Pivovar Nymburk zvýšil výstav piva
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 2647x
Pivovar Nymburk prodal za první čtvrtletí letošního roku celkem 28 tisíc hl. piva, což představuje 3% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2008.
Nárůst prodeje byl způsoben především zvýšenou poptávkou po Postřížinském pivu v zahraničí, a to zejména ve Spolkové republice Německo a skandinávských zemích. Díky vzrůstající oblibě nymburského piva u zahraničních pivařů se export zvýšil o 15 % a nyní tvoří asi pětinu z celkového výstavu.
Největším odběratelem zůstává i nadále Německo, kam se vyváží nymburské pivo pod názvem Gold Bohemia Beer. Ve druhém čtvrtletí roku 2009 se začne na tamním trhu prodávat Postřižinské pivo také pod českým názvem a se zcela novými etiketami. „K tomuto kroku nás vedl zvýšený zájem ze strany německých zákazníků. Současně tak chceme zlepšit povědomí o původu našeho piva a zdůraznit jeho kvalitu,“ říká ředitel Pivovaru Nymburk Pavel Benák. Na základě zvýšené poptávky německých pivařů bude v první polovině letošního roku zahájena také výroba pivního speciálu, pro nějž bude charakteristická výrazně hořká chuť a zvýšený obsah alkoholu. První várky tohoto piva už uvaří nový sládek Bohumil Valenta.
K dalším tradičním odběratelům nymburského piva patří např. Francie, Velká Británie, Slovinsko, Itálie, Dánsko nebo Finsko. Po několika letech bylo Postřižinské pivo expedováno také do Ruska. V blízké budoucnosti hodlá nymburský pivovar proniknout také na ukrajinský trh nebo do Maďarska.
Pivovar Nymburk nezapomíná ani na kulturní vyžití příznivců Postřižinského piva a Bohumila Hrabala. Stejně jako v minulých letech se spolupodílí např. na pořádání Hrabalova Kerska (už 11. ročník proběhne v sobotu 23. května) a na 20. června připravuje tradiční Pivovarský den, v jehož rámci vystoupí mimo jiné skupina Kryštof, Janek Ledecký nebo Walda Gang. Poslední květnovou sobotu zase vyrazí na svou pouť Posázavím Postřižinský expres. Nejen zahraniční turisty pak láká k návštěvě pivovaru především jeho spjatost s životem a dílem Bohumila Hrabala. „Pivovar organizací těchto akcí rozšiřuje kulturní nabídku na nekomerční bázi, chce přinést svým zákazníkům něco navíc a současně oslovit potencionální spotřebitele,“ říká Pavel Benák.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |