úvod
homepage

Guinness noitulovE vytisknout článek

Přidáno: 4. července 2006  •  Autor: Martin Charvát
průměrné hodnocení Hodnocení: 4,35 hodnotících Hodnotících: 17 počet zobrazení Zobrazeno: 4025x

Pivovar Guinness se ve své reklamě po delší době vrátil ke svému dlouholetému sloganu: Dobré věci přicházejí k těm, kdo si počkají. A dobře dělá.

Nejen, že tento slogan vychází přímo z vlastností piva Guinness, kterému se mnohem déle usazuje pěna, takže si na napití musíte po natočení opravdu počkat. Ale ještě to vedlo i k natočení této roztomilé reklamy. noitulovE neboli Evolution (Evoluce) pozpátku. Tři hrdinové si na pořádné napití počkají opravdu dlouho. Několik stovek milionů let.

Evoluce, vývoj pozpátku a podobné nápady už byly v reklamě použity stokrát a možná tisíckrát. Tady ale tvůrci dotáhli jednoduchý nápad provedením do dokonalosti. Každý detail tu hraje, celá evoluce se skutečně odehraje před našima očima pozpátku v několika desítkách vteřin, a my stále dokážeme snadno sledovat a pochopit, oč jde. A nejen to, při každém novém spatření si můžeme vychutnat nové a nové maličkosti a vychytávky, které napoprvé nepostřehneme. Samozřejmostí je skvěle vybraná hudba, která celý zážitek umocňuje. Tahle reklama nepatří mezi ty, které se vám snaží vymýt mozek. Patří mezi ty, na které se znovu a rádi podíváte. A vaše sympatie ke značce jenom stoupnou.

Jednalo se o několikaměsíční mravenčí práci režiséra, štábu a postprodukčního štábu při přípravě, natáčení a závěrečném dotváření triků. Ale ta námaha určitě stála za to. Před panem režisérem Danielem Kleinmanem, který má na svědomí například i úžasnou reklamu pro Johnnieho Walkera, zkrátka klobouk dolů. Tuhle reklamu ocenila i mezinárodní odborná porota na festivalu v Cannes, která jí v konkurenci několika tisíc reklam z celého světa udělila Grand Prix.

Martin Charvát
reklamní agentura Mark BBDO

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání