úvod
homepage

Inspirující chuť Velikonoc vytisknout článek

Přidáno: 12. dubna 2004  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,37 hodnotících Hodnotících: 27 počet zobrazení Zobrazeno: 15844x

Tak tu jsou další významné svátky v roce, Velikonoce. Pivovary už na ně sice tolik „nezbrojí“ jako kupříkladu na svátky vánoční, ale i tak se najdou výjimky, které stojí za zmínku.

Většina pivovarů sice jen „přebalí“ svá běžná piva, občas se najde vícestupňový speciál, kampaň s velikonoční tématikou jsem však zahlédl jen jednu, za to velice povedenou. Jedná se o Prazdroj, který svými plakáty s námětem Velikonoc vkusně navazuje na vánoční sérii. Ona vůbec doba Vánoc byla pivně mnohem pestřejší – od billboardů, vitríny a tiskoviny z Prazdroje, trojúhelníkový devítipack Granátu s originální sklenicí od Staropramene až po všelijaké pivní speciály pivovarů, zejména těch menších.

Ale zpátky k Prazdroji. Nevím sice, jaký rozsah má tato kampaň v ostatních městech, ale podle Prahy soudím, že se jedná spíše o menší akci. Alespoň v hlavním městě jsou vidět plakáty hlavně ve vitrínách obchodů a osvětlených ploch zastávek tramvají a autobusů.


Co se týče provedení, zde musím dominantnímu hráči domácího pivního trhu dát jedničku. Barevným i celkovým provedením velice zdařile navazuje na vánoční motivy, které se dle mého soudu též povedly. Celkové pojetí Velikonoc je nenásilné, veselé až hravé. A hlavně v tom každý na první pohled pozná Plzeňský Prazdroj, což má být smyslem každé reklamní kampaně. Rozhodně to neurazí, spíše se člověk v tom dnešním shonu a spěchu zastaví a řekne si “No jo, už jsou tu Velikonoce”.


Pokud je mi známo, vícestupňové speciály připravily pivovary Janáček z Uherského Brodu (polotmavá 14°) a Vyškov (14° Generál), alespoň velikonoční etikety potom Primátor z Náchoda (zde těžko očekávat další speciál, když běžně vaří 16°, 21° světlou a 24° tmavou) a Opat z Broumova. A jak uvádí Marek Kodeda na svých pivních stránkách Czech Beer Report (ZDE), na nadcházející svátky připravil vsetínský minipivovar Valášek speciální velikonoční světlou čtrnáctku (která se měla čepovat od pátku 9.dubna) a pivovar Eggenberg Krumlovský velikonoční ležák, což je název světlého piva s obsahem alkoholu 5,2 % pro letošní jaro. Toto pivo mohou zájemci koupit i mimo region v "igelitovém multipacku" v obchodních řetězcích (např. Billa). Za zmínku rozhodně stojí velmi vydařená etiketa.

Na závěr se sluší dodat, že Pivovarský Dům v Ječné ulici v Praze má pro vás připraveno pivo Maerzen, což sice s Velikonocemi a dubnem přímo nesouvisí, ale speciálek (a to dost zajímavý) s vůní jara to rozhodně je.

Klidné prožití Velikonoc a velkou pomlázku všem a pro ty, co koledují na vesnicích, kde se dodržují tradice a zvyky, pozor na domácí pálenku, přeje vaše redakce.

PS: Zaujala vás velikonočně laděná kampaň Prazdroje? Všimli jste si jí? Víte o nějakém dalším pivním speciálu, který by ve zdejším výčtu neměl chybět? Objevili jste velikonoční reklamu regionálního pivovaru ve vašem městě, vaší oblasti?

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 2 komentáře, poslední komentář: 16.04.2004 06:45 Komentovat
Velikonoční Krakonoš z Trutnova Jan Vlček16.04.2004 06:45
I pivovar Trutnov připravil pivo s velikonoční etiketou. Je na ní Krakonoš s pomlázkou v...
Velikonoční ležák z Kláštera Tchoř14.04.2004 14:29
Rovněž Pivovar Klášter přišel s velikonočním ležákem. Oproti běžně prodávané...
Vyhledávání