úvod
homepage

Pivní aktuality: Starobrno míří do světa vytisknout článek

Přidáno: 8. prosince 2003  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,54 hodnotících Hodnotících: 13 počet zobrazení Zobrazeno: 3709x

Koupí rakouské pivovarnické skupiny BBAG získal Heineken i pivovary Starobrno a Hostan. Odborníci se domnívají, že zařazení Starobrna do distribuce Heinekenu Brněnským v exportních aktivitách pomůže. Holanďané mají mnoho sesterských společností, které moh

Špičkové pivo a špičková gastronomie patří k sobě
Na výroční konferenci Národní federace hotelů a restaurací (NFHR), nejreprezentativnější profesní asociace restauratérů a hoteliérů v České republice, podepsali zástupci NFHR a Plzeňského Prazdroje memorandum o vzájemné spolupráci. Za federaci podepsal dokument její prezident, ředitel karlovarského hotelu Pupp Roman Vacho, a za Plzeňský Prazdroj obchodně distribuční ředitel Otakar Binder. Gastronomie a cestovní ruch je u nás velmi rozvinutým oborem, který přispívá k vytváření dobrého jména České republiky ve světě. Jedním z hlavních symbolů země a turistických magnetů je pivo - součást české kultury, tradice a národní hrdosti. Pivovarnictví a gastronomie mají nepochybně společné cíle a potřeby. Proto jak Plzeňský Prazdroj, tak i asociace sdružující jeho zákazníky, vyjadřují zájem o aktivní podporu cestovního ruchu a pohostinství. Zejména se pak soustředí na zvyšování kvality a profesionality v péči o pivo i čepování piva. Zvláštní důraz kladou obě strany na dodržování zákonných norem a pravidel zakotvených v etických oborových kodexech, například dodržování zákazu prodeje piva mladistvým, řidičům a podnapilým osobám. Společné aktivity jsou plánovány v oblasti školení personálu, seminářů, konferencí a poskytnutí odborné pomoci zákazníkům ze strany technického servisu Plzeňského Prazdroje.

Starobrno míří do světa
Starobrno se na podzim dostalo do jedné z největších světových distribučních sítí piva. Značku z moravské metropole do svého portfolia přiřadila holandská skupina Heineken. Vedení firmy očekává výrazné zvýšení vývozu. Odborníci se domnívají, že zařazení Starobrna do distribuce Heinekenu Brněnským v exportních aktivitách pomůže. Holanďané mají mnoho sesterských společností, které mohou být pověřeny, aby brněnské pivo distribuovaly. Efekt to ale může mít i opačný, vedení společnosti může dostat příkaz k prodeji dalších značek z portfolia Heinekenu na tuzemském trhu. Starobrno je součástí nedávno utvořené skupiny Brau Union. Ta spatřila světlo světa na jaře 2003 fúzí středoevropských aktivit Heinekenu a rakouské BBAG, v níž nizozemský pivovarnický gigant převzal většinový podíl. Do brněnského pivovaru Rakušané kapitálově vstoupili v roce 1994. Jak naznačují výsledky za poslední dva roky, patří Starobrno k úspěšným členům Brau Union. Loňský zisk před zdaněním ve výši téměř 65 milionů korun je nejlepší za posledních deset let. Pomohlo k němu také spojení s lokálním konkurentem Hostanem. Starobrno si tím meziročně posílilo postavení na trhu jižní Moravy. Export brněnských značek se meziročně rovněž zvýšil - o 28 % na necelých 41 tisíc hektolitrů.

Varování pro pivaře
Varovat milovníky zlatavého moku před nadměrnou konzumací alkoholu hodlá jeden malý britský pivovar. Na lahve bude vylepovat etikety s nápisem: „Doporučujeme odpovědnost při pití, nadměrné pití poškozuje zdraví." Pivovar Cains z Liverpoolu chce s vylepováním nových etiket začít již příští měsíc. Jde o vůbec první akci tohoto druhu v Británii. "Tlak, abychom přibrzdili pijáky, kteří neznají míru, je stále větší,". říká šéf pivovaru Sudarghara Dusanj. "K naší odpovědnosti patří požadovat rozumné pití."

