úvod
homepage

Nové městské jedenáctky na trhu vytisknout článek

Přidáno: 11. února 2009  •  Autor: Roman Holoubek
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 4700x

Ono to novum není až tak aktuální, ale poslední dobou nabývá více na četnosti. O čem je řeč? O pivech s etiketou, na níž je název některého z českých nebo moravských měst.

Jindřichův Hradec, Prostějov, Opava, Třebíč a nyní i Břeclav – mají své „vlastní“ pivo. Výrobcem je rodinný pivovar Bernard v Humpolci.

Osobně se také domnívám, že pořád jde jen o jedno pivo. Ačkoli cituji: "Humpolečtí avizují nepasterizovaný tradiční český ležák s chutí vyvážené hořkosti v harmonii s lahodnou plností, chmelovou vůní a s bohatou pěnou. Chmelení piva Třebíčská jedenáctka je velice blízké nepasterizovanému pivu Bernard."

On ten nápad vznikl v Humpolci již dříve. Místní jistě znají již roky vyráběnou Humpoleckou jedenáctku. Před časem jsem si udělal test, vyšlo mi, že jde o jiné pivo, než je „11“ pod názvem Bernard. A v místních obchodech se tehdy (dnes nevím) prodávalo až o 2 koruny levněji, než „originál“ Bernard. Podle chuti si myslím, že nešlo jen o marketingový počin, jak místní více vázat ke značce, kterou odmítali (opět nevím jak dnes, ale před několika lety, kdy již byl Bernard znám po republice, jej v samotném Humpolci nebylo moc vidět).

Takže se dá předpokládat, když sdělení pivovaru je, opakuji: „Chmelení … je velice blízké …pivu Bernard." Ale již se neříká, že není stejné pivu Humpolecká jedenáctka.

V každém případě jde o výborný marketingový tah. Bernard má kvalitní piva a velmi dobré jméno mezi většinou pivařů a na etiketách to nejen že nezakrývá, ale zdůrazňuje - opět cituji: "Rodinný pivovar BERNARD se rozhodl věnovat 10 haléřů z každé prodané lahve Třebíčské jedenáctky na aktivitu, kterou si v anketě zvolí obyvatelé Třebíčska."

Takto asi získají podporu města (použití městského znaku je možné jen po povolení od města) a i část konzumentů v daném městě se s touto značkou časem ztotožní a budou ji brát za svou.

Hledají také lokality, které měly v minulosti pivovar, nyní žádný nemají a v regionu není žádná jiná značka považována za místní: Opava, Prostějov, Třebíč, Jindřichův Hradec, Břeclav. Kdo bude následovat? Tipnu si: Kolín, Tábor, Litoměřice, Hradec Králové? Nebo že by i Znojmo?

Vždy jsem obdivoval jak to pánové Bernard a Vávra se svými kolegy dělají. A musím uznat, že i tento jejich nápad mne dostal. Jdou vlastní cestou a vždy o krok vpřed.

Tož tak …

 

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 7 komentářů, poslední komentář: 26.02.2009 11:29 Komentovat
Re: Re: Re: Re: Nápady mají i jinde. Naštěstí Roman Holoubek26.02.2009 11:29
Aby mne někdo nedoplnil, doplním se sám :-) Ještě je tu Petr Hošek alias Antéňák. ten na...
Re: Re: Re: Nápady mají i jinde. Naštěstí Roman Holoubek26.02.2009 11:26
Souhlasím. Pan Milan Rambousek sice má svůj pikopivovárek, ale jeho pivo je nedostupné...
Re: Re: Nápady mají i jinde. Naštěstí umbob26.02.2009 10:40
A kde si můžu na Rambouska v Hradci zajít?Něřekl bych, že je to typické místní pivo se...
Re: Nápady mají i jinde. Naštěstí Mosquit24.02.2009 21:02
Hradec Králové už "své" pivo má, Rambousek.
Nápady mají i jinde. Naštěstí Zubr13.02.2009 17:00
V Bernardu mají marketing zmáknutý. Ale že by byli ve všem o krok napřed? To si nemyslím....
Re: 11° siki13.02.2009 11:48
Zbrkle jsem reagoval hned po přečtení prvních odstavců, kde Humpolec není uveden, dále v...
11° siki13.02.2009 11:45
I Humpolec má svoji jedenáctku.....
Vyhledávání