úvod
homepage

Pivní sklo - marketingový nástroj pivovarů a podpora jejich image vytisknout článek

Přidáno: 27. února 2007  •  Autor: Josef Vacl
průměrné hodnocení Hodnocení: 1 hodnotících Hodnotících: 2 počet zobrazení Zobrazeno: 6909x

České pivovary stále více rozšiřují nabídku pivního skla a používají pivní sklenice jako marketingový nástroj.

Všechny pivovary vybavují hospody, restaurace, bary a jiná gastronomická zařízení vedle tradičních půllitrů a pohárů sklenicemi pro 0,3 l a také pro 0,4 l piva. Pro rostoucí počet pivovarů platí, že pro každou značku piva používají jiné sklenice, a tím je výrazněji odlišují od piv konkurenčních. Dnes tak mají své vlastní pivní sklo desítky velkých a malých pivovarů i minipivovarů. Ročně je v České republice vyrobeno na 35 milionů kusů skla v 600 variantách, z toho spotřebují naše pivovary téměř 14 milionů kusů. Kromě toho se s pivním sklem vyrobeným u nás můžeme setkat v řadě evropských a zámořských zemí, jako jsou např. země EU, země bývalého Sovětského svazu, Balkán, USA, Kanada a další.

Největším producentem pivního skla v ČR je společnost SAHM, která ročně vyrobí 35 milionů kusů skla, druhým nejvýznamnějším výrobcem je fa Rastal. Výrobci pivního skla nabízejí každoročně nové kolekce a v současnosti spěje módní trend k univerzálnímu typu skla, mírně ustupuje důraz na tvar, do popředí se dostává požadavek na dekor. Větší roli hraje motiv a pokračuje odklon od tradic směrem k individualizaci značky piva. Průlomem pro české pivní sklo se stal rok 2006, kdy bylo Design centrem a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR oceněno jako vynikající výrobek roku. Tím se zařadilo mezi předměty, které mají hodnotu nejen užitnou a marketingovou, ale i uměleckou. Ze známých designérů se českým pivním sklem úspěšně prezentuje např. Rony Plesl, z německých potom prof. Michael Boehm.

„Pivovary považují pivní sklo za nedílnou součást své marketingové strategie a formu podpory značky piva. V době, kdy je pivo předmětem soustředěného útoku antialkoholní lobby, dostává pivní sklo a jeho design logicky novou roli,“ uvedl Ing. Pavel Bobošík, člen předsednictva Českého svazu pivovarů a sladoven a ředitel společnosti SAHM CZ. „České pivní sklo se podařilo posunout z kategorie primitivního masového výrobku na předmět, který má duši a krásu,“ dodává Ing. Pavel Bobošík.

Sklo má také řadu nezpochybnitelných výhod oproti jiným materiálům. Vedle velmi ceněné stálosti tvaru a skutečnosti, že neovlivňuje chuť piva, oceňují pivovarníci na skle i to, že podporuje celkový estetický účinek tohoto nápoje, především jeho barvu. V neposlední řadě k pivu také patří jako určitý status – má mnohem vyšší prestiž než např. plastové kelímky. Přes energetickou náročnost vlastní výroby je však ekologičtější než jiné výrobky, neboť se po použití stává druhotnou surovinou nepostradatelnou při výrobě nového skla.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání