Pivní aktuality: loňské výsledky pivovarů s úsměvem
Hodnocení: 2 Hodnotících: 2 Zobrazeno: 4276x
Teplé až tropické počasí mělo hlavní podíl na zvýšeném odbytu našich pivovarů na tuzemském trhu. Lepší výsledky než za rok předminulý hlásí většina pivovarů. Prazdroj splňuje normy ISO, Staropramen má nového ředitele logistiky a Patriot míří za oceán.
Pivovarům Staropramen se v roce 2003 prodej zvýšil
Pivovary Staropramen a.s. zvýšily v roce 2003 výstav piva o pět a půl procenta na 2 359 401 hl. Největší nárůst zaznamenala značka Staropramen Granát, a to o 280 %. Prodej Staropramenu a Braníku vzrostl o necelých 7 %, regionálního Ostravaru o 1,66 % a speciálního Keltu o 42 %. Odbyt do zahraničí se zvýšil o 6,5 %.
Výrobce piva Primátor zvedl výstav o 4 %
Zejména díky posílení prodeje v obchodních řetězcích se pivovar v Náchodě podařilo v roce 2003 zvednout výstav piva Primátor o více než 4 % na 140 580 hl. Druhým důvodem růstu bylo zvýšení exportu téměř o polovinu na takřka 8 800 hl. Zisk by měl být podle ředitele na úrovni předloňských deseti miliónů korun a tržby mírně nad 139 milióny.
Pivovary na severu Čech byly loni úspěšné
Nejúspěšnější severočeský regionální Pivovar Svijany v roce 2003 například uvařil o 20 % více piva než v roce 2002. Takový výstav v pivovaru, který ještě před pár lety chtěl původní zahraniční vlastník zavřít, nepamatují. Kdyby však pivovar neinvestoval 42 milionů do rozšíření výroby, musel by v roce 2003 již zákazníky odmítat. Díky novým kvasným kádím a ležáckým sklepům, na které svijanskému pivovaru přispěla také prostřednictvím fondu Sapard i Evropská unie, může ročně uvařit až 170 000 hl piva. Dalších patnáct milionů korun investuje podnik v roce 2004. Na opravu čeká čistírna odpadních vod a také chlazení. Pivovar tak bude připraven na normy Evropské unie, se svým pivem chce po odbourání celních zábran expandovat hlavně do Polska a Německa.
Růst odbytu, i když ne tak výrazný, zaznamenaly letos i další dva pivovary, které si se Svijany konkurují hlavně na trhu v Libereckém kraji. Výstav v porovnání s loňským rokem stoupl i Pivovaru Malý Rohozec, který patří k nejmenším producentům piva v republice. Šedesát pět tisíc hektolitrů piva Konrád uvařil v roce 2003 vratislavický pivovar. Je to přibližně stejně, jako v roce 2002.
Nový ředitel logistiky ve společnosti Pivovary Staropramen
Pozici ředitele logistiky a člena výkonného výboru společnosti Pivovary Staropramen převzal s účinností od 6.1.2004 Petr Kovařík, který doposud působil na pozici vrchního sládka pivovaru Braník.
Petr Kovařík absolvoval VŠCHT obor kvasné technologie a do společnosti Pivovary Staropramen nastoupil v roce 1994. Působil na různých manažerských pozicích v oblasti výroby. Zastával pozice podsládka v pivovaru Staropramen, manažera rozvoje nových technologií výroby a vedoucího hlavní výroby v pivovaru Staropramen. V roce 1999 se stal vrchním sládkem pivovaru Ostravar. Po úspěšném působení v Ostravě převzal v roce 2001 pozici vrchního sládka pivovaru Braník. Přímou zodpovědnost za řízení pivovaru Braník přebírá dočasně výrobní a technický ředitel František Šámal.
Pilsner Urquell bude světovou značkou
SAB Miller povolal na počátku ledna 2004 na nově vytvořenou pozici mezinárodního brand directora Tima Deweyho. Společnost totiž chce věnovat více pozornosti a marketingové podpory pro svou značku Pilsner Urquell. Tim Dewey, který působil jako mezinárodní marketingový ředitel u William Grant & Son (jeden z nejvýznamnějších výrobců alkoholických nápojů, např. whisky Glenfiddich), by se měl postarat o zvýšení povědomí o této značce a rozvíjení konceptu "jedinečný originál" a "první zlaté pivo na světě". Dle vedení firmy Tim Dewey bude mít na starosti především globální marketing značky Pilsner Urquell, a to s výjimkou ČR.
Všechny pivovary Plzeňského Prazdroje splňují normy ISO
Plzeňský Prazdroj, a. s. obdržel v lednu certifikáty ISO 9001 a ISO 14001. Oba certifikáty vlastní jako jediná pivovarnická společnost v ČR. Dokumenty potvrzují, že ve firmě je úspěšně zaveden společný systém řízení kvality a ochrany životního prostředí podle mezinárodních norem ISO. Pro to, aby tyto certifikáty získala, podstoupila společnost velmi přísný certifikační audit renomované firmy DNV. Audit byl proveden současně ve všech českých pivovarech Plzeňského Prazdroje (Plzeň, Radegast, Velké Popovice). Přísná certifikace podle ISO může znamenat pro firmu zisk určité konkurenční výhody. Zákazníky a partnery totiž stále více zajímá nejen kvalita výrobku, ale i dopady do životního prostředí způsobené výrobcem.
Uherskobrodský Patriot míří do USA
Pivovar Janáček začal ve speciálním třetinkovém balení do USA vyvážet svého jedenáctistupňového Patriota. Dodán byl zatím jen jeden kamion, smlouva je ale podepsaná na pětadvacet let. Brodského výrobce kontaktoval partner, který v USA obchodoval s nápoji. V zámoří chtěl představit české regionální pivo. Vedení pivovaru věří, že se na tom trhu uchytí.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |