úvod
homepage

Hospoda U Pinkasů vyučuje marketing vytisknout článek

Přidáno: 11. září 2008  •  Autor: Martin Charvát
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 3745x

Aneb jak v reklamě a marketingu používat osobnost či celebritu

Hospoda U Pinkasů to natřela všem profesionálním marketérům. O roli celebrity v reklamě se vedou učené diskuze, přednáší se o tom na vysokých školách, píše se o tom v odborném tisku. Přesto se neustále setkáváme s těmi samými chybami: použití celebrity pro celebritu. Špatné využívání jejího potenciálu. Náhodný výběr celebrity podle toho, komu se líbí ve firmě nebo proto, že je zrovna „po ruce“ . Nulová nebo opožděná reakce na události a úspěchy s celebritou spojené. Násilné roubování známé tváře do konceptu, kde je to zbytečné nebo dokonce nesmyslné a nefunkční.

 

A tak je tu máme všude kolem nás:

Roman Šebrle nakupující v supermarketu Spar (ve sportovním dresu!?), Petr Čech nabádající ke stavebnímu spoření (že by ho v Chelsea tak málo platili?), Aleš Valenta propagující cokoli od aut až po žvýkačky.

Vztah mezi nimi a značkou je vágní, jejich použití často i protismyslné a peníze, které to celé stojí, jsou tím pádem vynaloženy neefektivně.

Jak správně pracovat s celebritou teď předvedla hospoda U Pinkasů. Vztah Barbory Špotákové k této hospodě a pivu obecně je velmi dobře znám. Barbora Špotáková má U Pinkasů svůj štamgastský půlitr a svoje místečko. Jejich spojení je tedy přirozené a smysluplné. Nikdo se nad ním nepodiví, nikdo si nad ním nebude lámat hlavu a nikdo si nebude říkat: „Má snad tohle zapotřebí?“ Naopak, obě strany sklidí jen sympatie. Barbora nemusí nic hrát ani předstírat, je tam opravdu sama za sebe, hospoda pak nabízí služby, které Barbora skutečně využívá. Navíc hospoda U Pinkasů na její olympijské zlato zareagovala bleskově a vtipně: na jedno odpoledne se přejmenovala na hospodu U Špotáků, Barbora byla jmenována provozní vedoucí, ona i její přítel dostali jídlo a pití zadarmo na celý rok a proběhl křest nové písně skupiny Tři sestry. Psaly o tom jak seriózní deníky tištěné i internetové (Lidové noviny, idnes.cz), tak sportovní (Sport), ekonomické (E15) i bulvární tituly (Aha!). Zprávu přinesla i ČT 24. Mediální pokrytí v hodnotě statisíců až milionů. Barbora se podobné akce jistě zúčastnila ráda a s chutí. Pěkná práce na jednu hospodu. Klobouk dolů. A poučení pro marketingová oddělení velkých firem. Když celebritu, tak smysluplně. Pro vás i pro ni.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 1 komentář, poslední komentář: 11.09.2008 11:47 Komentovat
Souhlas Roman Holoubek11.09.2008 11:47
Maje zkušenosti s marketingem, maje marketing i jako hobby zcela souhlasím. Nemám co bych...
Vyhledávání