úvod
homepage

Komentáře

článku: Čísla, ta magická čísla...

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle času

Místo hekťáků se počítají turisté , (Záboj, 24.01.2010 17:47) celé vlákno | reagovat
Trefně popsáno to jest. Dokud se nadnárodním molochům u nás dařilo, čísla pršela jedna radost - z Prazdroje, především. Staropramen na ně byl už tehdy skoupější, ale do svazových statistik přispíval. Totéž platilo o Starobrnu. Pak ale přišla krize a je ticho po pěšině... Když zrovna nepočítají turisty, kteří si přišli prohlédnout pivovar... Tipnul bych si, že u toho na dost dlouhou dobu zůstane. Přinejmenším proto, že co člověk slyší, tak se Prazdroji (Gambrinusu), Staráči či Zlatáči na trhu zas tak nedaří. Či-li tak, jak byly tyhle značky zvyklé. Při jejich kolísavé úrovni ani není divu.
Jak to vidíme?, (Milan, 12.01.2010 12:22) celé vlákno | reagovat
Bohužel se dnes možná 50% veškerého piva dnes prodává v různých hyper-super marketech. Tam musí mít základní nabídku t.j. Plzeň, Gambrinus, Staropramen, Budvar, na Moravě Radegast a Starobrno, asi i Krušovice a Kozla. Jsou obchody, kde se alespoň objevují v místě vzniku místní lokální piva, jsou však i případy, kde ani v místě pivovaru tato piva neprodávají, příkladem je např. Turnov a zdejší pivo Rohozec a to je tam těchto velkých prodejen nejmíň pět. Ohavným příkladem je i Lídl a Globus, všude v republice tentýž únavný sortiment.Bohužel většina populace zajede jednou týdně na velký nákup, se kterým spojí i nákup piva a vždy je nabízen nějaký cenový hit, samozřejmě z produkce velkopivovarů. Běžný konzument tak kupuje stále stejné značky a ani nemá možnost ochutnat pivo od jiných, třeba lokálních výrobců. Aby se některé pivo menšího výrobce prosadilo, je třeba se dostat do vědomí konzumentů přes konzumaci v restauracích, jak se to povedlo částečně díky shodě mnoha příznivých okolností třeba Svijanům a asi poctivé dřině Bernardu. Toto je však běh na dlouhou trať a otázka mnoha let. Ani v tomto případě však není úspěch zaručen, nemyslím si v dnešní době a rozdílu cen piva v obchodě a restauraci, že by více než 25% zákazníků dnes konzumovalo pivo vícekrát týdně v hospodě. Sociální rozvrstvení dnešní společnosti je dnes takové, že kdo má vyšší než průměrný plat navštěvuje se svoji rodinou restaurace tzv. lepší, kde dělá průměrná konzumace na osobu i s jídlem od 300,-Kč výše a co se v těchto restauracích točí? Opat či Pernštejn asi sotva. A tak bohužel jsou lokální piva na čepu periferních či vesnických hospod a odtud je k proslavení i třeba vynikajícího piva cesta příliš "zarúbaná". Nemyslím si, že by osvícených pivařů bylo v této zemi více než 2-3% z celkového množství konzumentů, proto si myslím, že počet malých průmyslových pivovarů bude bohužel stále klesat, jinak však očekávám zvýšení počtu restauračních minipivovarů a jejich podílu na pivním trhu, sice zanedbatelném, ale trvale rostoucím. Každopádně u nás bude spotřeba piva trvale klesat a je jen otázkou, na čí vrub nejvíce.
Jak to vidíme?, (Petr Měrka, 11.01.2010 19:11) celé vlákno | reagovat
Jak kdo.

Každopádně já osobně bych pořeboval přidat aspoň dvě soboty v měsíci, abych stihl navařit dost piva pri potřebu svojí domácnosti (a jejích přátel) - samozřejmě v mezích zákona :-), takže mě čísla o výstavu našich chemiček nechávají absolutně chladným
Re: Jak to vidíme?, (Luboš, 11.01.2010 21:09) celé vlákno | reagovat
A to ještě vaříš pivo určitě dle vinařského zákona, abys byl v mezích zákona.:-). Podle "pivního" bys toho asi moc neuvařil a zvládl bys to za dvě soboty:-).
Vyhledávání