úvod
homepage

Výběr z pivních zpráv vytisknout článek

Přidáno: 28. listopadu 2005  •  Autor: redakce
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 5319x

Jaké pivní aktuality nás poslední dobou zaujaly? Nejprve se podíváme na další úspěchy licenční výroby piva, ať již ve světě, či u nás. Následuje zpráva, kterou by agitátor mohl označit za „poslední smrtelné záchvěvy pivovarských gigantů“. Sběratele pivníh

Společnost Heineken Slovensko, a.s. začne v nejbližších dnech v petrohradském pivovaru Heineken Brewery s výrobou piva značky Zlatý Bažant, kterou má ve svém portfoliu. V první fázi startuje v petrohradském pivovaru výroba 10° piva této značky a jeho stáčení do sudů a plechovek. Plnící linka i na lahve se v Petrohradě rozběhne v lednu roku 2006. Tímto krokem ukončí Pivovar v Hurbanovu export lahvového piva značky Zlatý Bažant na ruský trh. Důvodem zahájení licenční výroby Zlatého Bažanta v Rusku byla výrazně zvyšující se poptávka po této značce a neustálý nárůst exportu ze Slovenska. Zlatý Bažant bude po značkách Heineken a Buckler třetí značkou z celosvětového portfolia skupiny Heineken N.V. vyráběnou lokálně v Rusku. Spuštění licenční výroby bude doprovázet také marketingová podpora, která má za úkol zvýšit akceptaci značky. Ke zvýšení konkurenceschopnosti Zlatého Bažanta nepochybně přispěje i jeho zařazení do nabídky kompletní distribuční sítě Heineken Rusko. Dosud se jeho distribuce zabezpečovala prostřednictvím tří nezávislých importérů. Společnosti Heineken Slovensko se kromě Zlatého Bažanta daří na ruský trh v segmentu prémiových piv úspěšně prodávat také pivo Kelt. Ten se však bude pro ruský trh nadále vařit na Slovensku a exportovat v lahvích a plechovkách. Po intenzivnější sérií akvizic v letech 2004 až 2005 je síť Heineken Rusko se svými už desíti pivovary třetím nejsilnějším hráčem s ambicí nadále růst. Skupina Heineken N.V. je na Slovensku zastoupená společností Heineken Slovensko, která na slovenském trhu působí od roku 1995. Do portfolia společnosti Heineken Slovensko patří značky Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner, Gemer, Heineken, Amstel, Desperados a Starobrno.
(zdroj: etrend.sk)

=====================================

Už déle než rok se vaří „desítka“ Gambrinus v pivovaru ve Velkých Popovicích. Aby byla značka totožná s „plzeňskou výrobou“, neustále probíhá chuťová i mikrobiologická kontrola piva ve všech rozhodujících stupních výroby. Jakákoli odchylka znamená laboratorní kontrolu a v případě potvrzení problému i zastavení výroby. Dále se piva kontrolují při výstupu z výroby a pravidelně pro Plzeňský Prazdroj na národní úrovni a v rámci vlastnické skupiny SABMilller i v evropském měřítku. Při většině senzorických kontrol se provádí i analytický rozbor nápoje. V rozhovoru pro časopis Za branou plzeňský vrchní sládek Gubiš dokonce doslova říká, že v Popovicích se vaří nejkvalitnější Gambrinus nejen podle degustátorů, ale i podle analytických parametrů. Vyplývá to prý z výsledků vnitřního hodnocení pivovarů ze skupiny Prazdroje. Gambrinus z Velkých Popovic prodává hlavně v jejich okolí.
(zdroj: Plzeňský deník)

