Sexistické prasátečko
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 5352x
Až roztomiloučké označení pro ty, kdo používají v reklamě námětů s lechtivým podtextem. A ejhle, mezi kandidáty na toto označení najdeme i zástupce pivního světa.
Schválně jsem napsal světa pivního, ne pivovarského.
Jedná se totiž o kandidáta ne z řad pivovarů, ale z druhé strany, z řad pivních festivalů. „Výsady“ zařazení mezi potencionální držitele označení Sexistické prasátečko se totiž dostalo lidem pořádající Český pivní festival, jehož letošní ročník se odehrál na Výstavišti v Holešovicích.
Český pivní festival letos totiž nejen změnil lokalitu, když se přesunul z Letňan zpět do Holešovic, kde jsme ho mohli potkat během jeho prvního ročníku, ale změnil i svojí vizáž. Ze selky bavorského vzhledu se na nás pivaře letos koukala z reklamních billboardů moderněji pojatá holčina ve stylu „Kill Bill“.
A právě tento vizuál je trnem v oku agentuře Nesehnutí, která stojí za celým projektem Sexistické prasátečko. Jak se praví na jejich stránkách, projekt upozorňuje na inzeráty, které staví určitou skupinu (nejčastěji ženy) do nerovné pozice.
Určitě se nedá pořádající organizaci upřít fakt, že naše společnost je sexistická dost. Vtípky, nejen ty hospodské(a nejen ty vtípky), ženu dost často vykreslují jaksi jednostranně. Nedivím se, že určitým skupinám tento fakt může lézt na nervy a může je popuzovat. Tak proč neudělat anketu, když filmaři mají anticeny pro nejhorší film a anketu mají vlastně každé noviny okresního formátu. Navíc Sexistické prasátečko podporuje Aktuálně.cz, které se mezi online komunitou těší velké čtenosti.
A proč tedy o tom tady píšu? Důvod je jednoduchý. Mě totiž ten plakát až zas tak sexistický nepřijde. Pravda je, že českou pivařku si takto nepředstavuju, že jsem se částečně podílel i na chodu vlastního festivalu prací pro Pivní rozmanitost, ale i rychlý pohled na přehled nominovaných kandidátů na webu Aktuálně.cz mě utvrzuje v tom, že křiklavějších příkladů než je ten z produkce ČPF najdeme opravdu hodně.
A co vy, milí pivaři a zejména milé pivařky? Přijde vám vizuál letošního ročníku Českého pivního festivalu natolik ženské pokolení ponižující, že by měl získat cenu Sexistické prasátečko?
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 8 komentářů, poslední komentář: 18.10.2012 23:39 | Komentovat |
Re: příště x | 18.10.2012 23:39 |
---|---|
..no jasně...ruce smí ženská vyndat ze dřezu jenom když přivezou uhlí .... ne ? | |
Nelíbí se mi takový poutač Doc PE | 27.08.2012 19:09 |
ať je sexistický nebo ne. Pivo je část kulturního dědictví a "dívka blesku" je úplně... | |
Re: Re: Reklama byla letos hloupá, kontraproduktivní. Henri | 26.07.2012 09:20 |
Letošní ročník v Holešovicích byl obrovským krokem zpět. Podívat jsem se tam... | |
Re: Reklama byla letos hloupá, kontraproduktivní. Samota | 25.07.2012 10:00 |
Naprostý souhlas. Je to škoda, že se festival takhle profiluje. Že o pivní kulturu tady moc... | |
Reklama byla letos hloupá, kontraproduktivní. Weetek | 24.07.2012 11:15 |
Letošní vizuál festivalu byl podle mě opravdu nepovedený. Jedna věc je, že Sexistické... | |
je mi to jedno ladin | 23.07.2012 17:14 |
Aktivita zminenych a podobnych natlakovych skupin se mi sice vubec nelibi, nijak me obsah reklamy... | |
Re: příště Honza Kočka | 23.07.2012 11:31 |
Me se ted libi od Samsona "Muzes porad" na jejich nealko...i kdyz tam by si taky nekdo mohl neco... | |
příště Jiří Kaňa | 23.07.2012 11:29 |
Příště to bude chtít dát na plakát vyloženě ošklivou ženskou (nebo chlapa). Při... |