Nové městské jedenáctky na trhu
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 4752x
Ono to novum není až tak aktuální, ale poslední dobou nabývá více na četnosti. O čem je řeč? O pivech s etiketou, na níž je název některého z českých nebo moravských měst.
Jindřichův Hradec, Prostějov, Opava, Třebíč a nyní i Břeclav – mají své „vlastní“ pivo. Výrobcem je rodinný pivovar Bernard v Humpolci.
Osobně se také domnívám, že pořád jde jen o jedno pivo. Ačkoli cituji: "Humpolečtí avizují nepasterizovaný tradiční český ležák s chutí vyvážené hořkosti v harmonii s lahodnou plností, chmelovou vůní a s bohatou pěnou. Chmelení piva Třebíčská jedenáctka je velice blízké nepasterizovanému pivu Bernard."
On ten nápad vznikl v Humpolci již dříve. Místní jistě znají již roky vyráběnou Humpoleckou jedenáctku. Před časem jsem si udělal test, vyšlo mi, že jde o jiné pivo, než je „11“ pod názvem Bernard. A v místních obchodech se tehdy (dnes nevím) prodávalo až o 2 koruny levněji, než „originál“ Bernard. Podle chuti si myslím, že nešlo jen o marketingový počin, jak místní více vázat ke značce, kterou odmítali (opět nevím jak dnes, ale před několika lety, kdy již byl Bernard znám po republice, jej v samotném Humpolci nebylo moc vidět).
Takže se dá předpokládat, když sdělení pivovaru je, opakuji: „Chmelení … je velice blízké …pivu Bernard." Ale již se neříká, že není stejné pivu Humpolecká jedenáctka.
V každém případě jde o výborný marketingový tah. Bernard má kvalitní piva a velmi dobré jméno mezi většinou pivařů a na etiketách to nejen že nezakrývá, ale zdůrazňuje - opět cituji: "Rodinný pivovar BERNARD se rozhodl věnovat 10 haléřů z každé prodané lahve Třebíčské jedenáctky na aktivitu, kterou si v anketě zvolí obyvatelé Třebíčska."
Takto asi získají podporu města (použití městského znaku je možné jen po povolení od města) a i část konzumentů v daném městě se s touto značkou časem ztotožní a budou ji brát za svou.
Hledají také lokality, které měly v minulosti pivovar, nyní žádný nemají a v regionu není žádná jiná značka považována za místní: Opava, Prostějov, Třebíč, Jindřichův Hradec, Břeclav. Kdo bude následovat? Tipnu si: Kolín, Tábor, Litoměřice, Hradec Králové? Nebo že by i Znojmo?
Vždy jsem obdivoval jak to pánové Bernard a Vávra se svými kolegy dělají. A musím uznat, že i tento jejich nápad mne dostal. Jdou vlastní cestou a vždy o krok vpřed.
Tož tak …
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 7 komentářů, poslední komentář: 26.02.2009 11:29 | Komentovat |
Re: Re: Re: Re: Nápady mají i jinde. Naštěstí Roman Holoubek | 26.02.2009 11:29 |
---|---|
Aby mne někdo nedoplnil, doplním se sám :-) Ještě je tu Petr Hošek alias Antéňák. ten na... | |
Re: Re: Re: Nápady mají i jinde. Naštěstí Roman Holoubek | 26.02.2009 11:26 |
Souhlasím. Pan Milan Rambousek sice má svůj pikopivovárek, ale jeho pivo je nedostupné... | |
Re: Re: Nápady mají i jinde. Naštěstí umbob | 26.02.2009 10:40 |
A kde si můžu na Rambouska v Hradci zajít?Něřekl bych, že je to typické místní pivo se... | |
Re: Nápady mají i jinde. Naštěstí Mosquit | 24.02.2009 21:02 |
Hradec Králové už "své" pivo má, Rambousek. | |
Nápady mají i jinde. Naštěstí Zubr | 13.02.2009 17:00 |
V Bernardu mají marketing zmáknutý. Ale že by byli ve všem o krok napřed? To si nemyslím.... | |
Re: 11° siki | 13.02.2009 11:48 |
Zbrkle jsem reagoval hned po přečtení prvních odstavců, kde Humpolec není uveden, dále v... | |
11° siki | 13.02.2009 11:45 |
I Humpolec má svoji jedenáctku..... |