úvod
homepage

Gambrinus. Aneb neuvěřitelné se stalo skutkem. vytisknout článek

Přidáno: 11. listopadu 2004  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,12 hodnotících Hodnotících: 16 počet zobrazení Zobrazeno: 7808x

Tak tohle mě vážně dostalo! Nemůžu jinak, než se s vámi o tyto
texty, samozřejmě že se svolením týdeníku Marketing a média, podělit.

Na úvod si neodpustím krátké vysvětlení, proč se tyto texty objevily i u nás.
Erudovaný a uznávaný týdeník Marketing a media zveřejnil článek pana Pavla Kellera, toho času kreativního ředitele reklamní agentury Scholz & Friends Praha, kde si vzal na mušku tři televizní reklamy na pivo Gambrinus.
Reakce pana Gabriela Fülöppa, CEO & chairmana reklamní agentury Ark Thompson, která je zodpovědná za Gambrinus, na sebe dlouho nenechala čekat. Již v dalším čísle časopisu M&M se objevila odpověď.
A protože mě se líbilo oboje, požádal jsem redakci M&M o svolení publikovat tyto texty i na našem serveru. Za to, že mi vyšli vstříct, jim patří můj dík.

Gambrinus. Aneb neuvěřitelné se stalo skutkem.

Dal jsem si práci a spočítal jsem to. A výsledek? Očekávaných 28, dále 34 + nějaký ten splitscreen a nakonec stále ještě úctyhodných 25. To vše včetně závěrečných packshotů a nějaké té mé chyby v řádu plus minus jedna dvě. Mluvím o posledních třech reklamních spotech na jinak vynikající pivo Gambrinus.

Pokud se opravdu v téhle branži vyskytuje někdo, kdo jejich přítomnost v uplynulých měsících nezaznamenal, pravděpodobně je to Venušan, ale i pro zasvěcené zopakuji:

Spot 1. Serenáda
Kurdský chlapec Honzík se na baru straní přátel a odchází za svou dívkou. Chce ji zazpívat vlastní zamilovnou píseň, doufaje, že se stane rozhlasovým hitem. Vzápětí však na místo setkání dorážejí jeho přátelé a k překvapení díváka se z nezvaných "kazišuků" stanou vítaní pomocníci. Ti ze svých těl vytvoří čtyřpatrový žebřík, na jehož vrcholu se v nejméně šestimetrové výšce klátí Honzík a užívá si orálních doteků se svou milovanou. Prostě situace, jakých běžný konzument piva zažívá sedm do týdne. Kladu si otázku, proč Gambrinus zadal výzkum spotřebitelského chování právě rodině Berouskových.


Spot 2. Pes
Pohodový chlapec Pavel kráčí setmělou ulicí, když vtom na něj zaútočí pes. Pavel se zachrání výskokem na vyvýšené místo. To již celou situaci sledují jeho přátelé z nedaleké zahrádky a okamžitě přistupují k záchranné akci. A mají štěstí - náhodou jde kolem slečna s vyfintěnou pudličkou - zjevným objektem slečniny jediné náklonnosti. Muži ji obstupují a zatímco jeden odvádí její fenečku, což slečna s údivem respektuje, druhý ji zve na drink (rozuměj pivo), což slečna s úsměvem přijímá. Fenečka je vzápětí použita jako volavka k odlákání zlého psa držícího Pavla v šachu a všechno nakonec dobře dopadne. Ne tak pro slečnu. Při závěrečném dvojím přiťuknutím sklenkami se jí ani jeden z předchozích hrdinů nejenže nepodívá do očí, ale ani si s ní nikdo neťukne. Možná nám chtěl Gambrinus říct: "Ano… Samozřejmě… Jistě… Moje chuť dělá přátele… Ale vocaď pocaď."


