úvod
homepage

Úspěch piv s řádnou reklamou vytisknout článek

Přidáno: 3. prosince 2002  •  Autor: Josef Albrecht
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,6 hodnotících Hodnotících: 10 počet zobrazení Zobrazeno: 4698x

Deník MF DNES a zpravodajský portál iDNES přišel před dvěma týdny s výsledkem testu, který měl zjistit, jaké pivo je mezi českými pivaři nejoblíbenější. Test, kterého se na stránkách iDNES zúčastnilo více než pět tisíc lidí, nepřinesl nic nového: nejlepší

Co je však zajímavé, je skutečnost, že dlouhodobě bodují mezi nejúspěšnějšími pivy v nejrůznějších celostátních anketách na prvních příčkách značky, které má pod svými křídly skupina Jihoafrické pivovary. I v této anketě to dopadlo stejně. Vyhrál Prazdroj, druhý Gambrinus a třetí Radegast. Je to známka pozitivní nejen pro kvalitu, ale také pro marketing. Kdo alespoň okrajově sleduje pivní reklamu, může vnímat, že si tyto značky prakticky nekonkurují. Navíc obě se specializují na trochu jiného pivaře.

Prazdroj má v těchto týdnech v televizních časech nasazenou značně "sofistikovanou" reklamu, která se obrací do časů národních buditelů - tedy do období, kdy plzeňští začali vařit Prazdroj. Reklama má výbornou, dalo by se říci majestátní atmosféru. Autoři reklamy na Gambrinus přicházejí s další sérií podle sloganu S chutí spolu. A Radegast se v současné době v televizi prakticky neobjevuje. A soudě podle posledního testu reklama funguje.

Z dalších pozic v testu lze vystopovat i silnou marektingovou pozici níže umístěných značek. Budvar v současné době řadí do solidních vysílacích časů silnou reklamní sérií. Pražské pivovary se svou pivní partou také neutuchají. Šesté místo obsadil Bernard a to je rozhodně úspěch, která může slavit jistě také díky pozoruhodné kampani před několika měsíci.

V první patnáctce jsou značky, která se reklamě dost věnují. Je ale zajímavé, že například Krušovice, jejichž televizní kampaň je dlouhodobá, skončily až čtyři příčky za stále populárnějším Zlatopramenem z Krásného Března.

Mešní pivovary to budou mít vedle silných skupin (belgické Pražské pivovary a Jihoafrické pivovary) zřejmě stále těžší. Ale následující příčky svědčí o tom, že reklamní vtip a kvalitní produkt se může prosadit.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání