úvod
homepage

Vánoční pivní vábení vytisknout článek

Přidáno: 20. prosince 2002  •  Autor: Josef Albrecht
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,45 hodnotících Hodnotících: 11 počet zobrazení Zobrazeno: 5895x

Téměř každý pivovar chce před Vánocemi přinést svým zákazníkům nějaké překvapení. Pivovarnictví dokonce patří mezi odvětví, kde překvapení se již vlastně změnila v tradici.

Takže kromě klasické nabídky, na kterou jsou pivaři u svého oblíbeného výrobce zvyklí, je možné si vybrat z exkluzivních sérií nebo přímo piv označovaných jako vánoční speciály.

Vánoční trh je zajímavý pro všechny výrobce a většina z nich si je toho vědoma. Přímo vánoční kolekce nepřipravují zřejmě jen veliké pivovary, protože by nemuseli stihnout celou sérii prodat. O jejich vánoční propagaci se ale zase starají obchodníci jiným způsobem, především nejrůznějšími akcemi - v hospodách či obchodech.

Kuriozitou, kterou lze spojovat s předvánočními trhy, je například pivo z Hlučínského starého pivovaru, jehož majitel loni poprvé představil v síti některých supermarketů své speciální nepasterizované pivo v láhvích s porcelánovým uzávěrem. "Chtěl bych prodat sto tisíc lahví za měsíc, pokud budu stíhat vyrábět," řekl pro agenturu ČTK majitel pivovaru Leonard Plaček. Zatím se měsíční prodej světlého ležáku Avar s porcelánovým uzávěrem pohybuje kolem deseti tisíc lahví. Plaček tvrdí, že loni se po této specialitě jen zaprášilo.

Pivo v láhvi s patentním uzávěrem nabízí také Rodinný pivovar Bernard z Humpolce. Nemá ale uzávěr porcelánový jako jeho hlučínský kolega ale umělohmotný. Sváteční ležák není sice přímo vánoční specialitou, ale klidně může být. Jedná se o pivo šampaňského typu obohacené kvasinkami, které dozrává přímo v láhvích.

Zřejmě nejdále se v nabídce tuzemských pivovarů dostal před několika lety ostravský pivovar Ostravar. Jeho sládkové nabídli tehdy pivařům, aby sami navrhli složení ingrediencí pro speciální vánoční várku piva. Akce měla úspěch, pivaři v podstatě žádali to pivo, které už pivovar nabízel.

Takže před Vánocemi pivaři najdou ve svých oblíbených pivnicích a restauracích či obchodech buď pivní speciály nebo jejich tradiční značky zabalené do vánočního hávu. Takže pokud vám přijde textovka, ve které někdo z vašich přátel napíše: „Pan hostinský narazil Milenium, jsou přeci Vánoce,“ chtělo by to si dát pozor a pohlídat si čas. Aby člověk nezmeškal štědrovečerní večeři.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání