úvod
homepage

Dajdou jde vlastní cestou vytisknout článek

Přidáno: 2. dubna 2004  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,81 hodnotících Hodnotících: 39 počet zobrazení Zobrazeno: 8472x

Doposud nejznámější tvář pořadu TV Nova Česko hledá SuperStar, Anička "Dajdou", má první kontrakt na billboardovou kampaň. Parfémy? CD? Ale vůbec ne. Anička propaguje pivo!

Pivovar Bernard je znám svými neotřelými nápady, co se reklam týče. Získal za ně nejednu cenu, v případě "Otvíráku" mu Zlatá pecka za tiskovou inzerci patří určitě právem. V jednoduchosti je síla a krása, chtělo by se říct (článek ZDE). Sice v Humpolci nepřišli s patentovým uzávěrem lahví na trh první, ale rozhodně to uměli prodat. Navíc obsah zmiňované lahve - pivo "Bernard Sváteční ležák" je opravdu dobré pití. Holt zkušenosti polovičního vlastníka pivovaru Bernard, belgické pivovarnické rodiny Moortgat, která se po světě proslavila podobným pivem (svrchně kvašeným) Duvel, obsahujícím kvasnice v lahvi, je znát. A dobré pití si zasluhuje něco lepšího, tedy patentovou láhev. Jen škoda, že kromě Bernarda a piva Avar ze Starého hlučínského pivovaru, tyto lahve nikdo nepoužívá. Určitě by potom záloha na lahve neprovětrala naše peněženky - 15 Kč za kus je dost a rozhodně odradí nejednoho konzumenta od nákupu.

Anička, zvaná Dajdou se proslavila svým účinkováním v nové soutěži TV Nova Česko hledá SuperStar. Její pěvecký projev, či spíše recitace anglického originálu zpěvačky Dido, jí zajistil dočasnou nesmrtelnost. Možná kdyby se jí tolik nevěnovala internetová komunita, která kolem ní během velice krátké doby vytvořila mýtus výjimečnosti ( v kladném, či záporném slova smyslu), byla by jen další členkou hvězdné pěchoty. Tedy jen jednou z mnoha těch, kdo u poroty neuspěl. Jenže s Aničkou je to jiné. Bylo jí věnováno tolik prostoru v novinách, rádia hrají verze její písně, vznikají další a další jí věnované webové stránky, prodávají se trika s její podobiznou - dostává tolik prostoru v médiích, až se z ní téměř stává kultovní bytost (ať už v dobrém ,nebo zlém, zde spíše sarkastickém mínění. Každý ať si vybere dle svého gusta).

Bylo jen otázkou času, kdo první využije její nenadálé slávy a spojí s ní své jméno. Tipovala se hudební vydavatelství, rádia (něco na způsob kampaně Kájínka a rádia Kiss - Rádio na celý život), možná parfémy nebo jazykové kursy v zahraničí. Realita je ale jiná. Anička propaguje pivo!

Nová billboardová kampaň s názvem "Svět se zbláznil, držte se... Bernarda" má komentovat a nikoliv kritizovat pozoruhodné, často negativní jevy a trendy přítomných v současné společnosti, v současném světě. "Právě Anička vystihuje to, že svět je trochu zvláštní. Značka Bernard díky této kampani vstoupí do povědomí lidí," řekl mluvčí pivovaru Bernard Zdeněk Mikulášek. A dodává:"Určitě si neděláme legraci z Aničky, ale chceme kampaní upozornit na to, že svět se opravdu trochu zbláznil a vtipně poukázat na často podivné jevy v současné společnosti.

 Svět se zbláznil, držte se... Bernarda
Svět se zbláznil, držte se... Bernarda

Podle Zdeňka Mikuláška Rodinný pivovar Bernard v Humpolci společně s reklamní agenturou EURO RSCG New Europe uvedl do praxe nový positioning značky "Vlastní cestou" v roce 2001, který byl poprvé komunikován prostřednictvím imageové TV kampaně. Od té doby tento slogan vyjadřuje a reprezentuje podstatu tohoto výrobce, který nepoužívá pasterizaci, vyrábí tradičním způsobem a nabízí tak skutečně přírodní a živý produkt. Právě technologické specifikum odlišuje Bernarda od většiny ostatních značek.Také způsob propagace značky je odlišný, kráčí svojí - vlastní cestou.

Tiskový mluvčí humpoleckého pivovaru pokračuje:"Na konci roku 2002, byl představen nový výrobek Sváteční ležák Bernard s přísadou jemných kulturních kvasnic v nové lahvi s patentním uzávěrem. Tato skutečnost byla komunikována v roce 2003 sadou POS materiálů a v měsících listopad-prosinec prostřednictvím billboardů. Vše opět v konceptu "Vlastní cestou"."

Pro rok 2004 byla připravena nová koncepce kampaně, která se sice stále opírá o o tradiční "Vlastní cestu", tentokráte ale spočívá v komentování (nikoliv kritizování) pozoruhodných, často negativních jevů a trendů přítomných v současné společnosti, v současném světě. Jedná se o jistě pozoruhodné aspekty, moderní až absurdní, vymykající se všemu tradičnímu a klasickému, na co jsme byli doposud zvyklí. Tato témata nabízejí otázku "Kam tento svět spěje?". Kampaň pak na ně reflektuje vyjádřením-nadsázkou "Svět se zbláznil", držte se "starých" hodnot, držte se "normálního" způsobu života..., běžte si sednout na dobré pivo, zapomeňte na TV noviny, umělou zábavu, na každodenní starosti a hrůzy tohoto světa.

Koncept je sám o sobě velice flexibilní a dlouhotrvající. V "záloze" existuje kromě výše uvedených motivů několik dalších, které mohou být rovněž použity, popřípadě vyměněny za jmenované. Kromě využití motivů na billboardy se počítá s jejich transformací do celé řady podlinkových materiálů vč. internetu. První série motivů bude prezentována, jak již bylo řečeno, během tohoto léta. Duben je ve znamení české Dajdou, symbolizující tak raketový nárůst popularity televizních reality show. Kampaň pivovaru se objeví na více než 450 billboardech v celé republice.

V souvisloti s právě probíhající kampaní jsme položili tiskovému mluvčímu pivovaru Bernard několik otázek:

Chystá se kromě billboardové verze i verze pro rádia, kde by Anička zpívala? Přeci jen její zpěv je to, co ji dostalo do povědomí lidí.
Určitě ne.

Námět "Anička" se vlastně přihodil "náhodou"- měly být použity jiné motivy, Vy jste jen využili dané situace?
Máme připraveno několik témat, o jejich zařazení může rozhodnout právě aktuálnost, některá témata jsou opravdu celospolečensky vážná, ale naší snahou je prezentovat s nadhledem, s humorem.

Na otázku honoráře mi nejspíš neodpovíte. Na zpravodajském serveru idnes.cz psali něco o několika desítkách tisíc Kč. Jsou blízko?
Ano, smlouva byla podepsána s ohledem na možnost použití motivu i na další reklamní materiál a řádově se jedná o několik desítek tisíc.

A co říci závěrem? Otvírák byl frajer, Anička jako taková zatím spíše vzbuzuje lítost. Pokud se ale pivovaru Bernard podaří navázat v průběhu roku dalšími tématy, které s nadhledem poukáží na absurditu všedního dne, můžeme se těšit na zajímavou kampaň, kterou nejspíš opět nemine nějaká ta cena při předávání Louskáčků za kreativní reklamu. Pokud ne, zůstane jen u té lítosti z nevyužité příležitosti.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání