úvod
homepage

Pivo v české společnosti v roce 2006 vytisknout článek

Přidáno: 7. prosince 2006  •  Autor: tisková zpráva
průměrné hodnocení Hodnocení: 3 hodnotících Hodnotících: 5 počet zobrazení Zobrazeno: 6807x

V září 2006 byly v rámci projektu kontinuálního sledování českého veřejného mínění Naše společnost, které provádí Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu Akademie věd ČR, zopakovány některé otázky, které byly v roce 2004 součástí výzkumn

Výsledky průzkumu poskytují jednak aktuální pohled na současný stav některých aspektů postavení piva hospod v české společnosti, jednak díky opakování dotazů také orientační pohled na související otázky jejich vývoje.

Mezi nejvýraznější zjištění patří, že konzumace piva českými občany mírně klesá a vzorce spotřeby se pomalu dostávají do souvislosti s ekonomickým postavením konzumentů. Tyto trendy se mezi lety 2004 a 2006 projevily v mnoha konkrétních souvislostech, z nichž lze vyjmenovat například:
- zmenšení celkového podílu lidí, kteří podle svých slov alespoň někdy pijí pivo a to zejména mezi ženami,
- pokles objemu konzumace piva českými občany a to zejména muži,
- zmenšení podílu lidí, kteří si pivo nejraději objednají při návštěvě restauračního zařízení.

Graf 1: Průměrné množství piva konzumovaného týdně muži a ženami v letech 2004 -2006. Zdroj: CVVM SOÚ AV ČR, Naše společnost 09/2004, 09/2005, 09/2006
Graf 1: Průměrné množství piva konzumovaného týdně muži a ženami v letech 2004 -2006. Zdroj: CVVM SOÚ AV ČR, Naše společnost 09/2004, 09/2005, 09/2006

Na druhé straně se však objevují také signály o tom, že čeští konzumenti si začínají stále více vybírat mezi jednotlivými produkty. Mezi lety 2004 a 2006 mírně narostl podíl těch, kteří si vybírají pouze některé značky nebo pivovary, plynule narůstá také podíl takových, kteří záměrně preferují pivo z pivovarů, které působí v regionu jejich bydliště.

Jak je patrné z podrobnějších analýz výsledků výzkumu, za tendencemi ke snižování spotřeby i větší výběrovosti částečně stojí ekonomické aspekty. Ty však prozatím v českých podmínkách (s jejich absolutní i relativní cenou piva) nelze přeceňovat, o čemž mimo jiné svědčí také stále převládající přesvědčení konzumentů, že si své pivo vybírají spíše podle jeho chuti nežli ceny. Podstatný podíl na těchto procesech proto dosti pravděpodobně mají postupné proměny chování a postojů ve společnosti obecně a k českému pivu speciálně.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 23 komentářů, poslední komentář: 10.08.2007 08:03 Komentovat
konopné Tomáš Semrád10.08.2007 08:03
No vždyť říkám, že by to chtělo více "okonopit". Jinak jako marketingový tah dobrý,...
Konopí z Nové Paky Michal Rambousek09.08.2007 16:26
Naprosto souhlasím s Weetkem. Konopné z Paky mě taky příliš nenadchlo, bylo takové...
Konopí z Protivína? Weetek09.08.2007 16:07
Já měl za to, že konopné pivo na export vyrábí Protivín. Znám takovou etiketu s jakousi...
konopné z Nové Paky Tomáš Semrád09.08.2007 14:35
Tuším, že ten zákazník pro konopné pivo z Nové Paky pochází ze Švýcarska.
Svitavy a konopí Roman Holoubek09.08.2007 14:01
Konopné pivo vyráběné v licenci v Nové Pace je pro stejného zákazníka, jako bylo ve...
Regent Tomáš Semrád09.08.2007 13:57
Díky za info, jsem lačný po každé informaci od Regentů:-)
to Tomáš Semrád Standa Jakoubek09.08.2007 13:09
můžu jim napsat mail, třeba mi odpoví; až budu mít zpracovaný fotky z dovolený (kolega je...
konopné pivo Tomáš Semrád09.08.2007 13:05
Hm, zajímavá zpráva. Regent a konopné pivo. Stando a nemohl bys zjistit info kam se z...
Vyhledávání