Nudní pivaři
Hodnocení: 3,07 Hodnotících: 17 Zobrazeno: 4772x
(flp) - Pokud chtějí tuzemské pivovary uspět na světových trzích, musí zlepšit své reklamní aktivity. Týdeníku EURO to řekl Graham Rust, kreativní šéf reklamní agentury Rust2, která hostila mezinárodní setkání reklamních agentur Dialogue International.
Rust zhodnotil pro týdeník EURO reklamní kampaně čtyř velkých producentů piva – Plzeňského Prazdroje, Budějovického Budvaru, Pražských pivovarů a Krušovic. Nejlépe si podle jeho mínění vedla společnost ze Smíchova. Její loňská reklamní kampaň Chlapi sobě je podle názoru Grahama Rusta jediná, která by obstála i v evropském měřítku. I na ní však našel reklamní odborník nedostatky. Sdělení kampaně je údajně nepřenositelné do jiného než tuzemského prostředí a má příliš chlapáckou image. Skupina Interbrew, pod jejíž křídla pražský pivovar spadá, nicméně ohlásila, že hodlá prosadit „bezpohlavní přístup“. Budvar ženy reklamou oslovuje, přesto jeho kampaň vidí Rust jako sice kvalitně zpracovanou, ale příliš statickou. Podobně nazírá reklamní odborník i reklamy Plzeňských – standardní kampaň, která těží hlavně z tradice. „Pokud chtějí v Plzni zařadit Prazdroj mezi prvních pět světových piv, musí reklamní aktivity výrazně pozdvihnout,“ dodává. Nejhůře – viděno Rustovou optikou – dopadly Krušovice. „Ve snaze zbavit se příliš konzervativní nálepky, vsadila firma na rádoby vtipnou kampaň, která ale vyznívá rozpačitě,“ komentuje snahu krušovických Rust.
Mají co dohánět
(kolik platí za reklamu) Společnost; Výdaje na reklamu v loňském roce (v mil. korun); Pořadí v top 100 zadavatelů reklamy PLZEŇSKÝ PRAZDROJ 333 12. PRAŽSKÉ PIVOVARY 131 41. KRUŠOVICE 65 79. BUDĚJOVICKÝ BUDVAR 61 83. Zdroj: ACNielsen
Filip Poštulka
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |