Jaký je www.staropramen.cz?
Hodnocení: 2,6 Hodnotících: 15 Zobrazeno: 5559x
Hodnotit webové stránky pivovarů je poměrně obtížné. Není totiž úplně jasná šablona, do které by měly zapadnout.
Nebo by web pivovaru měl být suchou firemní stránkou, kde zjistíte, že ten a ten výrobce ovládá tolik a tolik trhu? Nebo nějaké chatovací fórum, kam by známé osobnosti či náhodní návštěvníci vypisovali své pivní příběhy ve stylu "včera jsem jich dal dvacet, ztratil mobil a pak poblil starou"?
Mohlo by to být všechno z toho. Mělo by to být všechno z toho. Nicméně na titulní stránku se to všechno prostě nevejde a tak nějaké "poselství" nutně převažuje.
Když vyťukáte www.staropramen.cz, dostane se vám nejprve nabídky, zda chcete flash či HTML. Osobně takové řešení nepokládám za šťastné. Flash začne na člověka zpívat a v hlavě zazněly kovadlinky, tudíž jsem ho ukončil. Po volbě HTML se otevře stránka spíše ve stylu "odvaz" než "firemní prezentace". Na titulce každopádně do očí bije především nabídka různých poloreklamních předmětů, tedy půllitrů, otvíráků, čepic a triček opatřených logem. Řešení s rámečkem uprostřed, do kterého se načítají aktuální informace z menu, je ve spojení s navigační lištou, která je nahoře, dole, vlevo i vpravo, poněkud netradiční. Při rozlišení 800 na 600 mi trochu vadila nutnost neustále rolovat lištou. Grafika mi naopak (subjektivně) přijde vkusná.
Na první pohled není osobě s delším vedením (mně) bohužel občas úplně jasné, co se skrývá za jakou částí nabídky - navigace není právě intuitivní. Např. za "stočte si" čeká nějaká kolekce pohlednic či fotografií. Pod kalendářem jsem zase původně čekal ne PDF verzi čehosi na zeď, ale spíše nějaký přehled akcí. Chat (skrývá se tentokrát logicky za volbou Pokec) není řešen ideálně a jeho obsah by možná inspiroval ke zrušení této části aplikace..
Zkusil jsem tedy raději najít, kde je od mého pracoviště nejbližší hospoda se Staropramenem.
K Praze 5 jsem se musel proklikat dosti obtížně. Restaurace je možné hodnotit, aplikace vás nenechá naklikat kolik hlasů chcete. Na druhé straně jsem poněkud postrádal informace o otevíracích hodinách a ceně měnivého moku. Řadu lidí by jistě zajímala i otázka desítka versus dvanáctka či světlé kontra tmavé.
Položka "zatrénuj si" skrývá několik her, např. cestu domů z hospody. Nezkoušel jsem. Informace o tom, co vlastně Staropramen produkuje, jsem našel pod "Pivovědou". Zde si zbývá postěžovat, že i verze označovaná jako HTML stojí výhradně na multimediálních technologiích. Tudíž jsem se nedozvěděl, jak se Staropramen vlastně odlišuje od konkurence (hořkost, kyselost, další příchutě). I když uznávám, že v tomto případě se znalost již dá na straně návštěvníka předpokládat.
Část "Slavnosti pivovaru" obsahuje informace a pozvánku na ročník 2002, netrpí tedy přehnanou aktuálností. Nakonec jsem vůbec neobjevil, zda si může pivo nějak nechat právě teď poslat domů a nenašel jsme ani klasické "suché" firemní informace (nemusí každý vědět, pod jakou skupinu Staropramen patří). Třeba kdybych se chtěl v pivovaru ucházet o práci. Kdybych chtěl tuto značku začít točit ve své hospodě. Nebo psát na téma pivovarnictví diplomovou práci. Chybí i další kontakt, tedy "kam zavolat" (zde se musím drobně opravit, řadu těchto informací jsem dodatečně našel v položce "Návštěvnické centrum").
Takže celkově web Staropramenu hodnotím jako nikoliv bezchybný. Snad příliš mnoho multimédií, vkusná grafika, řada půvabných vtípků a zajímavých funkcí, ale jako (subjektivně) hlavní chyba problémy s navigací a fakt, že některé informace jsme prostě nenašel.
A teď: Když mi pivo nepřivezou, musím si na něj zajít sám, takže recenzi ukončím.
Celková známka (jako ve škole): 2-
Pavel Houser, Computerworld
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 1 komentář, poslední komentář: 03.01.2005 00:49 | Komentovat |
bude domluva? Pavel Koutecký | 03.01.2005 00:49 |
---|---|