úvod
homepage

Pivovar Klášter po změně majitele prochází modernizací a na nové etikety se po letech vrátí mnich vytisknout článek

Přidáno: 21. prosince 2009  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 4062x

Pivovar Klášter koupila v loňském roce ryze česká pivovarnická skupina K Brewery.

Ta vlastní po celé České republice dnes již šest pivovarů – kromě toho v Klášteře Hradišti nad Jizerou také v Protivíně (Platan), v Jihlavě (Ježek), v Hlinsku (Rychtář), v Uherském Brodě (Janáček) a ve Vysokém Chlumci (Vévoda). Letos na podzim tato skupina uvedla na trh i nový prémiový ležák Lobkowicz Premium navazující na tradice českého pivovarnictví. Pod sloganem „Návrat k tradici“ usiluje K Brewery o zachování a další rozvoj malých a středních pivovarů s důrazem na jejich regionální působnost. Klášterský pivovar po změně majitelů změnil také své jméno z Ecoholding, a.s. na Pivovar Klášter, a.s.

Během letošní letní sezóny pivovar Klášter procházel mnoha úskalími, především ve výrobní a personální oblasti. Nepodařilo se plně konsolidovat výrobu a projevily se nedostatky v kvalitě piva. Vedení pivovaru si tyto problémy dobře uvědomovalo a byla přijata důsledná nápravná opatření, která zajistí dlouhodobě stabilní kvalitu piva.

Již pod taktovkou nových majitelů došlo k výměně výrobního a obchodního ředitele. Výrobním ředitelem se na sklonku letošního léta stal Lukančo Trifončovski, absolvent oboru kvasné chemie a technologie na pražské VŠCHT. Během své praxe působil v pivovarech Plzeňský Prazdroj, Krušovice a v zahraničních pivovarech, kde zastával pozice sládků a výrobních ředitelů. Pod jeho vedením došlo v klášterském pivovaru k revizi celkového výrobního procesu. Za účelem uskutečnění strategie vařit tradiční české pivo vysoké kvality s bohatou plností a vyváženou hořkostí byly realizovány kroky v oblasti organizační, technické i technologické. Je nutno připomenout, že pivovar Klášter stále dodává na trh své pivo nepasterizované, což se pozitivně projevuje v jeho chuti (není nutné z piva odstraňovat mnohé látky, které jsou zdraví prospěšné a do piva přirozeně patří), na druhou stranu je však také náchylnější na kvalitu.

Od letošního roku má Pivovar Klášter i nového obchodního ředitele, kterým se stal Ctirad Kábrt, který dlouhá léta zastával post obchodního manažera v Plzeňském Prazdroji. „Pivovar Klášter uvaří letos přibližně 50 tis. hl piva, tedy výrazně méně než v předchozích letech, což souvisí s probíhající restrukturalizací firmy po změně vlastníka a s výrazným omezením exportů, které nebyly pro pivovar finančně výhodné. Nutné je připomenout i celkový pokles konzumace piva na českém trhu. Přesto již opatření přijatá ve výrobě přinášejí první pozitivní výsledky a v příštím roce počítáme s dvouciferným růstem. Budeme usilovat o návrat na staré pozice v regionu. Pozitivní údaje z posledních měsíců se týkají i exportu, kde se podařilo uzavřít kontrakty v zemích, do kterých v poslední době pivovar příliš nevyvážel – do Finska, Chorvatska a Ruska“, uvádí Ctirad Kábrt.

Nový stroj na etiketování lahví, který bude instalován v pivovaru, umožní lepit na lahve i stanioly, které jsou na českém trhu typické převážně pro prémiová piva. Výrazná změna se bude týkat také grafického provedení etiket, které budou mít design nově proveden ve tvaru oblouku vstupní brány bývalého kláštera cisterciáků, založeného roku 1177, která stojí v pivovaru dodnes. Na etiketu se po desetiletích vrátí také postava mnicha, kterou pivovar používal už ve 30. letech min. stol., a nově budou zavedeny názvy jednotlivých druhů piv:

  • „Světlé“ pro světlé výčepní pivo (10 %)

  • „Ležák“ pro světlý ležák (11 %)

  • „Premium“ pro světlý ležák (12 %)

 

Nová tvář klášterských piv bude spotřebitelům představena reklamní kampaní v tisku a na billboardech. Modifikováno bylo i samotné logo pivovaru a nový design dostávají postupně i propagační materiály pro maloobchod a restaurační zařízení. Ke změnám se řadí např. i nový vzhled firemních automobilů, ve kterých obchodní zástupci pivovaru a servisní technici navštěvují své zákazníky. Již během letošního jara byly spuštěny nové webové stránky www.pivovarklaster.cz.

V souvislosti s navýšením spotřební daně a DPH se Pivovar Klášter rozhodl po dvou letech upravit ceny svých výrobků a promítnout toto zvýšení daní od 1. ledna 2010 do koncových cen svých výrobků a to v rozmezí 60-90 haléřů za půllitr.

Klášterský pivovar v příštím roce oslaví 440 let své existence, která se datuje již od roku 1570. Při této příležitosti se připravuje účast na kulturních, sportovních a společenských akcích v regionu. V pivovaru samotném pak připravujeme v jarních měsících Den otevřených dveří a v červnu tradiční Pivobraní.

 

 

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání