Budějovický Budvar pokračuje v růstu
Přidáno: 15. července 2008 • Autor: Jan Kočka
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 2301x
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 2301x
Budějovický Budvar, n. p. prodal v prvním poletí letošního roku 639 190 hl, což je o 4,7 % piva více než ve stejném období roku 2007. Nejvíce se na tomto nárůstu podílel tuzemský prodej, který meziročně stoupl o 8,3 %. Export za první pololetí vzrost o 0,
Budějovický Budvar, n.p. pokračuje i v letošním roce v obchodním růstu. Za první pololetí roku 2008 prodal celkem 639 190 hl, což je meziročně o 4,7 % více. V loňském roce byla hranice výstavu 500 000 hl překonána počátkem června, letos tomu bylo již v květnu. „Z výsledků dosažených v prvním pololetí letošního roku máme radost. Nejen že potvrzují růstový trend našeho pivovaru, který trvá již několik let, ale zároveň jsou pro nás i důkazem oblíbenosti našich značek v tuzemsku i zahraničí,“ říká Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.
V porovnání s prvním pololetím roku 2007 se za stejné období roku 2008 prodalo o 6 % více lahvového piva (361 000 hl) a o 4 % více sudového piva (241 000 hl). Ostatní prodeje tvoří tankové pivo v cisternách, plechovky a party soudky. „Většinu našich prodejů v prvním pololetí, přibližně 54 %, jsme realizovali díky naší vlajkové lodi – světlému ležáku Budweiser Budvar. Zhruba 41 % prodejů tvořilo výčepní pivo značek Budějovický Budvar a Pardál, zbytek tmavý ležák, nealkoholické pivo a speciální pivo Bud Super Strong,“ dodává Chrt.
Velmi významného meziročního nárůstu prodeje dosáhl Budějovický Budvar především v tuzemsku a to o 8,3 %. „Vysoce konkurenční pivní trh České republiky letos ještě vyostřují rostoucí ceny základních surovin, energií i pohonných hmot a zvyšující se tlak obchodních řetězců, proto je pro nás tento nárůst důkazem vysoké kvality a oblíbenosti našich značek a samozřejmě i spokojenosti našich zákazníků a spotřebitelů,“ vysvětluje Chrt.
Export Budějovického Budvaru vzrostl oproti prvnímu pololetí roku 2007 o 0,6 %. „I když se tento nárůst zdá jako mírný, my jsme s ním spokojeni. Je to způsobeno tím, že v prvním pololetí roku 2007 jsme zaznamenali extrémní nárůst exportu o 11,29 %, tudíž letos srovnáváme s historicky rekordními loňskými čísly. Jejich překonání je pro nás pozitivní zprávou. Jediné co nás v souvislosti s exportem trápí, je příliš silný kurz koruny, jejíž posilování nás letos na tržbách z exportních prodejů připravilo již o více než 73 mil. Kč,“ vysvětluje Chrt.
Zvýšený výstav a prodej se projevuje i na provozu pivovaru. Již od května pivovar funguje v téměř nepřetržitém provozu. V květnu a červnu bylo na lahvových linkách realizováno 40 nočních směn a 6 mimořádných víkendových, na sudových linkách 15 nočních směn a 4 mimořádné víkendové. Varna pracuje prakticky bez přerušení již od března. Jelikož Budějovický Budvar striktně dodržuje tradiční výrobu piva, která představuje 90 denní dobu zrání ležáku, bylo třeba v předstihu počítat s nárůstem odbytu v letních měsících a připravit zásobu piva na toto období, což umožňuje velká kapacita ležáckého sklepa.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání