Pivovary Staropramen v zahraničí úspěšně
Hodnocení: 2,54 Hodnotících: 13 Zobrazeno: 4096x
Že se Pivovarům Staropramen pod křídly nadnárodního giganta, belgické pivovarnické firmy Interbrew daří, svědčí výsledky vývozu za loňský rok.
Export Pivovarů Staropramen zaznamenal meziroční nárůst o 26% (426 tis. hektolitrů v roce 2002 vs. 537 tis. hl, v roce 2003). Toto číslo zahrnuje i licenční výrobu. Čistý export společnosti činil 371 tis.hektolitrů a v meziročním srovnání vzrostl o více než 7 procent. Samotná licenční výroba vrostla o 111%. Společnost Pivovary Staropramen tak již několik let zaznamenává kontinuální růst prodeje své nejsilnější značky na zahraničních trzích.
„V příštích letech hodláme nadále posilovat naši pozici na klíčových zahraničních trzích a chceme se dále zaměřit také na trhy, které nám nabízejí nové příležitosti, jako jsou Skandinávie, USA, Polsko či Pobaltí. V každé exportní zemi přizpůsobujeme obchodní a marketingovou strategie místnímu trhu a zvykům zákazníků, ale klademe důraz na zachování autenticity naší značky“ říká Petra Eliášová, manažerka pro mezinárodní obchod a marketing společnosti Pivovary Staropramen.
Největší nárůst prodeje zaznamenaly Pivovary Staropramen v Rusku (85 % – včetně licenční výroby) , Švédsku (41 %), na Slovensku (32 %) a ve Velké Británii (6 %). K posilování pozice značky Staropramen na zahraničních trzích přispívá také skutečnost, že společnost Interbrew, majoritní vlastník společnosti Pivovary Staropramen, zařadila tuto značku v loňském roce mezi svých šest globálních prémiových značek.
A co si myslíte vy, naši milí čtenáři, o možnostech expanze velkých českých pivovarů v rukou zahraničního kapitálu na exportních trzích. Mají šanci uspět? Pomůže jim prodejní know-how a znalost tamních trhů jejich vlastníků? Je tu šance vrátit renomé českému pivovarnictví?
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |