Výběr z pivních zpráv
Hodnocení: 5 Hodnotících: 2 Zobrazeno: 4600x
Dnes jsme pro vás vybrali tři zajímavé zprávy, shodou okolností se všechny týkají společnosti Plzeňský Prazdroj. Dovíte se, že Jihočeši nejvíce pijí Gambrinus a seznámíte se s plánovanými novinkami v sortimentu Plzeňského Prazdroje.
Z mimokrajských značek dávají Jihočeši přednost pivu Gambrinus, kterého vypijí dvakrát více než Budvaru. Plzeňský Prazdroj, který gambrinus vyrábí, si jihočeské zákazníky pochvaluje. Spotřeba piv z Plzně totiž na jihu Čech stoupá nejrychleji z celé republiky. Jihočeské obchodní středisko Prazdroje má dlouhodobě největší nárůst prodeje ve srovnání se středisky v ostatních krajích. Za tři roky Prazdroj zvýšil prodej svých piv v jižních Čechách o sto tisíc hektolitrů na nynějších půl milionu ročně. Tři sta padesát tisíc z toho je gambrinus, sedmdesát pět tisíc klasický plzeňský ležák Prazdroj, zbytek pivo Velkopopovický kozel a Radegast. Nad svým největším konkurentem ale v případě ležáků Budvar stále vede. Skupiny jejich vyznavačů rozděluje hlavně chuť - plzeň je hořká, budvar sladký. Vyrovnat plzeňský nápor pomáhají Budvaru ostatní jihočeské pivovary. Ty jsou na regionu závislejší než on. Zatímco Budějovický Budvar prodá v jižních Čechách jen asi 16 % své celkové produkce, u ostatních je to většina - od dvou třetin u Budějovického měšťanského pivovaru po 90 % u Eggenbergu. Výjimkou je třeboňský Regent, který v jižních Čechách prodá jen čtvrtinu svého piva. Hodně ho odváží na Moravu a východních Čech. Protivínský Platan však také počítá, že svůj nynější podíl 85 % piva prodaného na jihu sníží. Silně začíná prodávat na Moravě a v Praze. Všechny pivovary, ale platí to především pro ty menší, prodají nejvíce piva kolem komína, jak říkají pivovarníci - tedy v nejbližším okolí pivovaru. Spotřeba na venkově a ve městě bývá vyrovnaná, jen s rozdílem, že ve městech se více pijí ležáky. Českokrumlovský Eggenberg, který je s pětačtyřiceti tisíci vystavenými hektolitry piva nejmenším jihočeským pivovarem, se svého regionu drží pevně. Velkou část ho přitom vypijí vodáci - síť hospod, kde se jeho pivo točí, pokrývá totiž břehy Vltavy. Navíc se díky sjíždění Vltavy s krumlovským pivem seznámí i lidé z ostatních krajů, což slouží k propagaci pivovaru. Jaké pivo pijí Jihočeši: Gambrinus 350 tis., Budějovický Budvar 177 tis., Samson a ležák B. B. 129 tis., Platan 101 tis., Plzeňský Prazdroj 75 tis., Nektar 55 tis., Velkopopovický kozel 50 tis., Eggenberg 40 tis., Regent 25 tis.
(zdroj: Mladá fronta DNES)
===================================
Plzeňský Prazdroj začal testovat mezi spotřebiteli novinku. Zkouší polotmavé točené pivo, které sází na stále větší popularitu řezaných piv. Do září se bude zájem o nové pivo testovat a teprve poté padne rozhodnutí, zda se pivo stane součástí sortimentu. Podobné pivo už nabízejí pivovary Staropramen a Starobrno. Zkušební várku "desítky" vyrobil podnik ve svém minipivovaru, který je zmenšenou kopií originální plzeňské varny. Pivo zkouší v několika restauracích na náhodném vzorku spotřebitelů. Polotmavé pivo je jednou z variant rozšíření portfolia. Pivovar je na inovace velmi opatrný a nechce mít v nabídce takzvané speciály, okrajové druhy piva. Poptávku po polotmavém typu ale signalizuje dlouhodobý průzkum trhu. Podobné pivo s titulem Granát má na trhu z velkých českých pivovarů pouze Staropramen a Starobrno. Jihomoravský pivovar jej do restaurací dodává delší dobu, ale žádné zvýšení konzumace nepozoruje. Mírný růst zájmu o tato piva souvisí s letním počasím a otevřením zahrádek, kam chodí i občasní konzumenti, kteří dávají přednost aromatičtějším řezaným pivům. Polotmavou desítku Kern začal dodávat na trh v roce 1991 jako první v zemi Pivovar Černá. V hospodách Kern nahradil míchání světlého a tmavého piva. Rekordní objem dosáhl pěti procent produkce, nyní se pohybuje kolem dvou až tří procent. Nárůst odběru polotmavých piv vidí spíše v kategoriích ležáků. Budějovický Budvar zatím o polotmavém pivu neuvažuje, od loňského dubna vaří sudový tmavý ležák, který se podílí na celkovém výstavu asi jedním procentem. Černá piva nabízí většina velkých i středních pivovarů. V ČR jsou populární zejména u žen. Jsou také výborným vývozním artiklem. Například Velkopopovický Kozel s ním slaví dlouholeté úspěchy na Slovensku a ve Skandinávii, hlavně ve Finsku.
(zdroj: MaM)
===================================
Plzeňský Prazdroj, největší výrobce piva v České republice, rozšiřuje své portfolio o jedenáctistupňové pivo. Nová varianta oblíbené značky Velkopopovický Kozel - 11° Medium - proniká do perspektivního segmentu pivního trhu, kterým jsou jedenáctistupňová piva. Nové pivo se objevuje v nabídce českých a moravských hospod od poloviny června.
"Segment jedenáctistupňového piva je na českém trhu trvale rostoucí. Po důkladném průzkumu jsme jej vyhodnotili jako vhodný prostor pro další rozvoj portfolia značek a jeho rozšíření. Zároveň tím vycházíme vstříc požadavkům a očekáváním spotřebitelů, a tím i zákazníků. Jako nejvhodnější pro toto rozšíření byla vybrána dynamicky rostoucí značka Velkopopovický Kozel. Toto velmi kvalitní pivo s tradicí, které je zároveň cenově dostupné, má vynikající předpoklady pro realizaci dlouhodobého růstu také v segmentu ´jedenáctek´ ," vysvětluje Alexej Bechtin, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje.
"Jsme přesvědčeni, že značce Velkopopovický Kozel nová varianta 11° Medium pomůže dále rozšířit svou pozici na českém trhu a podaří se ji získat výrazný podíl na trhu jedenáctistupňových piv. Věříme, že se můžeme stát lídrem tohoto segmentu. Nové pivo mohou spotřebitelé ochutnat ve vybraných restauracích a hospodách, kde se čepuje Velkopopovický Kozel od poloviny června," řekl Petr Polák , manažer značky Velkopopovický Kozel.
Velkopopovický Kozel 11° Medium je světlý ležák s obsahem alkoholu 4,6 %, je čtvrtou variantou v portfoliu značky Velkopopovický Kozel, doplňující ostatní varianty Světlý, Premium a Černý.
Velkopopovický Kozel 11° Medium bude mimo jiné prezentován na akcích podporovaných Velkopopovickým Kozlem v rámci folk&country festivalů Léto s Kozlem.
(zdroj: Tisková zpráva Plzeňského Prazdroje)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 4 komentáře, poslední komentář: 13.12.2005 07:33 | Komentovat |
Reakce II Tomáš Semrád | 13.12.2005 07:33 |
---|---|
Ad 1: Je to fakt smutné, že v tak pivně bohatém kraji jako jsou Jižní Čechy se nejvíc... | |
Vltava Martin Štros | 15.07.2005 21:20 |
Taky jsem nedávno (v červnu) je Vltavu a viděl jsem hlavně Gambrinus, potom hodně Samson... | |
Vltava Radek | 15.07.2005 11:49 |
No nevím, před týdnem jsme jeli Vltavu a u vodáckých tábořišť se většinou čepovala G... | |
Reakce Chody | 15.07.2005 10:08 |
ad 1. Škoda, na jihu Čech je plno dobrého piva, ale televizní reklama a tlak giganta je... |