Gigant brání pivo
Hodnocení: 3,67 Hodnotících: 15 Zobrazeno: 8878x
Ano, jeden z největších pivovarů vůbec zvolil neobvyklou kampaň. Brání pivo jako takové.
Je to spíš ironie osudu, že pivovary velikosti Anheuser-Busch mají nyní v popisu práce pivo bránit. Celá léta totiž svými reklamními kampaněmi vtloukali do hlavy mase konzumentů zásadu, že pivo je jen dobré akorát k uhašení žízně.
Ne že by se mi jejich reklamní spoty nelíbily, právě naopak. Není proto divu, že se obr A-B
vypracoval až na kontrolora poloviny amerického trhu s pivem. Ale co čert nechtěl, koncem sedmdesátých let se začly objevovat garážové pivovárky, které vařily piva, která svojí chutí přesahovala ta z velkovýroben o několik délek. Nejdřív se sice veliké pivovary smály, ale když souhrn výstavu těchto malých pivovarů(některé z nich mezitím vyrostly na pivovary střední velikosti s výstavem piva ve statisících hektolitrů ročně), dosáhl dvouciferného čísla podílu na prodeji piva v USA, zbystřily.
A když se k rostoucímu vlivu těch malých (pravda, desetiprocentní podíl na trhu tvoří úhrnem přes tisíc tzv. ?craft breweries?) přidaly i výsledky průzkumu veřejného mínění, které potvrdily to, co se všeobecně vědělo, tedy že pivo má nejhorší image z alkoholických nápojů, reakce gigantů nenechala na sebe dlouho čekat.
Původně to měla být nezávislá platforma všech tří největších amerických pivovarů lobující za lepší image piva. Nakonec v tom Anheuser-Busch zůstal sám(a podle reakcí lidí z branže to mají teď pivovarští publicisté pivovarům Coors a Miller za zlé). a vznikla kampaň ?Here is to beer?, která celostránkovými inzeráty, speciálními webovými stránkami, promo akcemi na pivních festivalech(naposled na největším americkém ?indoor festivalu? v Denveru v říjnu velký stánek) a dalšími aktivitami propaguje pivo jako takové. A že za tím vším stojí Anheuser-Bush, se dozvíte pouze z jeho vlastních stránek. Pokud se běžný konzument rozhodne probádat neobvyklá zákoutí pro něj neznámého světa piva, ani netuší, že mu je předkládá pivovar z největších.
Život opravdu přináší mnohá překvapení. Pokud si tedy chcete rozšířit obzory o pivu a zároveň se procvičit v angličtině, neváhejte a klikněte na http://hereistobeer.com/. Najdete zde spoustu zajímavých informací i pivu ? o historii, o degustacích, o spojení piva a gastronomie a spoustu dalšího zajímavého čtení v multimediálním provedení.
Jen se tak ptám,jestli se něčeho podobného někdy dočkáme i u nás?
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |