úvod
homepage

Američané raději pijí víno vytisknout článek

Přidáno: 11. listopadu 2005  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 0x
Letos poprvé za posledních 15 let se víc Američanů v pravidelném výzkumu pro Gallupův ústav přihlásilo k vínu než k pivu. Rozdíl tří procent nevypadá příliš hrozivě, pivo však trhu naprosto bezpečně kralovalo po celá desetiletí. Proti zlatému moku působí hned několik faktorů dohromady. Silné poválečné generace, které léta dávaly přednost pivu, nyní ve starším věku přecházejí k vínu a tvrdým nápojům prostě kvůli stáří. Jejich děti, mládež do 27 let, byly vychovány na džusech a balených vodách. A od nich se nejlépe přechází ke sladším koktejlům nebo vínu, tvrdí odborníci. Generace třicátníků a čtyřicátníků představuje nejtvrdší oříšek - jde o image, pocit luxusu, za který jsou lidé ochotní zaplatit, o zábavu a co nejširší možnost výběru. Pivovary tak musí zvrátit zažité klišé, že pivo je nápoj tvrdých chlapů s nižšími příjmy a že všechna piva jsou vlastně stejná. Anheuser investoval 30 miliónů dolarů do kampaně, která ho má co nejvíc přiblížit zákazníkům. Své agenty například rozeslal do barů a restaurací, aby svým příkladem nalákali konzumenty na nové druhy piva, jako je třeba Tilt s ženšenem a guaránem nebo nejrůznější pivní mixy. Širokou mediální kampaní chce ukázat, že pivo se dá pít při každé příležitosti. Na domácím trhu mu však tvrdě konkuruje SABMiller - kromě připomínek starých dobrých časů, které Američané zažívali s pivem, také ve svých spotech srovnává své pivo s "nudným" Budweiserem. (zdroj: hn.ihned.cz)
vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání