úvod
homepage

Tak takhle tedy ne! vytisknout článek

Přidáno: 26. července 2006  •  Autor: Jiří Kaňa
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,51 hodnotících Hodnotících: 56 počet zobrazení Zobrazeno: 6401x

Vážení přátelé, kterým není lhostejné leckdy neradostné dění ve vašem okolí, dnes vám přinášíme první z řady občasných sloupků kultovního sdružení PODTEXT, prostřednictvím kterých bychom rádi poodhalovali roušku jen neumně zakrývající spiknutí výro

Dnes jsme si posvítili na server www.pivnireklama.cz. Tuto nechutnost se nám podařilo objevit víceméně náhodou. Dříve, než poukážeme na naprostou nepřijatelnost čtyř náhodně vybraných pivních reklam (na více těch ohavností se nám opravdu už klikat nechtělo...), je třeba důrazně odsoudit celý tento projekt jako takový. Pivnireklama.cz si klade za cíl přiblížit reklamu na pivo spotřebitelům. Taky cítíte tu nesmírnou zvrácenost? To není jen reklama na alkohol – to je přímo propagace reklamy na alkohol. Proti tomu už se slušný člověk prostě musí ozvat!

Abychom tento projekt přiblížili lidem, kteří zcela pochopitelně nemají chuť si zmíněné stránky otvírat: Na serveru je představeno několik reklam na pivo, vesměs ve formě videoklipů. Tyto klipy jsou pak opatřeny takzvaně odborným komentářem člověka z reklamní branže. Neboli strůjci ohlupování mas si zde svá „díla“ s nepokrytým cynismem hodnotí, samozřejmě hlavně z hlediska dostatečného účinku na manipulovaného spotřebitele.

Další zásadní výhradu máme, kromě vlastní existence těchto stránek, i k jejich přístupnosti. Neexistuje zde totiž ani symbolický filtr, který by upozorňoval na nevhodnost těchto stránek pro čtenáře mladší 18 let. Stránky jsou samozřejmě nevhodné i pro ostatní, ale bohužel žijeme v době, v jaké žijeme...

A nyní se již pusťme do té neradostné práce. Jako první si vezmeme na mušku jednu z mála reklam na tomto serveru, která nemá formu videa. Jedná se o reklamu na pivo Bernard, nazvanou „Smrt otvíráku“. Zde je nepřípustný již samotný motiv reklamy – otvírák na oprátce. Spojitost sebevražednosti s alkoholismem je totiž dostatečně známa. Pan Jan Kočka, provozovatel serveru, o této reklamě s neuvěřitelnou nestoudností tvrdí, že si „zaslouží místo v klenotnici české reklamy“. Inu, každý má asi jiné představy o klenotnici. Klenotnice pana Kočky nám spíš připomíná senkruvnu.


Dalším reklamním „skvostem“ je spot nazvaný „Bob a Dave“. Tu se ovšem výrobci alkoholu krásně odhalili! Ukazují nám totiž dvě alkoholem zničené trosky, jaké by zřejmě chtěli udělat z nás všech. Rosolovitá potící se těla dvou mužů, kteří už se nezmůžou na nic jiného, než na impotentní okukování slečen. O jejich mluvě nemluvě. Pro nějaké to „fuck“ nejdou nikdy daleko. Útěchu nakonec najdou v lahvi piva. Věru svérázný příklad pro mládež, jak přistupovat k životu!

Do třetice článek „Bedřich Smetana inspirován Pilsner Urquell”. Urážející je již jen komentář brandmanagera Pilsner Urquell: „Značku samu o sobě lze považovat za jeden z nejvýraznějších symbolů České republiky…” Takovouhle Českou republiku my ale nechceme! Naprosto nepřípustné je dávat v reklamě do souvislosti pití alkoholu se skvělými výsledky činnosti na hudebním poli. A navíc, předkládat mládeži a dětem v reklamě jako vzor syfilitika Smetanu, to už chce hodně silný žaludek.


Nakonec jsme se s nechutí podívali na klip jednoho z významných severočeských výrobců alkoholu. Kromě velmi hloupé zápletky z prostředí alkoholické domácnosti nabízí i neakceptovatelný slogan „O stupeň lepší" (rozuměj pivo). Slogan je nepřijatelný z toho důvodu, že pivo nikdy nemůže být „lepší“. Vždycky je totiž jen špatné!

Jiří Kaňa
Vrchní propagandista, mozek a orgán kultovního sdružení PODTEXT

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 16 komentářů, poslední komentář: 01.08.2006 18:24 Komentovat
To: JK Ondra Koucký01.08.2006 18:24
- musim uznat, ze jsi mne malem dostal (letos jiz podruhe viz. clanek z 1.4. - asi jsem prilis...
Stop smajlíkům!!! Zbyněk Holan01.08.2006 11:08
Prosím vrchního propagandistu JK, aby také zařadil do programu PODTEXTU boj proti...
Ano Roman Holoubek31.07.2006 15:41
Díky za vznik nového sdružení. Myslím, že Podtext je to pravé sdružení, které může...
negativní reklama? Martin Štros28.07.2006 13:55
V tomto případě naše příspěvky v diskusi v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ Gambrinusu NEPOMÁHAJÍ,...
Negativní reklama Jarin28.07.2006 10:42
Napsal jsem pouze ironickou poznámku do debaty a ne negativní reklamu.A řekl bych,že tato...
To Jarin a Martin Chody28.07.2006 08:13
Asi budu zaostalý v tom, že se vyjadřuji jen slovy a případně znaménky na konci vět....
Gambrinus Jarin28.07.2006 07:39
To Chody:Patřím k těm,kteří se snaží Gambrinusu velikým obloukem vyhnout.I kdyz se mi...
kultovní združení Colega28.07.2006 00:16
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) jiinak mi reklama vůbec nic neříká,...
Vyhledávání