Úspěch slovenských českých piv
Hodnocení: 2,4 Hodnotících: 10 Zobrazeno: 5374x
Co je v módě Paříž, to je v pivu Šariš, říkali slovenští pivaři v československých socialistických časech. Pro milovníky českého piva, jejichž střevní mikroflóra nebyla zvyklá na východoslovenskou značku, měli většinou jiný názor.
To už dávno není pravda a značka Šariš patří mezi velmi standardní středoevropská piva. Úspěch má další pivo pocházející z této dílny – Smädný mnich.
Loni dokonce prodal tento pivovar nejvíce ve své pětatřicetileté historii, když na trh dodal jeden a čtvrt milionů hektolitrů piva. „Proti předchozímu roku byl prodej větší o 20 procent, až polovinu celkového prodaného objemu přitom tvořila značka Šariš,“ řekla pro agenturu ČTK Drahomíra Jančovičová z oddělení pro styk s veřejností.
Radost mohou mít ale i milovníci českých značek. Na úspěchu se totiž velmi výrazně podepsala česká piva. Díky licenčním smlouvám s koncernem SABMiller se ve Velkém Šariši vaří Velkopopovický Kozel a populární Gambrinus. Právě Kozel byl na slovenském trhu velmi úspěšný. Pivovarnická skupina SABMiller, do které patří i Plzeňský Prazdroj, se zřejmě rozhodla správně, když ve východoslovenském pivovaru investovala do technologie třicet milionů dolarů.
Sbírejte fazole!
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |