Zahraniční piva na českém trhu
Zahraniční majitelé pivovarů Staropramen, Krušovice, Starobrno a Plzeňský Prazdroj se snaží zavést na český trh svá nejprodávanější zahraniční piva. Všechny pivovary chápou dovážené dražší značky jako obohacení sortimentu. Importovaná piva, která výrazně nezvyšují prodeje, se na spotřebě piva v ČR podílejí zhruba dvěma procenty. Prazdroj testuje ve vybraných barech a restauracích prémiové pivo Miller Genuine Draft (MGD), první americké pivo na českém trhu. Cena lahvové třetinky je od 65 korun, což je více než dvojnásobek oproti prémiovému českému pivu Pilsner Urquell. Koncem roku, po vyhodnocení zkušebního prodeje v Praze, ho Prazdroj rozšíří do měst v ČR, vždy půjde o špičkové provozovny. MGD slaví úspěch v Polsku a Rusku, kde je jedním z nejoblíbenějších klubových nápojů. Mimo území USA se ho ročně prodá 1,5 milionu hektolitrů. Produkt vyrábí Miller Brewing Company v Milwaukee, druhý největší pivovar v USA, součást skupiny SABMiller, do níž patří i Prazdroj. MGD je superprémiové pivo amerického typu, stejně jako mexická Corona a Desperados, nabízené v ČR už několik let. Pivovar Staropramen prodává od roku 2001 na českém trhu čtyři druhy belgických piv z portfolia vlastnické společnosti InBev. Nejprodávanější je Stella Artois, po ní Hoegaarden, které se prodávají i jako točená. Následují speciály Leffe a třešňové Belle-Vue Kriek. Pivovar Starobrno slaví největší úspěchy s prémiovým ležákem Heineken, jehož výhradním distributorem se stal od loňského roku. Dále nabízí prémiový ležák nizozemského pivovaru Amstel, který také patří do skupiny Heineken. Obě piva prodává také jako sudová. Starobrno je distributorem irského Murphy's a v licenci vyrábí Zlatého bažanta, nejpopulárnější slovenské pivo. (zdroj: Hospodářské noviny)
Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
Celkem 0 komentářů | Komentovat |
Vyhledávání