úvod
homepage

Prasárna s uherskobrodským pivem vytisknout článek

Přidáno: 9. května 2005  •  Autor: Jiří Kaňa
průměrné hodnocení Hodnocení: 1,88 hodnotících Hodnotících: 17 počet zobrazení Zobrazeno: 8381x

Podle zpráv TV Nova bylo pivo z uherskobrodského pivovaru dlouhodobě podvodně prodáváno pod jinými značkami. V některých restaura

Nechme protentokrát stranou nesporné kvality uherskobrodského piva. Pivovar poslední dobou sbíral za svá piva jedno prestižní ocenění za druhým. Bohužel, pracně a poctivě budovaná prestiž může být takovouto aférou velmi rychle otřesena. O co jde?

Jak vyplývá z tiskové zprávy olomoucké celní správy, měli celníci uherskobrodský pivovar „na mušce“ téměř rok. Během akce s krycím názvem „Pěna“, která byla zakončena mnohahodinovou kontrolou přímo v pivovaru, zjistili nelegální vyskladňování uherskobrodského piva. Nezákonně expedované pivo mělo být následně distribuováno do několika severomoravských hospod. V těchto hospodách mělo být pivo nabízeno pod vesměs dražšími značkami Ostravar, Radegast či Holba. Velmi závažná obvinění. Suchou řečí tiskové zprávy celníků – „Organizovaná skupina osob je podezřelá ze spáchání trestného činu porušování práv k ochranné známce, obchodnímu jménu a chráněnému označení původu a trestného činu zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby“.

Pivovar samozřejmě odmítá jakýkoli vědomý podíl na podvodu. Ivan Pjevič, předseda představenstva Pivovaru Janáček, pro TV Nova: „Šlo o dodávky do velkoobchodů, které dál distribuují pivo k odběratelům, které my ani neznáme.“

Dlužno dodat, že případ samozřejmě ještě není uzavřen. Stále na něm pracují celníci, kteří své podklady nakonec předají policii.

Člověka samozřejmě napadá pár otázek. Dá se Janáček s úspěchem vydávat za velmi hořký Ostravar? Případně za zmiňovanou Holbu nebo Radegast? Ale dá! Všichni asi známe nevalnou úroveň některých hospod, kde je vlastně vcelku jedno, co je zrovna na čepu, a kde se člověk může „těšit“ nejvýš tak logem na půllitru. A nic si nenamlouvejme, logo dělá hodně a konzument je ochoten „své“ značce odpustit nějaký ten výkyv. Tentokrát tedy „výkyv do Janáčka“. Navíc pokud bylo pivo dobře ošetřeno, utrpěl v tomhle případě zákazník „jen“ podvodem.

Další otázka je závažnější – opravdu v pivovaru nikdo nic netušil? Tohle si posuzovat netroufám.

A další závažná otázka – jak moc pivovar na tuto aféru doplatí? Dočasnou ztrátou pověsti? Případně sankcí ze strany státu, prokáže-li se nějaká vina? Jak moc tvrdá může taková sankce být? Je zde samozřejmě taky možnost, že aféra tradičně vyšumí.

Tento článek vychází, možná poněkud nepřípadně, v rubrice „Pivo a ekonomika“. Skutečně nerad bych se však dočkal zavedení nové rubriky „Pivo a kriminalita“ na našem serveru. Nicméně za poněkud expresivním názvem článku si stojím.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 34 komentářů, poslední komentář: 21.10.2005 10:09 Komentovat
Nevěřte nikomu ghost21.10.2005 10:09
Moc bych panu řediteli pivovaru nevěřil, že o ničem nevěděl :-)
v pekle reklamních a trávicích tlaků pot23.05.2005 17:09
V pekle už jsme, G koupí značku Janáček a je to. Pivař má na sklenici správný emblém,...
re: snad jednou... Jiří Kaňa23.05.2005 09:40
"...jen tak dál." Přímo do pekel.
snad jednou.... Zdeněk22.05.2005 16:38
srdce mi jen plesá když se dozvídám že někde podtáčejí hnusné plzeňské pivo...
A což to takhle Jarmila18.05.2005 12:42
chápat jako likvidaci konkurence? I malý pivovar s dobrým pivem je konkurencí, na jehož...
Nerozumím Petr Pavlas18.05.2005 10:09
Stále tomu nerozumím. Vždyť k odhalení takovéhoto podvodného jednání stačí jen...
Zlato je zlato, není pivo jako pivo Parkan17.05.2005 23:00
Jiří Kaňa napsal článek, v němž pojmenoval věci tak jak jsou, respektive zveřejnil...
ad zelená/modrá Jiří Kaňa16.05.2005 14:31
Díky M.S. za zasvěceně vypadající shrnutí, ovšem s výhradou: nejsem novinář. Novináře...
Vyhledávání