úvod
homepage

Heineken za rok od uvedení plastových Maxilahví na trh prodal více než 323 tisíc hektolitrů piva v tomto unikátním obalu vytisknout článek

Přidáno: 29. dubna 2010  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 2793x

Více než 323 tisíc hektolitrů piva ve speciálních plastových lahvích prodala společnost Heineken Česká republika za jediný rok od uvedení první Maxilahve na trh.

Jako první na trh vstoupily s 1,5 litrovou Maxilahví značky Zlatopramen 11° a Starobrno Tradiční loni v dubnu, v prosinci je pak následoval Velký Březňák v dosud největší pivní láhvi s obsahem dva litry. „Jen za pouhý rok získal Zlatopramen 11° v Maxilahvi rekordní 60procentní podíl v segmentu piva v PET lahvích. Je tak nezpochybnitelným lídrem v této kategorii,“ říká Jiří Imrýšek, marketingový ředitel společnosti Heineken Česká republika.

Díky inovativnímu balení v Maxilahvi a zejména díky vysokým prodejům Zlatopramen 11° v Maxilahvi se značka Zlatopramen posunula také na špičku v kategorii 11° piv, a to s 50% tržním podílem. Razantní nárůst prodeje 1,5 litrového balení Zlatopramenu i Starobrna si vyžádalo také rozšíření stáčírny v pivovaru Starobrno o nové, moderní zařízení na stáčení piva do těchto typů obalů, které doplnila i vyfukovací linka právě na speciální pivní PET lahve. Zařízení bylo uvedeno do zkušebního provozu letos v dubnu a jedná se o první stáčecí linku tohoto typu obalů v České republice.

Roční narozeniny slaví Zlatopramen 11° v Maxilahvi reklamní kampaní s novým televizním spotem. Ten je vysílán od poloviny dubna až do poloviny června na řadě televizních kanálů - v České televizi, na Primě, Nově, Barrandově, na Prima Cool, Nova Cinema i Nova Sport. V novém šotu vystupují mladí lidé, kteří vyrazili na piknik do přírody a s sebou si vzali Zlatopramen 11° v Maxilahvi. Navazuje tak na předchozí reklamní a marketingové aktivity, spojující Zlatopramen 11° Maxilahev s možností vzít si pivo kamkoli – za zábavou či relaxem, k vodě, na výlety, na grilování nebo třeba venkovní párty.

Podle Jiřího Imrýška se velmi rychle podařilo akcelerovat novou kategorii prodeje piva v PET obalech. Zatímco před rokem se v těchto obalech prodalo 0,7 procenta veškerého piva, letos je to již 6,5 procenta. To potvrzuje, že spotřebitelé jsou s novým obalem spokojení a vítají jeho větší obsah. „Úspěch piva v Maxilahvích definitivně pohřbil zvěsti o tom, že jsou čeští příznivci piva konzervativní. Maxilahve od samého začátku u spotřebitelů bodují,“ dodává Jiří Imrýšek. Dokumentují to i údaje o meziročním vývoji na trhu obalů, které sleduje Český svaz pivovarů a sladoven. Zatímco prodej piva v PET lahvích byl v porovnání s rokem 2008 více než 45krát vyšší, v ostatních segmentech nastal meziroční pokles: spotřeba lahvového piva klesla o téměř 10 procent a sudového piva o 4,5 procenta. Výjimkou byl mírný nárůst prodeje minisoudků, se kterými slaví úspěch i Heineken, jejich podíl je ale v celkovém měřítku zanedbatelný.

Maxilahev byla vyvinuta speciálně pro pivo a od běžných PET lahví se liší v několika zásadních parametrech. Díky svému složení má desetinásobně vyšší ochranu proti průniku kyslíku, dvakrát vyšší trvanlivost produktu, dvojnásobně vyšší ochranu proti průniku CO2 a odlišuje se i větší šířkou a pevností plastu. Unikátní složení plastu zajistí také lepší teplotní stabilitu piva, které si tak zachová svoji nejvyšší kvalitu. Také opětovné uzavírání lahve šroubovacím víčkem je velmi praktické, protože při správném skladování v ledničce si pivo uchová vysokou kvalitu, správný říz a lahodnou chuť tři až čtyři dny.

 

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání