úvod
homepage

Černý Kozel jedničkou vytisknout článek

Přidáno: 23. února 2004  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,39 hodnotících Hodnotících: 20 počet zobrazení Zobrazeno: 11812x

Populární značka z portfolia Plzeňského Prazdroje potvrdila svou vedoucí pozici v segmentu tmavých piv a přichází s další reklamní ofenzívou.

Určitě vám neunikla reklama s partičkou správnejch chlapíků, kteří se rozhodli, že si opraví starý auto. A podle reklamy by to rozhodně nezvládli bez pomoci Kozla. Jak během vlastní opravy auta, tak hlavně po ní. Holt oprava starý káry dá zabrat.

A jak to tak vypadá, nejste sami, kdo si této reklamy všiml. Podle sdělení tiskového mluvčího Plzeňského Prazdroje Alexeje Bechtina, je Velkopopovický Kozel nejvíce rostoucí značka z portfolia tohoto uskupení. Krom toho, že Kozel Černý je od roku 2000 jediným tmavým pivem v portfoliu Plzeňského Prazdroje, je také jedničkou na trhu tmavých lahvových piv.

Podle výzkumu společnosti ACNielsen, monitorující prodej piva v obchodní síti, vzrostl tržní podíl této značky ve sledovaném segmentu během uplynulého roku o více než 3 procenta a oproti roku 2000 se více než zdvojnásobil.

Černý Velkopopovický Kozel je úspěšný také v restauracích. Počet provozoven, kde se toto pivo čepuje, narostl od roku 2000 o 40 %. Pro uspokojení rostoucí poptávky zvýšil Plzeňský Prazdroj výrobu tmavého piva ve svém pivovaru ve Velkých Popovicích téměř o sto procent v průběhu posledních tří let.


A aby toho nebylo málo, získal Kozel Černý i několik ocenění. Například na sklonku loňského roku již popáté za sebou obdržel ocenění "Tmavé pivo roku" pro rok 2004, které je udělováno na základě ankety čtenářů časopisu Pivní kurýr. Kozel se neztratil ani ve světě - získal ocenění za 1. místo v celosvětové soutěži SABMiller "Mercatus" v kategorii největší zlepšení výkonů značky. Tuto cenu uděluje v Londýně porota složená z externích odborníků zvučných jmen (ředitelé světových reklamních agentur, prezidenti mezinárodních korporací).

A co napsat závěrem?

Kozla si můžete "řezat", jen co je libo. Malý přídavek tmavého Kozla (1:9) vytváří typ piva, který vešel do povědomí pivní veřejnosti mezinárodně uznávaným názvem "vídeňský". Vyniká vyšší plností, světlou, zlatohnědou barvou a příjemnou karamelovou chutí. Přídavek tmavého piva zjemňuje hlavně hořkost, nabádá k dalšímu napití. Ačkoli vzniklo v rakouské metropoli, nejen Vídeňáci holdují tomuto pivu, zejména v chladných obdobích roku.
Tak to aspoň tvrdí PR odděleni z plzeňské centrály. Bohužel ležák "vídeňského typu" je na vymření, ve Vídni se po něm ani raději neptejte. Přivedli byste je do úzkých, poněvadž tento termín již nepoužívají.

Proto raději nabídneme ještě jednu variantu: kombinací tmavého Kozla se světlým pivem (1:1) vzniká "Polotmavé pivo", které je charakteristické intenzivní karamelovou chutí a jemnou chmelovou vůní. Řezané polotmavé vyhledávají milovníci piv s nižší hořkostí.
A co na to fajnšmekři? Nejlíp prý chutná v kombinaci se Šarišem. Ale Prazdroj také není špatná volba, srdci českého konzumenta nejspíš i bližší.

I když velká část konzumentů preferuje černého Velkopopovického Kozla samotného, uvedli jsme pro vás dvě jeho nejrozšířenější kombinace se světlými pivy. Fantazii a tvořivosti se ale meze nekladou - "řezat" můžete v jakémkoli poměru, podle konkrétní nálady, prostředí, společnosti, výběru jídel a příležitostí. Na zdraví!

A co vy? Dáte si raději černého Kozla jen tak, nebo řezaného? Anebo preferujete jiné černé pivo?

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání