úvod
homepage

Domluvme se! vytisknout článek

Přidáno: 5. srpna 2008  •  Autor: Josef Vacl
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 4147x

České pivovary pokračují v kampani prevence proti konzumaci alkoholu mladými řidiči.

Projekt bojující proti konzumaci alkoholu mladými řidiči DOMLUVME SE!, který funguje již čtvrtým rokem a na kterém se významně finančně podílejí i pivovary Českého svazu pivovarů a sladoven působící v Iniciativě zodpovědných pivovarů, přechází do další fáze. Ta zahrnuje vysílání desetivteřinových reklamních spotů v rozhlase a televizi. Nasazení klipů od středy do soboty v prázdninových měsících, kdy se koná největší počet koncertů, diskoték a podobných kulturně-společenských akcí, umožní oslovit co největší množství těch, kterým jsou reklamní sdělení určena – především mladé řidiče do 25 let. Ti patří k nejrizikovějším řidičům na našich silnicích a mají na svědomí 28 % nehod způsobených pod vlivem alkoholu, zapříčiní každou šestou dopravní nehodu a každé čtvrté úmrtí na silnici.

Během úvodní fáze projektu v rámci jarního cyklu deseti koncertů skupiny Wanastowi Wjecy byli mladí lidé opět osloveni formou, která je jim blízká, které rozumějí, a tedy ji i akceptují. Hvězdy populární hudby, blízké jejich naturelu, na ně apelovaly, aby si při cestách na koncerty mladí zvolili jednu osobu, která ten večer nebude konzumovat alkohol a bezpečně je doveze zpět domů. Koncertů se zúčastnilo téměř 16 000 diváků, 1150 z nich si vyzkoušelo orientační dechovou zkoušku na alkohol, přičemž v 820 případech šlo o „domluvené řidiče“, kteří si tak testovali svoji způsobilost k jízdě bez alkoholu.

"Opakovaně tvrdíme, že alkohol za volant nepatří. Právě mladí řidiči jsou ti, kterým je kampaň především určena," uvedl Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. "Víme také, že od nás starších si mladí ne vždy nechají poradit, a proto podporujeme projekt DOMLUVME SE!. Ten k mladým promlouvá nejen jejich jazykem, ale i ústy těch, které mají za své vzory – tedy hudebníci a zpěváci skupin žánrů mezi mládeží populární," dodal Jan Veselý.

Třetí část projektu bude pokračovat na podzim, kdy se na deseti koncertech společného turné představí kapely Divokej Bill a Tři sestry a na deseti koncertech skupina Chinaski. Chinaski i Divokej Bill se k projektu DOMLUVME SE! připojují již druhým rokem. Celková očekávaná návštěvnost koncertů se odhaduje na 70 000 návštěvníků. Kampaň DOMLUVME SE! je zaměřená na mladé lidi (18–35 let) a partnery jsou Ministerstvo dopravy ČR – BESIP, Fórum PSR (zodpovědní výrobci lihovin) a pivovary sdružené v Českém svazu pivovarů a sladoven. Od roku 2006 je projekt realizován pod záštitou předsedy Senátu ČR.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání