Pivovary nabízejí piva míchaná s limonádou
    
  
      
  
    
     
  
  
                Českokrumlovský pivovar vyrábí už osm let svůj nápoj Marathon, což je citrónový základ s pěti procenty přimíchaného piva a necelým půl procentem alkoholu. Ročně ho však vyrobí  jen 200 hektolitrů. Tedy pouze zanedbatelnou část z výstavu.  Marathon se pouze prodává v obchodech v třetinkových láhvích, v hospodách se netočí. V pivovaru Strakonice využívá část výrobních kapacit pražský minipivovar Pivovarský dům. Strakonické pivo využívá jako základ pro svůj pivní sekt s názvem Šamp. Ten vzniká přidáním cukru a sektových kvasinek do půllitrové lahve piva, ve které potom ještě měsíc dozrává. Ročně se ve Strakonicích vyrobí asi dvě stě beden Šampu, tedy 20 hektolitrů. Nápoj Šamp je nabízen pouze v pražské restauraci Pivovarský dům, pijí ho převážně ženy a hodně turisté, zvláště u Rusů je prý oblíbený. Výroba pivních mixů není rozšířená ani v celorepublikovém měřítku. Z pivovarů jich ročně vyjde jen něco přes tisíc hektolitrů z celkového počtu devatenácti milionů. Odborníci se shodují, že český trh je konzervativní, pijí se hlavně tradiční světlá piva. I spotřeba tmavých piv je omezena. Hostinští zejména na jihu Čech se přitom setkávají s požadavky na nápoj radler - pivo smíšené s limonádou.  Radler pijí především německy mluvící turisté, zvyk míchat pivo s limonádou pochází totiž z Německa. Nápoj jménem Radler vyrábí v ČR pivovar Krušovice a na trhu si ho spotřebitel může zakoupit v 0,5 l plechovkách. (zdroj: Mladá fronta DNES)
    
  
      Hodnocení článku
Pro hodnocení se nejprve přihlašte.
| Celkem 0 komentářů | Komentovat | 
Vyhledávání
      
