Pane, pojďte si hrát
Hodnocení: 1,91 Hodnotících: 11 Zobrazeno: 5084x
Starší si určitě vzpomenou na dvě animované postavičky medvídků, které se různě tvarovaly podle toho, na co si zrovna hráli. Ne, nebojte se, nezačali jsme dělat server pro děti. Jen jsem je použil do názvu článku s tím, že by se dalo dopsat „hrát si na ma
Někdy četnost těchto příspěvků dosahuje takového rozsahu, že mi nezbývá než napsat článek, který vlastně ty z vašeho pohledu špatné (ano, zejména velké a největší) pivovary obhajuje. Server jsem zakládal s jasným úmyslem – propagovat pivní kulturu a potažmo dostat pivo tam, kam podle mě patří. Na úroveň ostatních alkoholických nápojů jako je třeba víno. A ať se mnou třeba nebudete souhlasit, i ty velké pivovary mají zásluhu na tom, že se image piva u nás lepší.
Vynechám zde zamyšlení, že naopak těm malým se vše (až neuvěřitelně) daří, že si nedělají vzájemně podrazy, že jsou prostě (téměř) svatí. Myslím, že by se našlo dost důkazů o tom, že tomu tak není. Jde o mi o ty velké pivovary. Respektive o jejich manažery, kteří musí rozhodnout, které pivo se bude vařit, které pivo přijde do které značkové restaurace, jaké obaly se použijí, jak se pojme tisková zpráva, jaké sdělení má přinést nová televizní reklama. Jde o tyto profesně nejspíš velice dobře trénované lidi, kteří mají za sebou nejednu „štaci“ a nejeden vyřešený úkol. O lidi, kteří se musí řídit zadáním úkolů z centra (u nadnárodních společností, které fyzicky ovládají většinu našeho pivovarnického trhu to nemusí být ani hlavní ústředí, ale „jen“ evropská centrála). Jde mi o ně, protože v poslední době se velice rádi trefujete zrovna do nich.
Proto mě napadla jednoduchá otázka, kterou bych vám rád teď, našim milým čtenářům, položil. Jak byste se chovali vy na jejich místě? Tato otázka se dá rozložit do vícero podotázek: Snažili byste se prosadit propagaci vašeho oblíbeného piva? Odmítli byste propagovat nadnárodní značku koncernu jako vlajkovou značku místního pivovaru? Vařili byste vícero speciálů? Nepřepláceli byste hospodské? Co by bylo obsahem sdělení televizní reklamy vašeho pivovaru? A jedna malá otázečka na závěr. Vzdali byste se dobře placeného „teplého místečka“ v zájmu své pivní pravdy?
Své případné odpovědi, budou-li nějaké, nemusíte formulovat podle výše nabídnutých otázek. Klidně si vyberte jen jeden pohled, jeden díl celé mozaiky. Jak všichni víme, u velkých pivovarů je manažerských postů spousta. Potěší ať už pohled na celkovou koncepci, tak i na jednotlivost.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |