úvod
homepage

Staropramen přichází na trh s novou jedenáctkou, spotřebitelům chutná vytisknout článek

Přidáno: 30. dubna 2010  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 3717x

Společnost Pivovary Staropramen, druhý největší producent piva v Česku, rozšiřuje portfolio své hlavní značky a uvádí na trh světlý ležák.

Staropramen 11o. . Nová jedenáctka má původní stupňovitost 11,3% a díky použité výrobní technologii a složení surovin je pro ni charakteristická výrazná chuť a plná barva. Při jejím vaření byly použity hned tři druhy sladu: český, bavorský a karamelový. A právě netradiční použití karamelového sladu při přípravě světlého ležáku dělá z novinky Staropramenu originální a výjimečné pivo. Staropramen 11o, nový ambiciózní hráč na rostoucím trhu jedenáctek, se na pulty obchodů dostane koncem dubna. Od května se s ním spotřebitelé setkají také v českých restauracích, hospodách a barech.

S nápadem na inovovanou recepturu přišel Jan Špaček, který je technologem výroby piva ve Staropramenu. Při vaření světlého ležáku přidal do tradičního postupu vaření karamelový slad. Ten dodává pivu charakteristickou barvu i plnou chuť. Zvolený poměr karamelového sladu a použití prvotřídních surovin tak vybavily nový světlý ležák vlastnostmi, které milovníci českých jedenáctek jistě ocení.

Nápad, jak využít karamelový slad na přípravu „trošku jiného“ světlého ležáku, jsem nosil už nějakou dobu v hlavě,“ říká Jan Špaček z pivovaru Staropramen. „Když se pak Staropramen rozhodl začít připravovat jedenáctistupňové pivo, rozhodl jsem se pro malý experiment při vaření. Nápad jsem zkonzultoval s vrchním sládkem. Vzhledem k tomu, že u nás ve Staropramenu zaměstnance motivují k novým nápadům, neváhal a dal tomu mému zelenou. Už první várka ukázala, že vyšší dávka karamelového sladu, při využití speciálního postupu přípravy, pivo chuťově pozvedne a přidá mu další rozměr kvality. Zákazníci pak ve slepém testu potvrdili, naši domněnku. Z řady námi připravených vzorků vyhodnotili novou jedenáctku s karamelovým sladem jako nejlepší a nejzajímavější,“ dodává Špaček.

Nová Staropramen jedenáctka je připravená metodou čtyřnásobného chmelení, která je pro Staropramen typická. Na pultech obchodů se objeví koncem dubna v klasických půllitrových lahvích. Počátkem května se rozjedou dodávky také do restaurací a barů, přičemž zpočátku bude nová jedenáctka ve 30 l KEG sudech. Uvedení nového piva podpoří také reklamní kampaň, jejíž hlavní tváří se stane přímo Jan Špaček, duchovní otec nápadu na nové pivo.

Pivovary Staropramen vždy patřily k iniciátorům inovací. Jako první na český trh uvedly například revoluční samochladící sud Staropramen CoolKeg nebo ledově vychlazený Staropramen Chill. „Inovace dokáží naše piva posunout dál, a přinést zákazníkům nové prožitky a odlišit nás od konkurence. Proto jsme Honzu Špačka s jeho nezvyklým nápadem podpořili. A výsledek se skutečně vyplatil – máme k dispozici unikátní pivo. V tržním segmentu, který se poslední dobou stává čím dál populárnějším, se tak jistě staneme významným hráčem,“ říká Zdeněk Lux, vrchní sládek pivovaru Staropramen.

 

 

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání