úvod
homepage

Na trhu jsme uspěli, hodnotí v pivovaru Chotěboř vytisknout článek

Přidáno: 15. ledna 2010  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 2821x

Rok 2009 byl pro lidi stojícími za Pivovarem Chotěboř naplněný událostmi. V polovině roku bylo vše dokončeno pro spuštění ostrého provozu prvního průmyslového pivovaru po 33 letech a hned od počátku byl o nové pivo z Chotěboře obrovský zájem. V současnost

Byl to nabitý půlrok, v němž jsme doladili technologie, rozjeli výrobu tří piv a získali pravidelné odběratele. V regionu se nám daří skvěle, prodáváme do zhruba 75 hospod, barů a prodejen a do šesti velkoobchodů. Láhvová piva se navíc prodávají v prodejnách Billa, na čerpacích stanicích okolo Chotěboře a také v řetězcích Jednota Havlíčkův Brod a Hlinsko. Vyjednáváme i s dalšími známými obchodními řetězci,“ pochvaloval si ředitel Pivovaru Chotěboř Richard Moravec.

Vedle tří klasických piv vyrábí v Chotěboři ke zvláštním příležitostem i Speciál. „Připravili jsme ho na Vánoce a do konce roku byl vyprodaný. Další várku přichystáme na velikonoční svátky. Byl o něj obrovský zájem a chutnal zejména ženám,“ podotkl spokojeně Moravec.

Toho těší i fakt, že se daří pivo prodávat i v zahraničí. „Vyvážíme sudové pivo do Irska, rozbíháme prodej na Slovensku, kde se točí v deseti provozovnách. Jednáme také o vývozu do Itálie, na Ukrajinu a do Ruska,“ uvedl ředitel s tím, že prodané množství piva se i díky vývozu do ciziny daří měsíčně navyšovat. „V prosinci jsme dosáhli 70 procent plánovaného výstavu.

Nadmíru spokojen s prvním půlrokem provozu nového pivovaru je také sládek Oldřich Záruba. „Měl jsem svou představu o charakteru piva, které budeme vyrábět a nabízet konzumentům. Dnes mohu říci, že se nám to podařilo a že jsme obohatili český pivní trh o pivo, které se vaří tradiční technologií, jako se vařívalo před více než dvaceti lety. Splnil jsem si svůj sen,“ řekl Záruba.

Sládkův sen byl na sklonku loňského roku oceněn i samotnými pivaři, kteří udělili Pivovaru Chotěboř cenu za pivní počin roku. „O náš pivovar byl od spuštění obrovský zájem, na exkurze přijížděli zájemci z celé republiky. Velmi úspěšný byl i letní den otevřených dveří, na který navázaly Pivní slavnosti. Už se těšíme na další ročník. V létě jsme vyrazili do regionu s mobilním výčepem společně s Rádiem OK a podobné akce chystáme i na letošek,“ vypočítal Moravec.

Vedle zajímavých akcí se i v roce 2010 mohou milovníci piva z Chotěboře těšit na novinky v nabídce pivovaru. Jednou z nejvýraznějších bude nové pivo – nealkoholický Patron, který se objeví před letní sezónou. „Recepturu na nealko pivo již máme připravenou, také jsme vylepšili recepturu desítky Originál a dále přemýšlíme o možnosti vaření piva s určitou příchutí,“ uvedl sládek.

Ani jeden z mužů se tak o budoucnost pivovaru nebojí. „Rozhodně ne, trh potvrzuje, že pivo se nám povedlo. Zájem je značný, a to i v zahraničí,“ podotkl ředitel Moravec. „Takže bychom do budoucna rádi využili plnou kapacitu pivovaru, která činí 25 tisíc hektolitrů piva ročně,“ zakončil Záruba.

 

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání