Camra, Campaign for Real Ale
Hodnocení: 1 Hodnotících: 4 Zobrazeno: 5135x
Co začalo před třiceti roky jako setkání kamarádů novinářů u piva, je dnes největší pivní konzumentská organizace na světě se základnou čítající přes sedmdesát tisíc členů.
Poslední kampaň Camry za zachování vaření piva v 230 let starém pivovaru Boddington's, který nyní patří do uskupení InBev.
Navíc Camra vydává každý měsíc své noviny What's Brewing, kde informuje o dění v organizaci, homebrewingu, o pubech, tradičních hodnotách ostrovního pivovarnictví, o nových pivovarech a v neposlední řadě zde vyhlašuje i své petice a kampaně. Pro laickou veřejnost je ale nejspíš nejdůležitější její aktivita v oblasti organizování místních pivních festivalů, kterých je přes sto po celé Británii. Hlavní dva jsou v letních měsících Great British Beer Festival v Olympia Hall v Londýně a v zimní měsících přehlídka černých piv v Burtonu. Protože jen tři největší pivní festivaly navštíví přes sto tisíc lidí, může se směle říct, že tuto jejich nejviditelnější aktivitu shlédne za rok na stovky tisíc lidí.
A co je nejlepší udělat pro to, abyste svou víru o pivu, jakožto ušlechtilém nápoji mohli šířit i v zahraničí? Založte si organizaci mezinárodní. Stalo se tak roku 1990, kdy na popud Camry vznikla celoevropská organizace dnes sdružující jedenáct členů s názvem European Beer Consumers Union, zkráceně EBCU. Začátky byly samozřejmě mnohem skromnější, neboť ustanovujícími členy se staly v květnu 1990 v Brugách v Belgii tři organizace - ostrovní Camra a podobně smýšlející PINT z Holandska a Objectieve Bier Provers z Belgie. Jakožto nepolitická a neriligiózní organizace si vytyčila následující nelehké úkoly: zachování evropské pivní kultury, propagaci tradičních piv(jako je ale v Anglii a lambic v Belgii), podpora tradičních (rozuměj malých) pivovarů a zastupování zodpovědných evropských pivařů (pivomilců), kteří si chtějí zachovat možnost volby a kvality. Není rozhodně bez zajímavosti, že české Sdružení přátel piva, které kdysi mělo i politické ambice, zahájilo přístupové rozhovory a pokud pivní Bůh dá, do konce roku by se měly stát i řádným členem. Doufejme, že toto členství pak přinese i zlepšení postavení piva v očích běžných konzumentů. Pivo si to rozhodně zaslouží. Svět piva stojí za objevování, neboť je pestřejší než svět vína, má mnoho podob, barev a chutí, pivo se prostě hodí ke každé situaci. Propagace piva na slušné úrovni není nikdy dost a Češí s nálepkou největších pijáků piva na světě by dobře dělanou osvětu rozhodně potřebovali.
Webové stránky sdružení Camra najdete na adrese www.Camra.org.uk
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |