úvod
homepage

Bernard a ti druzí vytisknout článek

Přidáno: 4. listopadu 2009  •  Autor: Roman Holoubek
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 4820x

V tržním prostředí je velmi důležité zviditelnit se, dát o sobě vědět. Vstoupit do vnímání lidí, „vynutit si“ jejich chuť koupit právě můj výrobek. To platí pro prací prášek, auto i pivo.

Cesta typu „sedávej panenko v koutě, vždyť zákazníci si tě sami najdou“ nefunguje a je to cesta k postupnému zániku. Proto i pivovary intenzivně využívají marketingové nástroje pro posílení vnímání jejich značky na trhu. 

Jaké směry se nejčastěji využívají v naší branži?

Jeden z typických a oblíbených směrů míří na kamarádství, chlapáctví, partičky mladých, legrácky – to chytne velké množství lidí ve věku od teenagerů po (řekněme) čtyřicátníky. Našli bychom řadu pivovarů opakující tento motiv.

Druhý směr je sázka na tradici, poctivost v surovinách a výrobě. Reklama tohoto vzoru je nadčasová a také se u nás v některých pivovarech s oblibou používá. Má za úkol přesvědčit konzumenty o daných atributech ve spojitosti právě s daným pivovarem. 

Poslední dobou začaly reklamy také útočit na city. Je to velmi chytré a líbivé a jde o správnou cestu. Kdo nemá rád pohodovou atmosféru setkávání s přáteli? Kdo nemá rád klid, zasloužený odpočinek po náročném dni? Kdo nostalgicky rád nevzpomene na zlaté časy, na chvíle dovolených? Ano i toto je oblíbený směr. Jak jinak odlišit svůj výrobek, než vytvořeným příběhem? Příběhem, který umožní klientovi ztotožnit se s danou značkou?

-------------------------------------------------------------------------

A pak je tu ještě další možnost, jiná cesta. A touto cestou jde právě pivovar Bernard. 
Jeho reklamní kampaně se snaží zaujmout nápadem, šokovat, najít odlišné řešení i ztvárnění.

Vzpomínám si na jeho velmi vydařenou reklamu Smrt otvíráku na láhve s patentním uzávěrem kde je vyobrazen otvírák na oprátce se sloganem Hledám práci (a vtipnou narážkou – zn. Plzeň a okolí).

Stále nás také provází i vydařené zpracování Pivo jako šperk.

Dívám-li se, na mnohdy šokující sérii Svět se zbláznil, nedá mi to a přemýšlím v duchu nad Benettonem mezi pivovary. Ano, provokace je jedna z cest, jak lze zaujmout diváka. Pokud tato provokace nepřejde v trapnost, či nemorálnost, pak je skvělá. A Bernardu se dle mne daří provokovat a přitom se držet na hranici vkusu a vtipu. Zatím poslední (a doufám, že budou další) billboardy na téma Svět se zbláznil, byly umístěny na objížďce dálnice v Brně v době papežovy návštěvy. Skvělé, vtipné.

Marketing není jen o reklamách. Důkazem je i velmi povedený firemní časopis Vlastní cestou, kde zprávy z pivovaru tvoří jen malou nevtíravou část z celkového velmi zajímavého obsahu. Výběr osobností, s kterými jsou dělány rozhovory – klobouk dolů.

Když si vzpomenu na počátky průniku Bernarda z neznámé lokální značky do celostátního vnímání, pak při zpětném pohledu se to zdá jednoduché. Ale kdo na to přišel jako první? Bernard. Počátkem devadesátých let minulého století se pivovary zaměřovaly především na restaurace s velkou výtočí. Motoresty byly pro ně nezajímavé. A ačkoli se v té době v Bernardu nevyrábělo nealkoholické pivo, pustili se v pivovaru do spolupráce s motoresty. Proč? Jak jinak téměř zadarmo získat reklamní plochy na frekventovaných místech po celé republice kudy denně projíždí stovky a tisíce lidí? Tím se začali dostávat do vědomí většiny populace u nás.
A tak by se daly jmenovat další a další jejich aktivity v oblasti marketingu.

Ano – neotřelé nápady – to je pro mne v pivovarské branži Bernard. Spojuje-li se to přitom s chutným a pitelným pivem – tím spíše.

V Bernardu jdou vlastní cestou a to se mi na nich líbí.

Tož tak…

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 8 komentářů, poslední komentář: 31.12.2009 17:11 Komentovat
Krušovice bobo31.12.2009 17:11
A kde jste vzali tu blbost, že Krušovice o surovinách lžou???Proč by neměly používat...
Re: Dvě roviny tohoto blogu hroch17.11.2009 19:55
No jak jsem zmiňoval ty svijany, tak ty taky dělali reklamu, oni to podporovali vrámci...
Dvě roviny tohoto blogu Roman Holoubek12.11.2009 20:05
Za prvé - jsem zastáncem, že v tržní ekonomice ve které se nalézáme se nelze spoléhat na...
"jméno" pivovaru hroch10.11.2009 11:20
Dle mého názoru se prodej značky piva reklamou dá rozdělit dvěma způsoby- 1.vybudováním...
reklama, reklama.... Jaro07.11.2009 21:24
ahojte , ten Roman má ozaj pravdu, Bernard je určite stokrát lepší než nejaký Pardál....
Re: Oceněný Pardál Dan06.11.2009 22:22
to: Albi: Ty jsi misionářem Budějovického pivovaru? To že ta reklama dostala ocenění,...
Smrt otviraku Honza Kočka04.11.2009 23:36
Jo jo, Vlastni cestou, to je hezky slogan:) A oni opravdu vlastni cestou jdou. Od patentnich...
Oceněný Pardál Albi04.11.2009 22:46
Jasně, Bernardovi nelze reklamní originalitu upřít. Nápaditou pivní reklamu ale umí třeba...
Vyhledávání