Pivo Krušovice Černé uspělo na Beer and Whiskey Festivalu
Přidáno: 20. října 2008 • Autor: Jan Kočka
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 2990x
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 2990x
Na tradičním Beer and Whiskey Festivalu, který se v průběhu září konal ve Stockholmu, získalo pivo Krušovice Černé 3. místo v kategorii „černé sudové pivo“.
Beer and Whiskey Festival je nejdůležitější a největší mezinárodní veletrh piva ve Švédsku a 3. největší festival piva na světě. Letos se ho účastnilo zhruba 80 vystavovatelů reprezentujících celkem stovky značek piva z celého světa. Přišlo se na něj podívat 25 tisíc návštěvníků. Tento veletrh je prezentací švédských i importovaných značek piv a whisky – a to jak odborné, tak laické veřejnosti. Z pohledu pivovarů a importérů se jedná o příležitost představit své produkty zákazníkům a konzumentům On-trade a Off-trade outletů. Festival se koná každoročně, zpravidla v září, již od roku 1992 (dva následující týdny za sebou čtvrtek - sobota), letošní ročník byl tedy již sedmnáctý.
„Věřím, že díky tomuto úspěchu ve Švédsku vzroste povědomí o značce Krušovice a tím i počet zákazníků, kteří ji budou vyhledávat. Myslím si, že si zákazníci ještě více uvědomí, že naše krušovické pivo je chutné a kvalitní české pivo, které již nyní má ve Švédsku své fanoušky a obdivovatele. Navíc jsme ve státním monopolu Systembolaget 1. října vstoupili na švédský maloobchodní trh s novým produktem - Krušovice Černé v plechovce s obsahem alkoholu 4,4 %, takže umístění přišlo v pravou chvíli,“ konstatovala Lenka Honajzerová, Export Area Sales Manager společnosti Heineken Česká republika, do níž Královský pivovar Krušovice patří.
Současný švédský pivní trh je velmi specifický: „Dříve bylo na tomto trhu velmi oblíbené německé pivo, ale v průběhu posledních deseti let ho začalo vytlačovat a částečně nahrazovat pivo české. Oblíbené hospůdky, restaurace a puby jsou charakteristické hlavně velkým sortimentem piv mnoha značek, jak domácích, tak importovaných. Bar je prakticky po celé své délce „poset“ pípami a výčepním zařízením mnoha barev a tvarů,“ upřesňuje Lenka Honajzerová. Pro švédský off-trade trh je charakteristický a svým způsobem světově ojedinělý systém maloobchodního prodeje - Systembolaget. „Jedná se prakticky o státní monopol, který zakazuje v běžném maloobchodě volně prodávat alkoholické nápoje s obsahem alkoholu nad 3,5 %. Tato státem vlastněná síť obchodů má svá pravidla, totožné ceny pro daný produkt, jeho umístění v daném prodejním místě Systembolagetu kdekoli v zemi a podobně. Hlavním motivem pro jeho existenci je minimalizovat a kontrolovat problémy vznikající nadměrnou konzumací alkoholu, nabízet alkohol zodpovědně bez motivu profitu a zisku,“ vysvětluje Lenka Honajzerová. Dodala, že charakteristikou švédského maloobchodního trhu je obliba piva v plechovkách.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání