Plzeňský Prazdroj vyvezl nejvíce piva za dobu své existence
Přidáno: 29. ledna 2008 • Autor: Jan Kočka
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 2272x
Hodnocení: 0 Hodnotících: 0 Zobrazeno: 2272x
Plzeňský Prazdroj zvýšil celkové domácí i zahraniční prodeje piva v kalendářním roce 2007 na více než 10,9 milionu hektolitrů. O meziroční nárůst o 2 % se významně zasloužilo zvýšení exportu.
Mike Short, generální ředitel Plzeňského Prazdroje:
„Na tuzemském, silně nasyceném trhu je příležitostí ke zvyšování prodaných objemů velmi málo. Proto se chceme dlouhodobě zaměřit na zvyšování našeho podílu v prémiovém segmentu. To se nám daří a jsem potěšen například nárůstem domácích prodejů Pilsner Urquell o téměř 3 % i přes zvýšení cen piva. K tomu jsme museli přistoupit v listopadu vzhledem k dramatickému vzrůstu cen surovin.
Zvýšili jsme vývoz do zahraničí a pokračujeme v podpoře našich sesterských společností skupiny SABMiller, kterým dodáváme pivo nejlepší kvality a současně jim pomáháme s propagací našich značek. V tuto chvíli jsme již dokončili všechny hlavní investiční projekty v plzeňském pivovaru, jež mají vytvářet optimální podmínky pro vývoz našeho piva do zahraničí.“
Na domácím trhu prodal Plzeňský Prazdroj v roce 2007 necelých 8,2 milionu hektolitrů. V porovnání s rokem 2006 se jedná o nárůst 0,5 %. Prodej piva Plzeňského Prazdroje ovlivnilo mimořádné jarní počasí v dubnu a květnu, kdy padly historické rekordy. Naše silné portfolio vede jednička domácího trhu Gambrinus. Značka Radegast dosahuje vyrovnaných výkonů a udržuje pozici lídra pivního trhu na Moravě. Pilsner Urquell, nejoblíbenější prémiová značka na českém trhu, těžil z rostoucí obliby celého prémiového segmentu. Vynikajícího výkonu dosáhl Velkopopovický Kozel, který pokračoval v loňském dvojciferném růstu.
Klíčovou oblastí zůstává export
Celkové zahraniční prodeje značek Plzeňského Prazdroje vzrostly v porovnání s rokem 2006 o 7 % na 2,76 milionů hl. Plzeňský Prazdroj tím potvrdil své vedoucí postavení v rostoucím zastoupení českého piva na světovém trhu.
Z České republiky vyvezl Plzeňský Prazdroj nejvíce piva ve své 165-leté historii. Celkově exportoval 846 tisíc hektolitrů piva (+7,7 %), s 675 tisíci hektolitry se na tomto výsledku podílel ležák Pilsner Urquell (+4,5 %). O zbylou část se postaraly ostatní značky, hlavně Velkopopovický Kozel. Velmi příznivý byl také trend exportu piva Gambrinus, ačkoliv se jedná o relativně malé objemy.
Ležák Pilsner Urquell je vlajkovou lodí globálního portfolia skupiny SABMiller a těží z celosvětového působení SABMiller. Vyváží se již do 56 zemí, mezi nové trhy se zařadila například Albánie, Gruzie nebo Srbsko.
Renomé Velkopopovického Kozla v zahraničí i nadále rostlo za podpory marketingové kampaně SABMiller. První televizní reklama na velkopopovické pivo byla odvysílána ve Finsku. Díky striktně kontrolované licenční výrobě je toto tradiční českého pivo nejprodávanějším českým pivem v zahraničí.
Stěžejními pro export Plzeňského Prazdroje zůstávají i nadále trhy v zemích EU jako Německo a Španělsko, také ale Skandinávie nebo USA. V Německu si ležák Pilsner Urquell drží vedoucí pozici mezi importovanými pivy.
Nejvýznamnější fakta a trendy roku 2007 z pohledu Plzeňského Prazdroje:
Na jaře jsme uvedli na trh prémiový speciál Master, který se nyní čepuje ve více než 1000 hospodách. Master má dvě varianty, polotmavou 13° a tmavou 18°.
Dokončili jsme významné investice v plzeňském pivovaru (modernizace varny, výstavba stáčírny a instalace nových kvasných a dozrávacích tanků) ke zvýšení kapacity výroby značky Pilsner Urquell s ohledem na rostoucí export.
Beverage Testing Institute v Chicagu, prestižní americký hodnotitel, při hodnocení mnoha mezinárodních respektovaných piv ocenil značku Pilsner Urquell jako nejlepší pivo importované do USA a udělil jí historicky nejvyšší hodnocení chuťových kvalit, které kdy získal ležák plzeňského typu.
Všechny klíčové značky Plzeňského Prazdroje se již prodávají v nových obalech. Lahve jsou o pětinu lehčí, jejich výroba a přeprava má nižší dopad na životní prostředí.
5l soudek Gambrinus (tzv. XXL plechovka) a Pilsner Urquell byly novinkou loňského roku. Ve spojení s domácími výčepy přináší kvalitní čepované pivo i do domácností.
V roce 2007 významně rostly ceny energií (např. u elektřiny o více než 10 %) a zemědělských surovin. Cena jedné tuny českého ječmene se přiblížila dvojnásobku ceny roku 2006, nižší úroda zvýšila ceny chmele. Plzeňský Prazdroj trvá na nejvyšší kvalitě svých piv a musí nakupovat české suroviny špičkové kvality. Proto jsme byli nuceni reagovat na výrazný růst nákladů zvýšením cen našich piv.
Piva Plzeňského Prazdroje se nově prodávají v unikátních automatech, které kontrolují věk kupujících pomocí čtečky osobních dokladů.
Plzeňský pivovar navštívilo v roce 2007 více než 184 000 turistů, jedná se o meziroční nárůst o 15 % a nejvyšší číslo v historii. Aktuálně jsme rozšířili prohlídkovou trasu, na které více oslovíme smysly návštěvníků.
Hned čtyři značky našeho portfolia (Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel) prodaly na domácím trhu více než 1 milion hektolitrů a překonaly své historické hranice.
Prodej ochuceného sladového nápoje Frisco vzrostl takřka o 20 % a značka si udržuje vedoucí pozici v segmentu ochucených piv.
Plzeňský Prazdroj se věnuje i trvale udržitelnému rozvoji. V roce 2007 jsme učinili další kroky ke snížení našeho vlivu na životní prostředí. V pivovaru ve Velkých Popovicích jsme instalovali ekonomizér šetřící energii z kotle na výrobu páry, a také jsme zahájili 100 % jímání CO2, který nyní znovu používáme při jiných fázích výroby piva. V pivovaru Radegast usilujeme o zužitkování 99 % bioplynu. V plzeňském pivovaru se podařilo snížit emise o 13 % oproti předchozímu roku.
Plzeňský Prazdroj se umístil na druhé příčce celosvětového programu trvale udržitelného rozvoje, který skupina SABMiller řídí. Předstihl tak jiných 27 zemí, v nichž skupina působí, předčil ho jen SABMiller v USA.
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání