Zlatopramen zimní radler
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 8291x
Společnost Heineken prostřednictvím své značky Zlatopramen přináší v těchto dnech na český trh novinku – zimní radler ve dvou netradičních příchutích a netradičně určený ke konzumaci za tepla.
Vyhlídková plošina žižkovské televizní věže se předposlední říjnové pondělí změnila v imitaci zasněžené sjezdovky. V závějích umělého sněhu se povalovalo lyžařské vybavení, na oknech vykvetly ledové ornamenty. „Jsou jako pravé, že,“, zářila spokojeností slečna Kosáková, PR manažerka Heinekenu, zatímco hosteska ve větrovce a kulichu vítala hosty ve výšce 93 metrů nad podzimní Prahou na představení novinky ve výrobním programu Heinekenu v Čechách. Pro Heineken je bohužel tak nějak typické, že se tato novinka nese jméno značky, jejíž domovský pivovar v Krásném Březně byl v rámci „optimalizace a integrace“ uzavřen...
Tou novinkou, kterou se Heineken rozhodl obohatit český trh a dobýt srdce i peněženky konzumentů, je Zlatopramen Radler zimní. Jde o unikátní kombinaci silného polotmavého piva se šťávou z přírodního ovoce a vánočního koření nebo čokolády. Máme tu tedy dvě příchutě, hrušku se skořicí a višeň s čokoládou. Oproti „letním“ radlerům mají ty zimní vyšší obsah alkoholu, necelých 5%. Pokud marně pátráte v paměti, odkdy se v Ústí nad Labem vaří polotmavý Zlatopramen, vaše pochyby jsou zcela oprávněné, dosud se nevařil. Trochu kuriózně za základ zimních radlerů posloužilo pivo, které samo o sobě není k dostání a jak nás informoval manažer kvality Ondra Koucký, ani do budoucna se s jeho prodejem nepočítá. Přestože, jak s úsměvem dodal, je to škoda, protože je to pivo velmi dobré...
Obvyklá deviza klasických radlerů, tedy příjemné osvěžení při současném nízkém obsahu alkoholu, je pochopitelně u zimní verze otázkou. Hlavní výhodou novinky by měl být fakt, že bude možno konzumovat ji také zahřátou. Slogan, který zimní radlery doprovází, tudíž zní „Zahřeje studený i horký!“ a v podobném duchu se odehraje také reklamní kampaň, které nás Heineken v podobě televizních spotů (natočených mimochodem v Maďarsku...), ochutnávek v prodejnách a dalších akcí v brzké době podrobí. Přestože se nepočítá se sudovou verzí pro výčepy (a zatím ani s dvoulitrovým PET balením, které u letních ovocných radlerů zaznamenalo značné prodeje), doprovází oba radlery na trh také speciální skleněný hrneček s ouškem, jako stvořený ke konzumaci za tepla.
Po krátkém představení nových produktů, jejich vývoje a výroby, při kterém létaly vzduchem obvyklé formulky jako „brand“ nebo „image“, jsme mohli začít novinku také ochutnávat. Nejprve hrušku se skořicí ve studené i zahřáté variantě, následně i její třešňovo-čokoládovou sestřičku, která byla novinkou tak žhavou, že prvních několik bas dorazilo z lahvovací linky až v průběhu prezentace. Dilema, zda je lépe konzumovat verzi studenou nebo horkou, ukázalo se být vyřešeno kombinací obou přístupů. S kolegy u stolu jsme se vzácně shodli, že zatímco hruška se skořicí nám chutná horká, u třešně s čokoládou se kloníme spíš ke studené variantě.
Zlatopramen Radler Zimní ve dvou příchutích je v pořadím čtvrtým a pátým ochuceným pivem, které už letos značka Zlatopramen představila. V březnu zahájily Zlatopramen citron a pomeranč se zázvorem, po jejich úspěchu na trhu pak v říjnu přibyla příchuť grep. Tyto radlery mají nižší obsah alkoholu než zimní – do 2%. Vznikají kombinací piva Zlatopramen a šťávy z přírodního ovoce a nepřidávají se do nich žádná další sladidla. Segment ochucených piv zaznamenává raketový růst prodejů. Od začátku roku do srpna 2012 se prodalo pětkrát více ochuceného piva než ve stejném období roku předcházejícího. Není proto divu, že i s nástupem chladnějšího počasí se přední výrobce radlerů snaží dál vézt na vlně prostřednictvím zimních příchutí.
Pro úplnost je třeba dodat, že s nápadem na ochucené zimní pivo, podávané za tepla, nebyl Heineken na českém trhu přece jen tak docela první. Už loňskou zimu mohli ti, kdo odložili předsudky a odvážili se toho, ochutnat Porter-Punsch. Výrobek saského pivovaru Bergquell Brauerei z lužického Löbau, založený na kombinaci tradičního porteru a punčové příchuti, dovážel přes hranice sousedící varnsdorfský Kocour a k dostání byl mimo jiné v síti prodejen řetězce Billa. Bez velké marketingové podpory a při tradiční nedůvěře českého konzervativního pivaře k podobným novotám ovšem příliš neprorazil a mnohé provozovny se ho nakonec zbavovaly pomocí akčních výprodejů. Dá se očekávat, že zimním radlerům Zlatopramen podobný osud nehrozí a budou v rámci možností, které působení jejich výrobce skýtá, příjemným sezónním osvěžením pivního trhu.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 3 komentáře, poslední komentář: 24.11.2012 17:38 | Komentovat |
... pepa | 24.11.2012 17:38 |
---|---|
nic moc, nechutna | |
horké pivo vasek | 12.11.2012 20:26 |
zimní horké pivo nabízí již od roku 1998 Pivovarský dům jako sládkův grog | |
nebyl ani první ani druhý Roman Holoubek | 09.11.2012 07:58 |
Už delší dobu tuto "novinku" nabízí v zimním období Bernard a také "hned" ve dvou... |