=====================================

Pálivé pivo ochucené chilli, pivo s kořením a příchutí manga, pivo jako základ koktejlů nebo jemné jako víno, které si ženy mohou vychutnat k obědu, nové vůně a barvy. Světové pivovarnické koncerny si vymýšlejí nejneuvěřitelnější exotické kombinace, jen aby konzumentům dopřály dobrodružství, zábavu, vzrušení a pocit výjimečnosti. Chtějí tak zastavit pokles zisků a úprk zákazníků k vínu a tvrdému alkoholu, ze kterých jejich producenti vytvořili symbol toho, jak být "in". Americká jednička Anheuser-Busch jde ještě dál. Smutné skóre v boji s vinaři a producenty tvrdých alkoholických nápojů chce zvrátit jejich vlastní zbraní. Kromě řady nových druhů piv testuje i likér Jekyll & Hyde. Zákazník si může sám namíchat koktejl ze dvou samostatných lahviček - na hladině sladkého a jasně červeného likéru Jekyll, který voní po lesním ovoci, zůstane plavat černý Hyde s chutí bylin. Oba nápoje se dají pít i samostatně a Anheuser je zatím testuje ve čtyřech amerických městech. Snad každý ze světových pivovarnických gigantů má už své nízkokalorické pivo a vymýšlejí nové designy lahví a plechovek, které mají zákazníky pobavit. Britský Scottish & Newcastle se snaží vzbudit dojem něčeho "neuvěřitelně osvěžujícího" a točí ledové pivo ze speciálních téměř zamrzlých píp. Heineken sází na mladé a sponzoruje třeba rapové koncerty. Odborníci oceňují chytrou taktiku slavného Guinessu. Guiness 39, novou a jemnější verzi svého trpkého tmavého piva, testuje ve 300 vybraných barech v Irsku. Pokud experiment zachutná, rozjede celonárodní kampaň. Analytici ovšem upozorňují, že žádné zázraky přes noc čekat nelze. Slavný investor Warren Buffet však pivovarům, zdá se, věří. Už před půl rokem podle listu Los Angeles Times koupil významný podíl v Anheuseru, ačkoliv hodnota akcií pivovaru za letošní rok klesla o sedmnáct procent.
(zdroj: hn.ihned.cz)

=====================================

Od října přicházejí Pivovary Staropramen s novou originální sklenicí pro pivo Staropramen, a to v podobě džbánku, půllitrové a třetinkové sklenice. Navržena byla designérem Rony Pleslem. Ten chtěl vytvořit design chlapský, pevný, hrdý, ale přitom s jemným džentlmenským, inteligentním detailem, který lahodí oku i chuti. Vznikla tak sklenice s robustním dnem, které se zužuje směrem dolů a je prokresleno krajkou jemného loga. Rovné ucho džbánku s letopočtem připomíná tradici pivovaru Staropramen. Společnost Pivovary Staropramen provedla v oblasti vnímání pivního skla spotřebiteli rozsáhlý průzkum, z jehož výsledků při přípravě nové sklenice vycházela. Nové sklenice Staropramen tak mají všechny atributy, které sami spotřebitelé označili za ideální: robustnost, jednoduchost, pohodlné pití a lákavý vzhled. Sklenice jsou dobře vyvážené a džbánek je při držení za ucho dokonce v optimálním úhlu pro čepování.
(zdroj: mobchod.cz)

=====================================

Po likvidaci posledních dvou regionálních pivovarů v Karlových Varech a Chebu v devadesátých letech se nyní do Karlovarského kraje začíná opět vracet výroba piva. Chebskou varnu přírodního nefiltrovaného nápoje stěhuje její majitel Jiří Dymáček z pivnice na Spáleništi do sklepů Chebského hradu. Vaří několik druhů piva, nyní je to chebská jedenáctka, černá třináctka podle receptury z pražského pivovaru U Fleků a zvláštní pivo ze čtyř sladů, kterému se podle mírně karamelové chuti říká Karapils. Majitel a sládek nedávno vyhrál výběrové řízení na pronájem sklepů Chebského hradu, kam chce svůj podnik přestěhovat a otevřít na jaře příštího roku současně se zahájením krajinné výstavy, jejíž bude hrad součástí. Vladimír Lažanský, který koupil a opravil zámek Chyše a nyní obnovuje i zdejší pivovar, chce zahájit výrobu v dubnu. Kromě pivnice přímo u pivovaru otevře další v Karlových Varech. Otevření malého pivovaru s přírodní jedenáctkou a černou dvanáctkou Velichovského formana připravuje ve své hospodě naproti velichovskému zámku Bohuslav Novák. Kapacita jedné várky bude dvě stě padesát litrů. Přírodní pivo se bude vařit také v Lokti, kde na vybudování malého pivovaru v původní sladovně pod bývalou poštou získal Václav Lojín evropskou dotaci 9,6 milionu korun.
(zdroj: Mladá fronta DNES)

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 3 komentáře, poslední komentář: 18.05.2006 11:05 Komentovat
Gambrinus a Velké Popovice Tomáš Semrád18.05.2006 11:05
Poslední zákulisní zprávy hovoří o tom, že se snad Gambrinus už v Popovicích z důvodu...
Světové pivovarnické koncerny Karel Bidlo28.11.2005 17:17
"si vymýšlejí nejneuvěřitelnější exotické kombinace, jen aby konzumentům dopřály...
G z VP L.28.11.2005 17:06
Kolik se tak prodá tzv.Gambrinusu v tom okolí "Velkých" Popovic ? Tam žijou asi pořádný...
Vyhledávání