Spot 3. Kytarista V partě obdivovaný chlapec Petr je s partou nadšených přátel na koncertě. Najednou jeden z nich dostane nápad. Nadšeně dojde za lídrem kapely a sdělí mu úžasnou zprávu, že jeho kámoš, v partě obdivovaný chlapec, hraje na kytaru. Nadšený lídr přerušuje slušně rozjetý koncert a nadšeně vytahuje z davu - fantazie copywritera nyní zapracovala na plné obrátky - "kytaristu Petra Nováka!!!" Nadšený Petr Novák (kdo by nebyl z takového jména nadšený) zvedá hozenou rukavici a rozjíždí fantastické funky rify před nadšeným davem. Vzápětí přijímá nadšené tejkfajvy od svých nadšených přátel a poté nadšeně přijímá i přítomnost nadšených fanynek. Milý Gambrine (Gambrinusi?) - tolik nadšení si během 30 sekund snad ani nezasloužíme…


Takže tu máme 3 plytké a doslova z prstu vysáté příběhy o pivu. Chybí jim lehkost, uvěřitelnost a pointa, zato však kynou přemírou usilovnictví a neúctyhodným počtem střihů. 28, 34 a 25 záběrů v devadesáti sekundách - aneb "Jak kdysi kdesi kdosi z nás zažil podobný příběh a povýšili jsme jej na insight." Věřím, že chuť Gambrinusu dělá opravdu přátele, ale opravdu by to, přátelé, nešlo říct uvěřitelněji a jednodušeji?

Pavel Keller
milovnik piva a CD Scholz & Friends Praha
(autor čerpal ze spotů zveřejněných na www.gambrinus.cz)



Neuvěřitelné se stalo skutkem podruhé

Ředitel reklamní agentury Ark Thompson, jež vytváří reklamu pro značku Gambrinus, reaguje na komentář Pavla Kellera "Gambrinus aneb Neuvěřitelné se stalo skutkem" z M&M č. 44.

Kreativní ředitel pražské pobočky německé agentury Scholz & Friends, český kluk s německým příjmením, nemá rád Kurdy v reklamě v České televizi. Nemá rád v partě obdivované české chlapce, tím spíše obdivované (dlouhovlasé) chlapce s hezkými českými jmény a příjmeními, jako je například Petr Novák. Nemá rád, když ho přátelé ruší při setkáních s jeho dívkou. Možná nemá rád přátele vůbec. Nemá rád, když jiná agentura vytváří spoty, jejichž přítomnost zaznamená každý v reklamní branži, snad kromě Venušana. Jedním slovem, nemá rád konkurenci.

Ale nebudeme se na něj proto zlobit. Je to lidská vlastnost. Tím spíše, že nám dal podnět k nalezení dávno hledaného kritéria oceňování kreativity (nebo efektivity?) reklamy: počet střihů v třicetisekundovém TV spotu. A protože jsem zatím žádné reklamy z dílny Pavla nezaznamenal, budu se těšit na jeho články o TV spotech, které sám vytvoří a které budeme mít všichni rádi.

Gabriel Fülöpp
CEO & chairman
Ark Thompson

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 14 komentářů, poslední komentář: 28.02.2006 08:50 Komentovat
co češtína vítenka28.02.2006 08:50
k tak odbornému článku bych potřeboval slovník jestli někdo svoji inteligenci schovává za...
Chut Gambrinusu DVD8813.02.2006 14:25
Gambrinus 10° je opravdu pivo pivních tupců které vytlačuje poctivé ležáčky menších...
Supr diskuze PF03.10.2005 14:52
S radostí jsem si přečet tuto diskuzi, protože mám spoustů spolustolovníků, kteří...
škoda Rosomák18.11.2004 23:04
Škoda, že tyto stránky nečtou "chlastouni gambáče". Nebo snad čtou a nejsou schopni...
Pivo ????? Karrak18.11.2004 12:22
Rozhodně bych nepil NĚCO co je vyrobený jako 14%ti pivo a pak naředěný na konzumní 10%...
Ad: Dělnická třída Petrol17.11.2004 18:39
Nemyslím, že by výroba plzničky potřebovala podporu, i když určitě nepřináší takový...
\gambrinus neni ceske pivo \petr17.11.2004 12:14
z delnicke tridy vycucane prachy za gambacek podporuji vyrobu plznicky pro inteligenci
To jsou věci... Honza16.11.2004 13:04
Na "vlastní" oblíbenou hospodu jesm zažil, jak dovedla hodpodská párkrát tak pokazit dost...
Vyhledávání