Regiontour 2010
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 5236x
Chtějí-li příznivci malých a středních pivovarů ochutnat produkci regionálních pivovarů, zpravidla vyrazí na pečlivě vybrané místo a realizují badatelsky degustační návštěvu.
Objeví-li se naopak vyšší koncentrace zastoupení pivovarů s nabídkou jejich produktů na jednom místě, připadá si pivní degustátor jako v opojném Jiříkově vidění.
Jednou z pravidelných možností, kterak ochutnat v Brně produkci vzdálenějších pivovárků je veletržní akce Regiontour aneb veletrh turistických možností v regionech (14. - 17. 1. 2010 na Výstavišti). Součástí regionálních expozic zde stabilně bývají stánky malých a středních pivovarů. Pivovary zvyšují turistickou atraktivitu regionů a mikroregionů, protože s jejich fungováním bývají spjaty nejrůznější kulturní akce, události či jiné taškařice a pro turisty zpravidla představují pivovarské restaurace spolehlivou baštu dobrého pití a jídla.
Letos byly na Výstavišti zastoupeny pivovary z Oslavan (Zámecký pivovar – kdyby bylo takových chmelených desítek více; pan Žák točil 10, 12 a polotmavou 13, člověk nevěděl, které dřív), Hlinska (Rychtář, vynikající tmavý Malvaz a světlé Premium), Chodové Plané (Chodovar), Plzně (Pivovar Groll s chuťově vynikajícím Lotrem a Purkmistr z Plzně-Černic), Chyše (polotmavý Prokop, radost ochutnat), Nové Paky (ochutnal jsem solidní Granát a světlého Kryštofa; nabízeli celý sortiment lahvových piv), Nymburka (pestrá nabídka Postřižinského piva), Železné Rudy (nabízeli speciál 15), Štramberka (stihl jsem pouze švestkové, políčeno jsem měl na ležák, ale ten měl být naražen v pátek, Výstaviště jsem navštívil ve čtvrtek odpoledne). Při prohlídce výstavního pavilonu jste mohli narazit ještě na Březňák (fatálně připoután ke společné pípě se Zlatopramenem), Prazdroj a Budvar.
Pan Plevka z Chodovaru umístil ve svém stánku nádhernou miniaturní varnu, v níž probíhal v době mé návštěvy chmelovar (viz fotografie). Domácím vařičům by pravděpodobně při pohledu na důmyslné zařízení páně Plevky zjihl zrak.
Zdá se, že mikroregiony již považují malé a střední pivovary za svoji nedílnou a organickou součást, za něco, co je v regionu jedinečné, co je součástí reprezentace mikroregionů a kvůli čemu stojí nemálo lidem příslušný region navštívit a zdržet se v něm.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 7 komentářů, poslední komentář: 23.01.2010 12:52 | Komentovat |
Re: Pivo zdarma nebo placene Děkan | 23.01.2010 12:52 |
---|---|
Tak tak, cena se pohybovala v rozmezí 20-30,-Kč za 0,5l a stanovuje si ji každý prodejce sám... | |
Re: Pivo zdarma nebo placene Prd | 22.01.2010 11:19 |
Některý stánky točí cca deci do malýho kelímku zdarma, jiný zase třetinku za 5/10/15 Kč... | |
Pivo zdarma nebo placene Honza Kočka | 22.01.2010 08:15 |
mam dotaz - pivo bylo nabizeno zdarma nebo se platilo? Bohuzel pozde jsme ziskali kontakt na nas... | |
. 1500 | 21.01.2010 18:11 |
Na Regiontour sem dorazil v pátek kolem 14:00. Nejvíc mně chutnal Harrach 12°, druhé místo... | |
Geniální :-) Weetek | 21.01.2010 09:21 |
Popisek k poslední fotce je prostě úžasný :-) | |
Páteční Regiontour Děkan | 21.01.2010 09:14 |
Navštívil jsem Regiontour 2010 v pátek hned po desáté dopolední a musím říci, že jsem... | |
Personifikace Radim Brázda | 20.01.2010 23:05 |
Ta "perzonifikace" v popisce první fotografie mě mrzí.Jen jsem si otevřel Svět piva,... |