úvod
homepage

Naše pivo 2003 vytisknout článek

Přidáno: 9. října 2003  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,47 hodnotících Hodnotících: 15 počet zobrazení Zobrazeno: 3361x

Koncem září byly kromě výsledků degustační soutěže České pivo roku 2003 organizované Českým svazem pivovarů a sladoven (ČSPS) vyhlášeny také výsledky ankety Naše pivo 2003, kterou Svaz uspořádal pro novinářskou obec.

Na rozdíl od degustační soutěže České pivo roku 2003, kterou ČSPS pořádá dvoukolově ve spolupráci s Výzkumným ústavem pivovarnickým a sladařským a kde se pivo hodnotí podle senzorických a kvalitativních měřítek (Zde), výsledky ankety Naše pivo jsou dány prostým posčítáním bodů hlasování zúčastněných novinářů či redakcí.

Koncem srpna agentura Certum zastupující ČSPS rozeslala do redakcí přehled možných piv, které si případní zájemci mohli sami doplnit o jim piva zaslíbená. Seznam zahrnoval od nejznámějších značek až po regionální speciály. Podle konečných výsledků to ale vypadá, že hlasující novináři dali svůj hlas buď všudypřítomné reklamě pivovarnických gigantů, nebo se s regionálním pivem ještě nesetkali. Úžas a udivené pohledy novinářů při nabídce pivních speciálů během nedávné tiskové konference Svazu malých nezávislých pivovarů v Pivovarském domě v Ječné ulici v Praze, kteří se navíc pravidelně účastní "kulatých stolů" ČSPS v rámci akce České pivo a kteří by tedy o pivu měli vědět dost, budiž toho nepřímým důkazem.

I když jak říká Jan Veselý, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven:„Názory odborníků s obecným povědomím široké veřejnosti o značce a její popularitou nemusí být vždy totožné. Obojí však má jedno společné - pomáhá jednomu cíli, kterým je zvyšování prestiže i image piva našeho národního nápoje,“ Dále pak dodal že soutěže i ankety jsou vždy určitým měřítkem a signálem spotřebitelům, tedy trhu, a zároveň výrobcům. A nepochybně vedou k zamyšlení.

A jak hlasování letošního rekordního počtu 81 zúčastěných redakcí nebo nezávislých novinářů dopadlo?
Staronovým vítězem novinářské ankety popularity piva „Naše pivo 2003“, které se v letošním roce zúčastnilo rekordních 81 redakcí a nezávislých novinářů z celé republiky, se stal Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, a. s. Také na druhém a třetí místě byly výsledky stejné jako v roce 2002. Druhý skončil Gambrinus od stejného výrobce a třetí byl Budějovický Budvar, jehož výrobcem je Budějovický Budvar, n.p. Na dalších místech došlo ke změnám: čtvrté nejpopulárnější pivo mezi médii je pivo z Královského pivovaru Krušovice, a. s., a na pátém je pivo Bernard. Celkem redakce nominovaly 41 značek piv vyráběných u nás.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 1 komentář, poslední komentář: 24.02.2004 13:19 Komentovat
Konflikter KON24.02.2004 13:19
Nejlepší pivo je český pivo... BezKONkurenčně... Konflikt
Vyhledávání