úvod
homepage

Pivo Pardál dnes slaví třetí narozeniny vytisknout článek

Přidáno: 1. března 2010  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 4605x

Dne 1. března 2007 bylo na trh v Jihočeském kraji uvedeno nové světlé výčepní pivo značky Pardál. Jeho vznik byl v českých poměrech zcela unikátní: na jeho vývoji se poprvé zcela zásadním způsobem podíleli samotní budoucí spotřebitelé.

Více než 300 zkušených českých pivařů se zúčastnilo série řízených degustací, během kterých ladili chuť, barvu, říz, pěnu i další vlastnosti nového piva. Výsledkem jejich práce se stal Pardál – první pivo vyladěné samotnými pijáky. Pro velký zájem zákazníků se loni v lednu sešli spolutvůrci Pardála podruhé a pomohli vytvořit novou variantu oblíbeného piva určenou pro slavnostnější příležitosti – světlý jedenáctistupňový Pardál Echt.

Pivo Pardál dnes oslavuje tři roky od uvedení na trh a to je důvodem k bilancování. Celkem se během tří let prodalo 467 789 hektolitrů piva značky Pardál. „Značka Pardál se na vysoce konkurenčním a náročném českém pivním trhu velmi dobře prosadila a mezi zákazníky je stále oblíbenější. V roce 2009 se prodej Pardála meziročně zvýšil téměř o 3 % a dosáhl celkového objemu 198 403 hektolitrů,“ říká Ing. Martin Horejš, vedoucí oddělení tuzemských prodejů z Budějovického Budvaru. Spotřeba piva v ČR se přitom loni snížila až o 10 %. V roce 2009 se během pouhých 7 měsíců stal lahvový Pardál Echt šestou nejprodávanější „jedenáctkou“ v ČR. Na českém trhu přitom v současnosti je asi 40 značek lahvových „jedenáctek“.

Značka Pardál je originální také způsobem komunikace. Pijáci se od samotného počátku aktivně podílejí i na propagaci své značky. Proto se objevují na POS materiálech k podpoře prodeje, na outdoorových nosičích nebo hrají v televizních spotech,“ říká Ing. Alena Mazancová, brand manažerka značky Pardál z Budějovického Budvaru. Velkou roli v komunikaci značky hraje tzv. „šeptanda“ a další alternativní a nové formy komunikace. „Protože Pardál vznikal netradičně, snažíme se využívat i netradiční formy komunikace s velmi aktivním zapojením zákazníků. I proto probíhají naše promo akce často tam, kde lidé tráví chvíle odpočinku či dovolenou a kde se baví s přáteli – tedy na místech, kam Pardál patří,“ doplňuje Alena Mazancová.

Otec Pardála Aleš Dvořák při moderování ochutnávek
Otec Pardála Aleš Dvořák při moderování ochutnávek

Reklamní kampaně na značku Pardál získaly řadu cen. V roce 2007 získala reklamní kampaň „Pardál – Jeden z nás“ stříbrnou Effie 2007 v kategorii A – potraviny a nápoje (odborná porota v této soutěži posuzuje účinnost reklamních spotů) a dále ocenění „Nejlepší malá kampaň“ v soutěži FLEMA 2007 (v této soutěži je hodnoceno inovativní využití médií). Významným úspěchem byla i stříbrná medaile pro televizní spot z mezinárodního festivalu reklamy a marketingu „Red Apple 2009“ v Moskvě a „Stříbrný bubínek“ na reklamním festivalu ve slovinské Portoroži. Samotný výrobek – světlé výčepní pivo Pardál získalo ocenění „Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2008“ v kategorii „Pivo“ (vítězné výrobky vyhlášeny na základě průzkumu mezi spotřebiteli) a stříbrnou medaili v hlasování členů Sdružení přátel piva v roce 2008.

 

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 2 komentáře, poslední komentář: 03.03.2010 10:22 Komentovat
Re: Dobré pivo, nebo jen dobrá reklama? blackdog03.03.2010 10:22
Aa vvovotom to jee.
Dobré pivo, nebo jen dobrá reklama? Weetek02.03.2010 10:46
Je docela příznačné, že namísto úspěchů v degustačních či spotřebitelských...
Vyhledávání