úvod
homepage

Nejlepší reklamu má Guinness vytisknout článek

Přidáno: 13. července 2006  •  Autor: Petr Jonák
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 4721x

"Na dobré věci se vyplatí si počkat," tvrdí slogan reklamy na irské pivo Guinness, která o předminulém víkendu získala hlavní cenu Grand Prix na "reklamních Oscarech" ve francouzském Cannes.

"Na dobré věci se vyplatí si počkat," tvrdí slogan reklamy na irské pivo Guinness, která o víkendu získala hlavní cenu Grand Prix na "reklamních Oscarech" ve francouzském Cannes. Stejným heslem se nejméně další rok budou muset řídit i čeští kreativci. Z tuzemských reklam totiž na nejprestižnější oborové soutěži roku neuspěla žádná. Ocenění nezískaly ani přes rekordní počet osmdesáti dvou přihlášek. Světově proslulý pivovar Guinness v Cannes nevyhrál poprvé, a potvrzuje tak, že na kvalitní a nápadité reklamě dlouhodobě staví. Podle výsledků zveřejněných na internetových stránkách soutěže porazil i populární spot společnosti Sony na televizory Bravia, ve kterém ulicemi San Franciska poskakuje 250 tisíc barevných míčů.

Pravda o pivu

"Je to reklama, která oslavuje pravdu o pivu, dělá to překvapujícím způsobem, je zábavná, vizuálně výjimečná a je troufalá," zdůvodnil ocenění agentuře Reuters předseda poroty David Droga, sám mnohonásobný vítěz soutěže a ředitel firmy Droga5. Guinness, který je známý i svým důrazem na pomalé stáčení svého piva, vsadil v reklamě na motiv "obrácené evoluce". Tři muži se ve spotu napijí irského piva a pak se posouvají zpět v čase o milióny let, přes pračlověka, dinosaury až k malým rybkám, které srkají vodu z prehistorického bahna. "Na dobré věci se vyplatí si počkat", hlásá pointa. "Není to jen výborná reklama. Je to dokonalá reklama," zhodnotil spot Guinnessu ještě před vyhlášením výsledků kritik magazínu Advertising Age Bob Garfield. Další prestižní cenu, Titanium Award, získala malá japonská společnost Design Barcode, tvořená pouhými dvěma lidmi. Porota ocenila nápad dodat atraktivnější vzhled čárovým kódům na obalech zboží. V podání japonské firmy vypadají jako surfař na mořské vlně. Nejlepší reklamní agenturou roku se již počtvrté za sebou stala společnost PBWA, konkrétně její pařížská pobočka. Druhá se umístila firma AMV BBDO, která je autorem vítězné reklamy na Guinness, a bronzový stupínek obsadila společnost Saatchi & Saatchi. Sošky lvů z Cannes mají v reklamním světě stejné postavení jako americké Oscary mezi filmy. Se svými již 53 ročníky mají také nejdelší historii. Agentury z celého světa proto na soutěž každým rokem posílají desetitisíce přihlášek. Z Česka dorazilo přes osmdesát příspěvků. Za každou přihlášku se přitom platily poplatky v řádu stovek eur. Například za televizní reklamu to bylo 565 eur, tři nejlepší české spoty však měly registraci hrazenou společností Screenvision.

České nápady neobstály

Mezi největší česká želízka v ohni patřily reklama Ruce pro Indulonu, která již vyhrála několik menších mezinárodních soutěží, nebo kampaň Avon proti rakovině prsu. Autorem obou byla česká "agentura roku" Mark BBDO, která měla v soutěži celkem šestnáct přihlášek. Naděje se vkládaly i do vtipné parodie olympijské pochodně od Pilsner Urquell z dílny Leo Burnett Advertising. V celosvětové konkurenci však české nápady neobstály. "Tuzemská tvorba se zlepšuje, ale stále není výjimečná," přiznává Eda Kouba, kreativní ředitel reklamní agentury Euro RSCG, který sám do soutěže letos přihlásil deset příspěvků. "Pro úspěchy na soutěžích je potřeba více odvahy od zadavatelů reklamy," tvrdí přední český expert na reklamu Jiří Mikeš. Poslední rok v české reklamě hodnotí jako standardní, "bez velkých pecek". Za neúspěchem vidí Mikeš i malou účast českých delegátů v Cannes. Převzato z týdeníku Marketing a media - Marketing a media
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání