úvod
homepage

Pivovary podporují kampaně bojující proti konzumaci alkoholu za volantem a mladistvými vytisknout článek

Přidáno: 3. ledna 2008  •  Autor: Josef Vacl
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 3085x

České pivovary sdružené v Českém svazu pivovarů a sladoven pokračovaly i v loňském roce v preventivní osvětové kampani bojující za neslučitelnost alkoholu a řízení vozidel a proti konzumaci alkoholu mladistvými.

První z projektů, DOMLUVME SE! má za úkol přimět mladé lidi jedoucí za zábavou, aby se předem domluvili, kdo z nich ten večer nebude pít alkoholické nápoje a bezpečně odveze ostatní domů. Je tedy založen na statutu domluveného řidiče, který na sebe dobrovolně vezme roli abstinujícího, aby zajistil odvoz svým přátelům. Cílem kampaně bylo zatraktivnit pozici „domluveného“ řidiče tak, aby byla pro mladé lidi přijatelná a vyhledávaná. Zároveň upozorňuje na nebezpečí spolujízdy s řidičem, který je pod vlivem alkoholu. „Čeští pivovarníci nejsou proti rozumné konzumaci piva, ale zároveň jsou i rodiči nebo mají kolem sebe mladé lidi a cítí spoluodpovědnost za to, aby se mladí na koncertech dobře bavili, ale aby se také v pořádku vrátili do svých domovů,“ řekl Ing. Jan Veselý, výkonný editel Českého svazu pivovarů a sladoven. „Vítáme proto takové projekty, které nezakazují, ale informují o tom, že alkohol za volant nepatří a že platí pravidlo bezpečného návratu,“ dodal Jan Veselý. Aby se projekt co nejvíce přiblížil myšlení mladé generace, které je určen, probíhá během 30 koncertů. Celkem 13 z nich se od června do srpna uskutečnilo při open-air vystoupeních kapely Divokej Bill a dvou halových koncertech v Praze a Liberci. Dalších 15 podzimních halových koncertů proběhlo při vystoupeních skupiny Chinaski po celé republice v nejvýznamnější centrech Čech, Moravy a Slezska. Očekává se, že se jich zúčastnilo přes 70 000 mladých diváků. Před vlastními koncerty frontmani obou skupin neformálně promlouvají k přítomným a apelují na ty, co budou po koncertech řídit vozidlo, aby nekonzumovali alkohol. Během akcí je možné si pomocí detekčních zařízení vyzkoušet přítomnost alkoholu v krvi a zbránit tak tomu, aby si za volant sedl někdo, kdo je pod vlivem alkoholu. Vloni se uskutečnilo téměř 4.500 dechových zkoušek a ve více než 2.600 případech byla výsledkem „nulová“ hladina přítomnosti alkoholu v krvi. Projekt DOMLUVME SE! funguje třetím rokem. Kampaň je zaměřená na mladé lidi (18-35 let) a partnery jsou Ministerstvo dopravy ČR - BESIP, Fórum PSR (zodpovědní výrobci lihovin) a ČSPS. V letech 2006 a 2007 je projekt realizován pod záštitou předsedy Senátu ČR. V obdobné podobě bude uskutečněn i v příštím roce. Dalším projektem je „Přibrzdi, nezletilým nenaléváme!“ a jeho obsahem je poradenství a pomoc provozovatelům restaurací a hospod, aby se lépe orientovali v současné legislativě a uměli včas a správně reagovat, pokud se dostanou do situace, kdy po nich mladistvý požaduje podání či prodej alkoholického nápoje. Obchodní zástupci pivovarů distribuují samolepky „Přibrzdi, nezletilým nenaléváme!“ jednotlivým gastronomickým zařízením, kteří si je vylepují u vchodů. Projekt obsahuje přehled platné legislativy pro prodejce alkoholu s důrazem na části, které se věnují konzumaci alkoholu nezletilými a dále souhrn často kladených otázek a odpovědí, mj. zveřejněných i na www.cspas.cz nebo www.iniciativapivovaru.cz. I tento projekt bude připraven pro rok 2008 s tím, že se očekávají některé změny, které by jej měly zatraktivnit pracovníkům restauračních zařízení, aby přísně dodržovali zákon a mladistvým alkohol neprodávali ani neumožňovali ho konzumovat.
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání