úvod
homepage

Úspěch slovenských českých piv vytisknout článek

Přidáno: 28. ledna 2003  •  Autor: Josef Albrecht
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,4 hodnotících Hodnotících: 10 počet zobrazení Zobrazeno: 5374x

Co je v módě Paříž, to je v pivu Šariš, říkali slovenští pivaři v československých socialistických časech. Pro milovníky českého piva, jejichž střevní mikroflóra nebyla zvyklá na východoslovenskou značku, měli většinou jiný názor.

Šariš totiž byla vyhlášená tím, že po více než třech kusech se konzumentům postarala o solidní průjem.

To už dávno není pravda a značka Šariš patří mezi velmi standardní středoevropská piva. Úspěch má další pivo pocházející z této dílny – Smädný mnich.

Loni dokonce prodal tento pivovar nejvíce ve své pětatřicetileté historii, když na trh dodal jeden a čtvrt milionů hektolitrů piva. „Proti předchozímu roku byl prodej větší o 20 procent, až polovinu celkového prodaného objemu přitom tvořila značka Šariš,“ řekla pro agenturu ČTK Drahomíra Jančovičová z oddělení pro styk s veřejností.

Radost mohou mít ale i milovníci českých značek. Na úspěchu se totiž velmi výrazně podepsala česká piva. Díky licenčním smlouvám s koncernem SABMiller se ve Velkém Šariši vaří Velkopopovický Kozel a populární Gambrinus. Právě Kozel byl na slovenském trhu velmi úspěšný. Pivovarnická skupina SABMiller, do které patří i Plzeňský Prazdroj, se zřejmě rozhodla správně, když ve východoslovenském pivovaru investovala do technologie třicet milionů dolarů.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání