NEJlepší, NEJpoctivější, NEJoblíbenější
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 5060x
O čem je řeč? Jak jinak než o pivu, ale tentokrát nejen o pivu. Předem čtenáře upozorňuji, že se tento blog netýká chuti piva, netýká se technologie ani surovin v pivu ve zmiňovaných pivovarech. Netýká se ani pracovníků ve výrobě sládkem počínaje. Tento b
Před několika lety vyrazil pivovar z Brna se svou kampaní: Starobrno – nejlepší pivo na celé Moravě. Tuto reklamu dle slov pracovníků pivovaru používají údajně proto, že získali nejvíce ocenění na soutěžích oproti jiným pivovarům z Moravy. Nevím, nepočítal jsem ocenění. Jen si myslím, že je to urážející pro ostatní výrobce piva na Moravě. Ačkoli z tohoto sloganu nevyplývá, že jde o nejlepší pivo vyráběné na Moravě. Klidně si můžu dosadit, že jde o nejlepší pivo, co na Moravě koupíte (takže lepší než jejich mateřská vlajková loď Heineken?).
Vyškovské pivo – nejpoctivější pivo na Moravě. Když jsem uviděl tento billboard poprvé, tak to bylo jen kousek za billboardem se Starobrnem. Nejprve jsem se rozesmál. Připadlo mi, že jde o vtipnou narážku na jejich největšího soupeře v regionu. Naznačují tím vyškovští snad, že Starobrno není poctivě vyráběné? Nevím. Sám bych v jejich případě šel jinou cestou. Na druhé straně, povede-li se jim přesvědčit místní, aby se znovu vrátili k jejich pivu, pak svůj účel splní. Jenže, je to etická reklama? Opět analogie se Starobrnem. Jiná piva na Moravě jsou méně poctivá? V čem tkví ono výrobní tajemství ve Vyškově, že se můžou pyšnit tímto sloganem?
Do třetice se nedávno objevila TZ z pivovaru v Nošovicích – přetiskuji úryvek: „Soutěž propojuje čistou přírodu, pravé chlapáctví a nejoblíbenější moravské pivo. Jsem přesvědčen, že naše spotřebitele tento koncept zaujme, říká brand manažer značky Radegast Pavel Kmínek“.
Ano opět další z nej. Tentokrát zvíme, že Radegast je nejoblíbenější moravské pivo. V jednom se liší. Tentokrát je jasná lokace místa narození. Nejde o nejoblíbenější pivo, které na Moravě koupíte. Ale jde o nejoblíbenější pivo ze všech Moravských. Předpokládám, že se pan Kmínek opírá o největší objem výroby ze všech moravských značek.
Proč tato úvaha vznikla? Osobně nemám rád používání superlativů. Sám jsem na ně alergický a řekne-li mi obchodník o jakémkoli výrobku informaci, ve které použije předponu nej, přestávám mu věřit. Jak si může být jistý, že zrovna jeho výrobek je nej. Tuto předponu můžeme maximálně použít při měřitelné záležitosti. Ať už jde o rychlost, sílu, nebo třeba počet vstřelených branek.
Nejlepší člověk. Tyto reklamy mě asociují právě onen černobílý film pro pamětníky s Vlastou Burianem. Místní radní o sobě říkali, že jsou lepší lidé. Tak rozumný člověk a šprýmař poslal na radnici balíček, na němž bylo napsáno „Pro nejlepšího člověka ve městě“ A vždy si vzpomenu, jak se tito nejlepší lidé ve městě mezi sebou rvali až do krve.
Tož tak…
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 8 komentářů, poslední komentář: 28.05.2009 21:22 | Komentovat |
Re: Reklama by neměla lhát jaroslav stofko | 28.05.2009 21:22 |
---|---|
plne suhlasím Romanom Holubkom, je to predsa blbost že Starobrno je najlepšie pivo, zvlášt... | |
Etika reklamy Roman Holoubek | 27.05.2009 10:10 |
Chápu, že reklama, aby zaujala musí stavět na nápadu, nebo na humoru, zvláštnosti situace,... | |
Re: Re: Reklama by neměla lhát hroch | 25.05.2009 09:44 |
Reklama zaujme, ale neosloví. Jinak krůta neb krocan na rožni je hodně zajímavý a má... | |
Je to vsude Weetek | 25.05.2009 08:40 |
Jsem ted zrovna sluzebne na Kypru a prave kolem meho hotelu v Nikosii projelo auto s pivem a na... | |
Re: Reklama by neměla lhát Jiří Kaňa | 22.05.2009 20:08 |
Jak dlouho to může trvat, než se nad ohněm opeče tak velký kus ptáka? | |
Re: Reklama by neměla lhát Honza Kočka | 22.05.2009 14:24 |
A pokud me pamet nesali, tenhle "forek" mel uz pred lety myslim Rencin zpracovany v kratkem... | |
Reklama by neměla lhát Weetek | 22.05.2009 14:14 |
Pohled Romana Holoubkla v tomto ohledu naprosto sdílím. Jsem na superlativy dost alergický a... | |
Reklama je prostě reklama Kuba | 21.05.2009 13:36 |
Od reklamy nečekám, že by byla naprosto objektivní. Stojí spoustu peněz a vždy jde o trh a... |