Výroční zpráva Plzeňského Prazdroje nejlepší ve své kategorii
Plzeňský Prazdroj patří dnes k těm firmám v České republice, které informují veřejnost o své činnosti vysoce profesionálním a kreativním způsobem. V soutěži O nejlepší výroční zprávu, pořádané sdružením Czech Top 100, se výroční zpráva Plzeňského Prazdroje za fiskální rok 2002/2003 umístila na 11. příčce, těsně za 10. Českým Telecomem a před 12. Škoda Auto. Ve své odvětvové kategorii Lehký průmysl získal Plzeňský Prazdroj za výroční zprávu první místo. Publikace Plzeňského Prazdroje patří také mezi tři výroční zprávy oceněné za kvalitní zpracování kapitoly o společenské odpovědnosti firmy. Po loňském umístění ve druhé polovině stočlenného pelotonu jde o výrazný postup, který je v souladu s celkovou strategií firmy: Být ve svém oboru nejlepší, poskytovat všem zákazníkům a partnerům v nejrůznějších oblastech firemních aktivit tu nejvyšší kvalitu, posilovat nejvyšší pověst a reputaci jako dobrého souseda a odpovědného výrobce.

Hanušovické a přerovské pivo oceňují degustátoři
Pivovary z Přerova a Hanušovic, patřící společně s pivovarem Litovel do čtvrté největší pivovarské skupiny PMS, a. s., v letošním roce nezvýšily výrazně výstav piva. Jejich výrobky však získaly řadu ocenění, a to jak v České republice, tak za hranicemi. Pivo Zubr se stalo absolutním vítězem celorepublikové soutěže České pivo, ve které získalo prvenství v obou soutěžních kategoriích. Světlé výčepní Zubr Classic i ležák Zubr Premium jsou letos držiteli titulu České pivo 2003. V prestižní soutěži se v tomto ročníku hodnotilo dvoukolově padesát českých piv. Pivní přehlídku každoročně vyhlašuje Český svaz pivovarů a sladoven spolu s Výzkumným ústavem pivovarnickým a sladařským. Přerovský Zubr je pivo vyráběné tradiční výrobní technologií, kterou si pivovar s domácím kapitálem zachovává přes sto třicet let. Vedení přerovského pivovaru považuje klasický výrobní postup za konkurenční výhodu. Za prvních devět měsíců letošního roku prodal pivovar 221 000 hl piva se značkami Zubr Classic, Premium, Gold a Free a utržil 262 miliónů korun. Zubr získal v srpnu také ocenění národní značkou ClasA. Zubr Classic tmavé výčepní si letos odvezl stříbrnou medaili ze Stockholmského festivalu piva a whisky. Přehlídka patří mezi čtyři největší na světě, každoročně se na ní prezentuje 600 druhů piv a navštíví ji přes 200 000 lidí. K výjimečnostem pivovaru Zubr patří také fakt, že v něm vaří pivo žena. Firma jako jedna ze dvou v zemi zaměstnává už osm let nikoli sládka, ale sládkovou Natašu Rouskovou. Pivovar Holba, který patří v produkci k první desítce v zemi, prodal za devět měsíců roku 2003 zhruba 350 000 hl piva, což znamenalo asi pětiprocentní nárůst oproti předchozímu roku. Výstav pivovaru činil v minulém roce 433 000 hl piva. S tržbami za značky Holba Classic, Šerák a Premium se dostal na částku 278 miliónů korun. Kvalitu zdejšího chmelového moku potvrdil výsledek prestižní soutěže Zlatý pohár PIVEX - Pivo 2003, který získala Holba Šerák. Pivovar jí prodá více než 160 000 hl ročně. Speciální ocenění za kvalitu získal také světlý ležák Premium.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 1 komentář, poslední komentář: 14.12.2003 10:38 Komentovat
JO Ivo Skopal14.12.2003 10:38
Tento článek se mi moc líbil děkujem vám
Vyhledávání