Za hranice míří i piva z malých pivovarů
Pivovary vyprodukovaly v prvním pololetí letošního roku 9 148 000 hl moku, což znamenalo takřka 3,5% meziroční nárůst. Výstav pro tuzemsko vzrostl o 0,68 % na 7 690 000 hl. Výrazněji se tak na nárůstu podílel export, který dosáhl objemu 1 458 000 hl (21% meziroční nárůst). Kromě velkých pivovarů se výrazně zvýšil význam exportu i pro řadu malých nezávislých pivovarů, považovaných za regionální producenty. Na českém trhu se pod touto hlavičkou skrývají tři desítky výrobců s ročním výstavem do 200 000 hl, v nichž se majoritní podíl nachází v českých rukou. Celkový nárůst odbytu malých pivovarů činí 2 %. Prodeje na domácím trhu v lepším případě stagnují; kapacita tuzemských pivovarů překračuje o více než 20 % spotřebu piva v ČR. Nadbytečná produkce proto míří za hranice. Vstup do EU a zrušení celních překážek přinesly řadu nových trhů. Zástupcem výrazně proexportně zaměřeného podniku je zejména Lobkowiczký pivovar, který vyváží bezmála 80 % své produkce. V regionech svádějí malé pivovary stále tvrdší boj s velkými producenty. Nejvýznamnější roli v komunikaci však hrají promo akce. Jejich pořádání či sponzoring vede k podpoře lokálního patriotismu a budování věrnosti ke značce. Nejvíce příležitostí k setkání nabízejí pivovary v létě, novinku představují Pivní stezky, při nichž vždy několik pivovarů prostřednictvím cestovních kanceláří pořádá zájezdy do svých sídel. On-trade je hlavním odbytovým kanálem, standardní marketingová podpora se zde neliší ani od velkých firem. Základem zůstává zapůjčení technického zařízení, vybavení reklamními předměty i pořádání soutěží o nejlepší restauraci. Podporu v off-trade tvoří zejména využívání dárkových multipacků a POS. (zdroj: mam.cz)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání