Budvar uspěl v Anglii
Hodnocení: 2,07 Hodnotících: 21 Zobrazeno: 5718x
Milovník pěnivého moku, který si ve Velké Británii koupí pivo se značkou Bud, měl by se pořádně podívat, jestli pije originál z Českých Budějovic nebo výrobek americké společnosti Anheuser-Busch.
Tuto exkluzivní značku totiž mohou používat obě firmy. Vyplývá to z rozhodnutí britského Odvolacího soudu, který zamítl požadavek právníků amerického koncernu, aby ze seznamu ochranných známek užívaných pro anglický trh zmizely značky Budějovického Budvaru: BUD a Budweiser Budbräu. "Velká Británie je jedním z našich klíčových exportních trhů, a proto má výsledek přímý vliv na další rozvoj obchodních aktivit v tomto teritoriu," reagoval na verdikt soudu ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček.
Jihočeský pivovar letos založil ve Velké Británii dceřinou společnost nazvanou Budweiser Budvar UK Ltd., která je zaměřená na dovoz, marketing a distribuci svého piva. Díky tomu společnost zvýšila v oblasti on-trade prodej proti loňskému roku o dvacet procent. Velká Británie je oblastí, kde mohou ochranné známky Budweiser a BUD používat obchodníci z českého pivovaru i Američané. Vedení Budějovického Budvaru tvrdí, že originální ležák Budweiser Budvar získal na anglickém trhu pevnou pozici a Britové jej považují za velmi kvalitní pivo plné chuti. Pivovar Budějovický Budvar má zaregistrováno 380 ochranných známek ve více než stovce zemí. S americkou společností Anheuser-Busch vede v současné době čtyřicet soudních sporů a řadu správních řízení před patentovými úřady. "Kladné rozhodnutí anglického Odvolacího soudu nás těší i kvůli vlivu na ostatní soudní případy, neboť rozhodnutí britských soudů jsou vnímána jako významná a precedenční," míní Jiří Boček. V poslední době uspěli právníci zastupující budějovickou firmu například v Japonsku, Austrálii, Jižní Koreji, na Novém Zélandu , ve Finsku či Dánsku. "Tato rozhodnutí nám umožňují šířit věhlas našeho originálního budějovického ležáku," uvedl ředitel Boček.
Budějovický Budvar znají lidé ve více než šedesáti zemí pěti světadílů. Pivo z Českých Budějovic se po mnoha desetiletích vrátilo také na trhy Kanady a Spojených států Amerických. Tradiční ležák se tady se prodává pod značkou Czechvar. Značku Bud nemůže podnik používat, protože mu to zakazuje nevýhodná smlouva z roku 1939.
Kořeny sporu mezi českým a americkým pivovarem sahají hluboko do historie. Podle některých zdrojů se název Budweisser v USA poprvé objevil v sedmdesátých letech 19. století, tedy ještě dříve než vznikl pivovar Budvar. "Jenomže v Českých Budějovicích se vařilo pivo již v dobách, kdy si Evropané mysleli, že země je placatá jako jablkový koláč a kdy se na místě dnešního pivovaru v St. Louis se pásla stáda bizonů a předkové Anheuserů a Buschů (původem to byli Němci) popíjeli bůhvíjaký patok někde v Sársku," popisuje pozadí mnohaletého sporu znalec piva, spisovatel Michael Jackson ve své Encyklopedii piva.
Oba pivovary měly původně rozdělené světové trhy přibližně tak, že Češi prodávali v Evropě a Američané na opačné straně Atlantiku. Dnes tyto trhy ale nastačí
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |