úvod
homepage

Značka Radegast potvrdila své postavení na severní Moravě vytisknout článek

Přidáno: 29. dubna 2005  •  Autor: tisková zpráva
průměrné hodnocení Hodnocení: 3,56 hodnotících Hodnotících: 9 počet zobrazení Zobrazeno: 5500x

Značka Radegast je na českém pivním trhu druhá nejsilnější - po značce Gambrinus je druhou nejprodávanější z portfolia Plzeňského Prazdroje. Na severní Moravě tvoří podíl značky Radegast 54 % všech prodejů piva.

Pivovar Radegast si v roce 2004 s přehledem udržel pozici druhého největšího pivovaru v České republice, když vyrobil 2, 156 milionu hektolitrů piva.

Od roku 2002 se roční výstav pivovaru pohybuje v konstantní výši nad 2, 1 milionu hektolitrů piva. Investice do pivovaru v uplynulém roce představovaly 60 mil. Kč a směřovaly zejména do ekologie, kontroly kvality a logistiky skladového hospodářství. „V tomto roce budou i nadále stěžejními investice zejména do výroby a ekologie, např. do pomocných procesů při fermentaci, do zásobních nádrží na vodu pro sladovnu, předčištění odpadních vod nebo pokračující modernizace řídících systémů. Rozsah investic je předpokládán na úrovni posledních let,“ přiblížil rozvojové záměry manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák.

Nealkoholické pivo z portfolia Plzeňského Prazdroje, Radegast Birell, je jedničkou ve svém segmentu a v porovnání s rokem 2003 dosáhl nárůstu prodeje o 6 %. Na domácím trhu tvoří 70 % všech prodaných nealkoholických piv. Rekordní nárůst zaznamenal prodej sudové varianty Radegast Birell. Důvodem je zejména zvýšená poptávka motorestů a také pořadatelů fotbalových zápasů. Nejvíce nealkoholického piva Birell se prodalo na severní Moravě, i když v porovnáním s variantami Premium a Original značky Radegast je Birell rozšířen po celém území ČR. „Rostoucí poptávka ze strany motorestů a dalších restaurací nás přesvědčuje o tom, že řidiči stále více respektují zpřísnění podmínek pro řízení dopravních prostředků a požadují co nejkvalitnější náhradu svého oblíbeného nápoje - piva, kterým Radegast Birell bezesporu je,“ zdůraznil Alexej Bechtin, tiskový mluvčí společnosti Plzeňský Prazdroj.

V letošním roce oslaví značka Radegast 35 let od uvaření první várky piva. V této souvislosti čeká na konzumenty řada překvapení, soutěží a cen. Značka Radegast je moravské pivo a do této oblasti také soustředí marketingovou komunikaci. Konzumenti se se značkou Radegast během roku setkají na billboardech, v tisku, rozhlase a na řadě akcí pro veřejnost.

„Značka Radegast podpoří v nadcházející sezóně několik velkých koncertů např. skupiny Tublatanka a Turbo, festivaly Colours of Ostrava a Mezi ploty (Birell). Chybět nebudou ani oblíbené akce pro veřejnost jako např. Letní Radegastův rej, který vyvrcholí Radegast dnem s oslavami 35. výročí založení pivovaru, nebo netradiční akce jako např. Létající cirkus aneb Radegast v oblacích, Adrenalin cup nebo Mladý evropský řidič trucku 2005 a řada dalších,“ přiblížil akce pro veřejnost manažer značky Radegast Milan Gába. Na podzim letošního roku připravuje značka Radegast nové etikety na láhve. „Hlavní změnou bude „otočení“ boha Radegasta z profilu čelem ke konzumentovi tak, aby vynikla drsnost výrazu tváře boha symbolizující drsnost kraje a charakteristickou hořkost piva Radegast,“ doplnil Milan Gába. Soutěživí konzumenti najdou mezi výhrami další, novou řadu oblečení „Radegast fashion II.“, kterou značka uvede v nejbližší době.

Od roku 1999 je pivovar Radegast součástí největší pivovarské firmy v České republice, společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s. V Pivovaru Radegast se vaří pivo od roku 1970. Je nejmladším a nejmodernějším pivovarem v České republice. Ročně produkuje přes 2 mil hl. piva při cca 300 zaměstnancích. Vyrábí pivo typu „klasický český ležák“ a je rovněž výrobcem kvalitního sladu ve vlastní pivovarské sladovně. Do variant značky Radegast patří Radegast Premium, Radegast Original a nealkoholické pivo Radegast Birell. V posledních letech pivovar výrazně investoval do zlepšení kvalitativních parametrů výroby a do procesů analýzy a kontroly. Díky tomu má Radegast kvalitu, která se odráží v řadě úspěchů doma i v zahraničí. V roce 1995 získal Radegast jako první z oboru certifikát kvality ISO 9002, v roce 1996 Mezinárodní ocenění za kvalitu a v roce 1999 ekologický certifikát ISO 14001. V roce 2003 pivovar znovu obhájil certifikáty ISO 9001 a ISO 14001 po důkladném auditu firmy DNV. Řadou unikátních ekologických projektů přispívá pivovar Radegast ke zkrášlení okolí – chráněné krajinné oblasti Beskydy.

Plzeňský Prazdroj, a.s. je lídrem českého trhu a s vývozem do 50 zemí celého světa je zároveň největším exportérem českého piva. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel. Plzeňský Prazdroj, a.s. zaměstnává 2 640 lidí ve svých pivovarech v Plzni, Nošovicích, Velkých Popovicích a ve 13 obchodně distribučních centrech v celé České republice. Řídí také slovenský Pivovar Šariš, a.s., číslo 2 na slovenském pivním trhu. Plzeňský Prazdroj a Šariš představují dohromady nejvýznamnější subjekt pivovarnického průmyslu ve střední a východní Evropě. Plzeňský Prazdroj patří do mezinárodní pivovarnické skupiny SABMiller. plc, druhé největší na světě. Vlajkovou loď SABMiller představuje značka Pilsner Urquell.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 5 komentářů, poslední komentář: 17.05.2005 14:47 Komentovat
radegast hanis17.05.2005 14:47
tak když je to tak hnusné pivo proč je RADEGAST pivovar s druhým největším výstavem v ČR...
Nealko chuti ležáku? Nebo naopak...? Martin Borský01.05.2005 20:44
a) Chutná Birell jako dvanáctka a nebo b) se ležák od Radegastu nijak moc neliší chutí od...
Pouze nealko ! Petr Pavlas29.04.2005 10:37
Za nejlepší výrobek Radegastu lze skutečně považovat Birell. O chuti ostatních (zejména...
Proč? Chody29.04.2005 08:10
Jo to máš bohužel pravdu. Čeho je moc, toho je příliš. Já vůbec nechápu, proč se tu...
Chybí zde výběr a co u Vás? Roman Holoubek29.04.2005 07:19
Kvalita, kvalita, ale co chuť, ta se za poslední roky vytratila. A sehnat něco jiného v...
Vyhledávání