Pivní aktuality: Štika na pivním trhu
Hodnocení: 3 Hodnotících: 2 Zobrazeno: 3207x
Ze 3 na 5 % se od ledna do září letošního roku zvýšil podíl ústecké nápojářské společnosti Drinks Union na českém pivním trhu. Výrobci piva sdružení ve skupině, tedy Zlatopramen, Velké Březno, Louny a Kutná Hora, vystavily za tři čtvrtletí 668 000 hl piva
Výčepní belgických piv musí projít školením
Po japonském pivu Asahi, začali od listopadu letošního roku v branickém pivovaru licenčně vyrábět i slavné belgické pivo Stella Artois. Zatímco Asahi se v jednom z nejmodernějších pivovarů v republice, vyrábí už od roku 2000 a distribuuje především do západní Evropy a Kanady, Stella Artois bude putovat zejména k českým pivařům. V ČR se poprvé toto pivo objevilo teprve v roce 2001. Po důkladných a dlouhých přípravách a testování, na které dohlíželi odborníci z domovského pivovaru Stella Artois v belgickém Leuvenu, mohli rozjet v Braníku výrobu ležáckého piva stáčeného do sudů i lahví. Účelem dlouhých příprav a zkoušek bylo dosažení identické kvality a chuti piva, jehož belgické kořeny sahají až do roku 1366. Hostinští, kteří budou belgický ležák čepovat, musí mít speciální školení, protože jde o zcela odlišný způsob, než jaký byli dosud zvyklí používat pro čepování piv domácích. Na dobrém výčepním tedy závisí kvalita piva stejně jako na kvalitním sládkovi v pivovaru.
Belgická společnost Inter-brew neponechává nic náhodě. Dokonce už od roku 1997 pořádá mistrovství světa v čepování piva. Letošního, v pořadí již 7. ročníku, se zúčastnili vítězové národních kol z třiceti zemí světa. Účastníci museli porotě ve velkém sále hotelu Plaza správně natočit a servírovat dvě piva Stella Artois a Hoegaarden White a jedno lahvové Leffe Brown. Každé z nich se čepuje jinak, do vlastní speciální sklenice. Dlouhý, do detailu vypracovaný proces, spojený s čepováním některých belgických piv, by některé tuzemské žíznivce mohl přivést až k nepříčetnosti. Stella se čepuje při teplotě pouhé tři stupně a na stejnou teplotu musí být vodou ochlazena i sklenice. První střik piva nejde do sklenice, ale mimo, aby se nenaplnila jenom pěnou. Po natočení následuje seříznutí pěny zvláštním nožem, znovu ochlazení už plné sklenice v nádobě s vodou a teprve potom podání hostovi.
Černobílé fotografie dokumentují pivovar
Zkušený fotograf Ladislav Vašek z Hlinska zaměřil na počátku listopadu objektiv svého fotoaparátu na zdokumentování interiérů pivovaru Rychtář. U příležitosti letošního 90.výročí založení pivovaru bylo s použitím objektivu rybí oko zachyceno, jak vypadá vnitřek pivovaru v roce významných oslav. Černobílé fotografie v hnědém tónu o rozměrech 20 cm x 30 cm vkusně zarámované jsou již ozdobou velké zasedací a společenské místnosti výrobce piva Rychtář. Dýchají zvláštní atmosférou i světlem a jsou mezi nimi neobvyklé záběry, například ležáckých tanků, spilky, lahvovky, sklepů a dalších prostor tak, jak je běžný návštěvník nevidí.
Bernard získal další ocenění za reklamu
Reklamní motiv "Smrt otvíráku" Rodinného pivovaru Bernard v Humpolci získal prestižní ocenění Zlatou pecku za tiskovou inzerci. Na letošním 9.ročníku soutěže Pecky, pořádané Asociací českých reklamních agentur a marketingové komunikace, uspěl kreativní motiv vytvořený reklamní agentura EURO RSCG. Po zisku dvou stříbrných Louskáčků je to již třetí ocenění v oblasti reklamy pro pivovar v letošním roce.
Kromě Červeného Krále chystají ve Vratislavicích i muzeum
Předvánoční poklid ve vratislavickém pivovaru, přípravy na silvestrovskou zábavu a mikulášskou pro děti a přípravu novinky Červeného Krále narušuje oprava části střechy, pod kterou se později nastěhují špičkové stroje na stáčení piva do lahví. Kapacita 15 000 lahví za hodinu pivovaru bohatě vystačí a navíc se sníží energetickou náročnost. Samozřejmě bude firma s novou plnící linku pružnější v přípravě různých druhů balení. V neposlední řadě instalací nové technologie pivovar splní hygienické normy Evropské unie. V současné době výrobce piva Konrad jedná s motoristickým klubem majitelů vozů Porsche o vzniku malého muzea veteránů v areálu pivovaru. Obohatilo by to program exkurzí a dní otevřených dveří, kterých pivovar pořádá během roku velké množství. Konstruktér Porsche se ve Vratislavicích nad Nisou narodil.
Pivovar Janáček opět připravil Vánoční speciál
Uherskobrodský pivovar Janáček očekává v letošním roce vyrovnání loňského výstavu 62 000 hl piva. Přes ztrátu odbytišť na polském trhu se pivovaru podařilo zvýšit výrobu sudového piva. Hlavními důvody bylo příznivé počasí letošní letní sezony a rozšíření sítě odběratelů. Na polském trhu prodal pivovar v roce 2002 zhruba 3 500 hl zlatavého moku v PET lahvích, které nyní za nízkou cenu začaly produkovat polské firmy. Ztrátu polského odbytiště se podařilo kompenzovat zvýšeným prodejem v tuzemsku. V Uherském Brodu se zaměřili především na kvalitu piva namísto propagace a postupně rozšiřují síť spotřebitelů, kteří jsou převážně z nejbližšího regionu. Přestože většina dodávek z pivovaru Janáček směřuje na tuzemský trh, firma dodává také na Slovensko, a to kolem tří tisíc hektolitrů ročně. Menší objem odebírá Itálie, Británie a tradiční odběratel Švédsko. Prodej má podpořit rovněž distribuce speciálního vánočního piva. Do konce října je v prodeji polotmavé čtrnáctistupňové pivo, označené speciálními etiketami s vánoční tematikou. Poprvé vánoční speciál začali vyrábět před třemi lety a zájem o něj se stále zvyšuje.
Slovensko: Modernizace Pivovaru Šariš, pivovar v Martine uzavřen
K největším letošním investicím v Pivovaru Šariš patří nová scezovací káď. Spolu s rekonstrukcí souvisejících technologií dosáhla tato investiční akce hodnotu 44 miliónů korun. Investice do technologie jsou dalším krokem k zvýšení výrobních kapacit, zlepšení kvality procesu výroby piva a zabezpečení spolehlivosti varny. Srdcem každého pivovaru je varna. Zde se zpracovávají všechny základní suroviny a rozhoduje se rovněž o výsledné kvalitě piva. Když starý scezovací kotel už kapacitně nestačil potřebám pivovaru, nejnovější technologická investice směřovala právě do varny. Novou scezovačku, umístěnou v prostorách historické varny, dodala německá společnost Huppmann, která se specializuje na technologie v oblasti pivovarnictví. Scezovačka se využívá v první fázi procesu výroby piva, kterou je příprava a výroba mladiny. Mladina je cukrnatý produkt, který obsahuje látky ze sladu a z chmelu. Při její výrobě je základem převedení extraktivnych látek sladu do roztoku. Pivovar Šariš s podílem 27 % na slovenském pivním trhu patří do skupiny Plzeňský Prazdroj, který vlastní mezinárodní pivovarnická společnost SABMiller. Od svého vstupu do Pivovaru Šariš v září 1997 proinvestovala na Slovensku více než 1,4 miliardy korun a stala se tak jedním z největších investorů na východě SR. Tyto investice se promítly do zvýšení kvality výroby největšího slovenského pivovaru, kterého roční výroba dosahuje v současnosti více než milión hektolitrů piva.
Společnost Heineken Slovensko zastavila dne 6.11. výrobu v pivovaru v Martine. Pivo značky Martiner bude produkovat nitranský pivovar. Důvodem tohoto kroku je podle vedení společnosti snižující se efektivita výroby a prodeje tohoto produktu jako důsledek celkové nižší koupěschopnosti obyvatelstva. Zájem o pivo klesl také v důsledku nedávného zvýšení spotřební daně. V Martine bude nadále fungovat distribuční centrum a obchodný tým. Pro zaměstnance, kteří přijdou o pracovní pozici, připravila společnost nadstandardní program pomoci při hledaní nového zaměstnání i sociální pomoci na zmírnění tohoto kroku. V ostatních třech slovenských pivovarech patřících společnosti Heineken není podle jejího vedení důvod na redukci výroby.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |